Vi som mistet nå i april

I dag er det 3 uker og 3 dager siden utskrapning etter MA. Jeg blødde i nesten 2 uker og så gikk det over til bittelitt brun utflod innimellom som sluttet forrige helg. I går begynte jeg plutselig å blø friskt blod igjen, såpass mye at jeg antok at jeg var heldig og hadde fått mensen igjen allerede. Men i dag har det ikke kommet en dråpe. Noen forslag til hva som skjer? Vi hadde sex kvelden før, men hvis det var derfor ville jeg vel begynt å blø med en gang:scratch
:anyone

Holdt på sånn sist. Noen dager uten, så litt, så uten og så litt blødning igjen.
 
Jeg hadde en SA den 13. April, var hos lege og bekreftet dette den 17. Ettersom jeg ikke fikk time før.. jeg var 11uker på vei og skulle vært 13/14nå.
Jeg brøt sammen da jeg fikk vite en nær slektning skal ha barn, de skal ha bare noen dager etter jeg skulle hatt tilnærmet termin, og nå er jeg sint på de, og skikkelig sjalu :(
Det verste er at det er utrolig mange rundt meg som er gravid for øyeblikket, i tillegg til legen jeg var hos.
Jeg fikk tatt blodprøver 26. April for å skjekke HcG nivået, men fikk aldri ny time og vet heller ikke hva svaret ble.

For øyeblikket vil jeg bare bli gravid igjen, føler meg helt tom.
Itillegg vet en ikke når mens kommer tilbake, alt fra 3 til 12 uker liksom.
 
Det verste er at det er utrolig mange rundt meg som er gravid for øyeblikket, i tillegg til legen jeg var hos.
.

You and me both. Å sitte og gråte hos legen over sitt tapte barn mens hun klapper seg på magen - det er tortur.
Å hente i bhg og møte hun som fikk baby når du skulle ha hatt i april og så møte de med mage som skal ha etter sommeren sånn som du... det er drepen. Virkelig.
[emoji173]️[emoji173]️
 
Kan det ha vært rester? Jeg begynte å blø igjen dagen etter undersøkelse hos gynekologen, mistenker det var fordi hun typ romsterte oppi der liksom.

Ja kanskje det. Jeg begynte også å blø etter invendig ultralyd, men da kom det med en gang. Jeg tok en graviditetstest i morges for første gang siden utskrapingen for å sjekke, og den var heldigvis blandahvit (rar følelse å være glad for negativ test). Jeg vet ikke om det er mulig å ha rester når testen er negativ?
Hadde vært så greit å bli ferdig med mensen nå, for vi skal snart på ferie. Typisk meg at det starter på flyet og varer gjennom hele turen:hilarious:
 
Jeg hadde en SA den 13. April, var hos lege og bekreftet dette den 17. Ettersom jeg ikke fikk time før.. jeg var 11uker på vei og skulle vært 13/14nå.
Jeg brøt sammen da jeg fikk vite en nær slektning skal ha barn, de skal ha bare noen dager etter jeg skulle hatt tilnærmet termin, og nå er jeg sint på de, og skikkelig sjalu :(
Det verste er at det er utrolig mange rundt meg som er gravid for øyeblikket, i tillegg til legen jeg var hos.
Jeg fikk tatt blodprøver 26. April for å skjekke HcG nivået, men fikk aldri ny time og vet heller ikke hva svaret ble.

For øyeblikket vil jeg bare bli gravid igjen, føler meg helt tom.
Itillegg vet en ikke når mens kommer tilbake, alt fra 3 til 12 uker liksom.
Uff, kjenner den følelsen. Det er så utrolig kjipt:arghh: Jeg klarer ikke å glede meg på vegne av andre, og samtidig klarer jeg ikke å slutte å se på alle babyene jeg går forbi.
 
Fikk da mensen for noen dager siden, har aldri vært plaget med menssmerter tidligere. Men nå.. ohoi! Føles ut som noe holdes på å rives ifra hverandre. Det er kanskje normalt etter abort at første mensen er virkelig smertefull?
 
Fikk da mensen for noen dager siden, har aldri vært plaget med menssmerter tidligere. Men nå.. ohoi! Føles ut som noe holdes på å rives ifra hverandre. Det er kanskje normalt etter abort at første mensen er virkelig smertefull?
De sier så, dessverre. God bedring <3
 
Ja kanskje det. Jeg begynte også å blø etter invendig ultralyd, men da kom det med en gang. Jeg tok en graviditetstest i morges for første gang siden utskrapingen for å sjekke, og den var heldigvis blandahvit (rar følelse å være glad for negativ test). Jeg vet ikke om det er mulig å ha rester når testen er negativ?
Hadde vært så greit å bli ferdig med mensen nå, for vi skal snart på ferie. Typisk meg at det starter på flyet og varer gjennom hele turen:hilarious:
Hm, det er jeg litt usikker på. Men så utrolig deilig med negativ test! Tenker dere prøve igjen snart? Det er bare 2,5 uke siden jeg måtte ta abort, så får fortsatt svak positiv test. Gleder meg til jeg kan legge dette kapittelet bak meg og begynne på nytt.. virkelig krevende å prøve å få barn, altså. Alt man må gjennom..
 
Uff, kjenner den følelsen. Det er så utrolig kjipt:arghh: Jeg klarer ikke å glede meg på vegne av andre, og samtidig klarer jeg ikke å slutte å se på alle babyene jeg går forbi.

Ikkesant har vært i konfirmasjon i dag og der var de, jeg sku vært lengre på vei enn de, og hun går der og viser stolt fram magen. Har og dulla mye med et lite nurk på ei uke.
 
I dag er det 3 uker og 3 dager siden utskrapning etter MA. Jeg blødde i nesten 2 uker og så gikk det over til bittelitt brun utflod innimellom som sluttet forrige helg. I går begynte jeg plutselig å blø friskt blod igjen, såpass mye at jeg antok at jeg var heldig og hadde fått mensen igjen allerede. Men i dag har det ikke kommet en dråpe. Noen forslag til hva som skjer? Vi hadde sex kvelden før, men hvis det var derfor ville jeg vel begynt å blø med en gang:scratch
:anyone


Sånn er det her å, blør inni mellom også plutselig kommer det ikke noe. Så lei!
Var sånn jeg hadde det i graviditeten på slutten før jeg skjønte at jeg mistet. Så får en vond følelse når det holder på slik.

Men er ganske lei av disse små blødningene.
 
Huff ja.. kjenner ikke til den,da jeg ikke har hatt MA men en BO... noe INGEN har hørt om...
forstår godt frustrasjonen din...!

Kan legge til frustrasjon av å måtte forklare for alle hva en BO er,og se ansiktsutrykkene som sier " ja men da har du jo ikke vært gravid egentlig da"... Hva sier man til sånt liksom..

Du har gått i den troen du har vært gravid og det er like stort savn det som sa og ma... håper du snart blir gravid og det bærer frem
 
Jeg fortate det ikke til noen av vennene mine, så pines i min egen stillhet her.
Begynte å stortute tidligere i dag da jeg så en gravid dame... woiwoi... :(

sa det selv etterhvert til noen få men mange jeg ikke sa noe til for jeg ikke orket... og det føltes teit hei, jeg har mistet akkurat men jeg fortalte ikke jeg var gravid først...
 
Har kjøpt babyklister, grapefruktekstrakt å ananas! Her skal jammen meg alt testes...
Er sykemeldt - svinger sånn i følelser, er så mange gravide på jobb. Jeg klarer det ikke, bare gråter... føler meg superteit! :(
 
Har kjøpt babyklister, grapefruktekstrakt å ananas! Her skal jammen meg alt testes...
Er sykemeldt - svinger sånn i følelser, er så mange gravide på jobb. Jeg klarer det ikke, bare gråter... føler meg superteit! :(
Det er helt normalt.. Jeg hadde aborten i begynnelsen av april - og skal først tilbake på jobb til mandag. Det tar den tiden det tar, ingenting er feil eller galt.
Slapp av, gjør ting som gjør deg glad, og med tid og stunder så gjør det litt mindre vondt. <3
 
Det er helt normalt.. Jeg hadde aborten i begynnelsen av april - og skal først tilbake på jobb til mandag. Det tar den tiden det tar, ingenting er feil eller galt.
Slapp av, gjør ting som gjør deg glad, og med tid og stunder så gjør det litt mindre vondt. <3
Var halvannen uke på jobb, men klarte bare ikke mer. Totalt tappet for overskudd, og alt ble bare feil. Lite forståelsesfull sjef og lite forståelsesfull fastlege - så føler jeg står å stamper alene :(
 
Jubler for 17 mai om mensen som endelig kom i går, 34 dager etter ma.
Krysser fingre for at kroppen er i orden.
Bare psyken som henger etter nå.
Denne gang henger den lengre i en første ma
 
Hei!
Melder meg på her jeg... SA for 3 uker siden og har vært i fysisk bra form siden jeg tok siste pillen for å rense ut alt. Da var jeg i uke 13, men burket klarte seg bare til uke 7-8. Blødde i en knapp uke og har siden det følt meg helt normal fysisk sett (som var dritsårt...).
Men har vært så mentalt ustabril, griner for ingenting når ting butter i mot og har ett veldig energiunderskudd. Har vært på jobb i en uke, og mistrives så sterkt! Begynte å grine foran begge sjefene mine i et møte da de sa meg i mot, og måtte ut og lufte meg etter å ha diskutert med sjefen igjen dagen etter (mye press om å prestere på jobb for tiden).
Sexlivet har begynt å ta seg opp, og vi har begynt å se litt framover, men blir litt bekymra når jeg hører at det er anbefalt å vente til etter første mens da sjansen for ny SA minsker?
 
men blir litt bekymra når jeg hører at det er anbefalt å vente til etter første mens da sjansen for ny SA minsker?

Virker som de ikke har noe bevis på dette, tror en del er gammel tankegang, men som ikke er bevist av noe statistikk.
Enkelte mener det er lettere å bli gravid med en gang etterpå siden man kan ha litt hCG igjen I kroppen som hjelper egget feste seg. Så her strides de lærde.
 
Nå skulle jeg vært i andre trimester.. uke 14.. :sorry:
 
Nå skulle jeg vært i andre trimester.. uke 14.. :sorry:

Uff, er så trist å tenke på <3 Skulle vært i uke 15-16 tror jeg. Prøver å glemme hele greia, men er ikke lett :( Håper vi får nye spirer snart!! ❤
 
Back
Topp