Vi som mistet i juli og august... Mars 2019 termingruppe [emoji174]

Huff, krysser fingrene for at el plutselig kommer ganske snart!! Innbiller meg at jeg leste et sted at man kan få el med HCG i kroppen, men det må være under et visst nivå? Kanskje noen andre kan litt mer enn meg/kan utfylle .. :shy:

Var 9+, hadde ingen aning.. men frøet tilsvarte 9+ i størrelse, så det må akkurat ha skjedd.. når det er sagt følte jeg meg litt mer avventende dette svangerskapet, og måtte bruke mer energi på å «roe meg ned» og tro på at det skulle gå bra.. var urolig med førstemann også, men mest sånn at jeg var så uforbeholdent glad og heller måtte minne meg selv på at det var en risiko..
så tar meg selv i å undre om det gikk galt ganske tidlig, men at det tok noen uker før kroppen skjønte at det ikke var levedyktig, og at underbevisstheten fanget opp på «noe»..
Den mer sannsynlige forklaringen er vel livserfaring, og at flere venninner har mistet, så man blir litt mer på vakt selv også..
Veeeldig spent på hvordan magefølelsen blir neste gang..
noen som hadde noen lignende følelser?
Jeg har også hørt/lest at man kan få EL selv med litt HCG i kroppen, men at det må være under et visst nivå som du sier:)

Kjenner meg igjen med det du sier med magefølelsen , min var litt passe sist, har lurt på om det var realisten i meg eller underbevisstheten som du sier.. Er dessverre redd jeg kommer til å være redd og ha dårlig magefølelse en stund uansett hvor bra det går inni der neste gang:happy8
 
Har du fått EL enda?

Skjønner deg veldig godt. Gråter mye jeg og. Håper bare dette går til slutt [emoji1374]

Nettopp fått el tester, så i dag var første dag.
El er fra dag 16-20, så håper den ikke er klusset til.
Blødde bare en uke, så jeg håper ikke ting drar ut.
I kveld har vært en pyton dag. Alt har liksom virkert så fjernt å uoppnåelig. Fant nettopp babyteppet jeg begynte å strikke til spiren jeg nettopp mistet.
Jeg pakket det godt ned å gjemte det. Ingen vilje til å fortsette på det nå
 
IMG_5278.PNG
Forresten, jeg har vært litt dårlig med tempingen etter SA'n. Men fikk tatt noen målinger, er dere enige i at det mest sannsynlig har vært EL her selvom FF ikke finner den? Har ikke tempet siden søndag nå:) Pleier å ha EL syklusdag 19 +/- noen dager til vanlig
 
Her kom TR nå, og det merker jeg var helt greit:) I det siste har jeg har prøvd å tenke på fordelene ved å vente en syklus, og det var det gyn anbefalte meg. Nå skjønner jeg at grunnen til at det ikke har gått nå er at kroppen trenger denne TR for å rydde opp helt( litt annerledes mens enn vanlig). Ser på det positive som at syklus med lutealfase og alt er i orden:happy: Satser på neste syklus!

Blir spennende å følge med dere andre <3
 
Her kom TR nå, og det merker jeg var helt greit:) I det siste har jeg har prøvd å tenke på fordelene ved å vente en syklus, og det var det gyn anbefalte meg. Nå skjønner jeg at grunnen til at det ikke har gått nå er at kroppen trenger denne TR for å rydde opp helt( litt annerledes mens enn vanlig). Ser på det positive som at syklus med lutealfase og alt er i orden:happy: Satser på neste syklus!

Blir spennende å følge med dere andre <3

Det er min erfaring også. Spennende med blanke ark og ny pp nå da! [emoji1]

Jeg går til akupunktur og fotsoneterapi (Ja, er desp. på at det skal sitte ordentlig snart!) på Frøyaklinikken. Hun var overbevist om at vi ikke hadde truffet EL denne gangen ut ifra det jeg fortalte og om at jeg ikke var gravid. Mistet alt håp! [emoji17]

Nå blir det tidligst barn i slutten av mai [emoji26][emoji174]
 
Det er min erfaring også. Spennende med blanke ark og ny pp nå da! [emoji1]

Jeg går til akupunktur og fotsoneterapi (Ja, er desp. på at det skal sitte ordentlig snart!) på Frøyaklinikken. Hun var overbevist om at vi ikke hadde truffet EL denne gangen ut ifra det jeg fortalte og om at jeg ikke var gravid. Mistet alt håp! [emoji17]

Nå blir det tidligst barn i slutten av mai [emoji26][emoji174]
Ah.. Det var leit å høre.. Fy søren, skjønner det er tungt å holde motet oppe etter flere nedturer:sorry:
Men hva gjorde henne overbevist om det? Har du tempet eller tatt EL-tester etter du mistet?

Om det mot formodning skulle vise seg at det stemmer så håper jeg vi havner i Maigruppa sammen, jeg sjekket med terminkalkulator for neste eggløsning og da blir det rundt 22 mai på meg- håper <3
 
Ah.. Det var leit å høre.. Fy søren, skjønner det er tungt å holde motet oppe etter flere nedturer:sorry:
Men hva gjorde henne overbevist om det? Har du tempet eller tatt EL-tester etter du mistet?

Om det mot formodning skulle vise seg at det stemmer så håper jeg vi havner i Maigruppa sammen, jeg sjekket med terminkalkulator for neste eggløsning og da blir det rundt 22 mai på meg- håper <3

Jeg hadde bare 1 positiv EL-test denne gangen (måtte bytte merke midt i testingen). Den positive var torsdag morgen. Fredag morgen var den så vidt negativ igjen (på kanten til positiv!). Basert på det mener hun at jeg hadde EL torsdag kveld/natt til fredag. Vi hadde ikke sex på torsdag (på hennes anbefaling vel og merke - siden mannen tok en sædprøve den dagen). Hadde sex fredag og lørdag. Hun mener det var for sent.

På søndag morgen var testen ordentlig negativ. Mellom torsdag morgen og lørdag morgen var den veldig sterk, men ikke helt positiv. Så vet ikke helt hva jeg skal tro [emoji85]
Blir gal av dette!

Blir det mai for oss blir det termin 28. mai. Håper fortsatt det blir 29. april da, men tror vi har dårlige odds denne gangen [emoji17]
 
Hmm, når hadde dere sist sex før den torsdagen da? Hvis egget løsnet natt til fredag og dere hadde sex fredag burde det i hvert fal i min verden fortsatt være en mulighet selv om dette hadde vært enda mere gunstig torsdagen. Egget har vel en levetid på rundt 24 timer, så i teorien så skal vel noen svømmere ha kunnet rukket opp? Jeg krysser virkelig fingrene for det!! Er du 5 dpo nå?
 
Jeg hadde bare 1 positiv EL-test denne gangen (måtte bytte merke midt i testingen). Den positive var torsdag morgen. Fredag morgen var den så vidt negativ igjen (på kanten til positiv!). Basert på det mener hun at jeg hadde EL torsdag kveld/natt til fredag. Vi hadde ikke sex på torsdag (på hennes anbefaling vel og merke - siden mannen tok en sædprøve den dagen). Hadde sex fredag og lørdag. Hun mener det var for sent.

På søndag morgen var testen ordentlig negativ. Mellom torsdag morgen og lørdag morgen var den veldig sterk, men ikke helt positiv. Så vet ikke helt hva jeg skal tro [emoji85]
Blir gal av dette!

Blir det mai for oss blir det termin 28. mai. Håper fortsatt det blir 29. april da, men tror vi har dårlige odds denne gangen [emoji17]
Hmm, når hadde dere sist sex før den torsdagen da? Hvis egget løsnet natt til fredag og dere hadde sex fredag burde det i hvert fal i min verden fortsatt være en mulighet selv om dette hadde vært enda mere gunstig torsdagen. Egget har vel en levetid på rundt 24 timer, så i teorien så skal vel noen svømmere ha kunnet rukket opp? Jeg krysser virkelig fingrene for det!! Er du 5 dpo nå?
 
Hmm, når hadde dere sist sex før den torsdagen da? Hvis egget løsnet natt til fredag og dere hadde sex fredag burde det i hvert fal i min verden fortsatt være en mulighet selv om dette hadde vært enda mere gunstig torsdagen. Egget har vel en levetid på rundt 24 timer, så i teorien så skal vel noen svømmere ha kunnet rukket opp? Jeg krysser virkelig fingrene for det!! Er du 5 dpo nå?

Vi hadde ikke sex den uken pga. sædprøven på torsdag. Man må spare opp i minst 3 dager før prøven.

Jeg skjønner bare ikke hvordan hun kan si noe så sikkert. EL er vel 12-36 timer ETTER positiv test... Må uansett bare vente å se!

Ja, er 5 DPO [emoji4]
 
Jeg er ikke så kjent med EL tester, da jeg bruker temping for å finne EL. Men mener å ha lest at EL er som du sier 12-36 timer etter positiv test. Om det så hadde vært EL natt til fredag og dere hadde sex fredag så bør det fortsatt ha vært sjangser:happy: Kanskje hun prøver å få deg til å ikke ha alt for store forhåpninger siden det ikke ble lagt så mye aksjer før Torsdagen? Uansett litt merkelig å være så bastant..
 
Vi hadde ikke sex den uken pga. sædprøven på torsdag. Man må spare opp i minst 3 dager før prøven.

Jeg skjønner bare ikke hvordan hun kan si noe så sikkert. EL er vel 12-36 timer ETTER positiv test... Må uansett bare vente å se!

Ja, er 5 DPO [emoji4]
Glemte å trykke på svar når jeg skrev, så svaret mitt kom under her:)
 
Jeg er ikke så kjent med EL tester, da jeg bruker temping for å finne EL. Men mener å ha lest at EL er som du sier 12-36 timer etter positiv test. Om det så hadde vært EL natt til fredag og dere hadde sex fredag så bør det fortsatt ha vært sjangser:happy: Kanskje hun prøver å få deg til å ikke ha alt for store forhåpninger siden det ikke ble lagt så mye aksjer før Torsdagen? Uansett litt merkelig å være så bastant..

Må bare vente å se! [emoji51]
 
Mistet nå i slutten av juli. Uke 12+0, når man begynner å føle seg trygg på at alt går bra [emoji174] så da er det vel bare å vente på at blødningene skal gi seg, og syklusen skal komme tilbake.. Syns gynekologene er så lite omtenksomme når man har en spontanabort. Ja, det er kanskje helt normalt at det skjer, men det er en forferdelig tung påkjenning psykisk for dem det gjelder mens det står på [emoji26] har dere fått beskjed om å vente et par mnd før dere prøver igjen?[emoji848]
 
Vis vedlegget 269868 Forresten, jeg har vært litt dårlig med tempingen etter SA'n. Men fikk tatt noen målinger, er dere enige i at det mest sannsynlig har vært EL her selvom FF ikke finner den? Har ikke tempet siden søndag nå:) Pleier å ha EL syklusdag 19 +/- noen dager til vanlig
Jeg har kun lest meg opp på temping og har null erfaring, så er nok ikke den beste til å svare! Men
Her kom TR nå, og det merker jeg var helt greit:) I det siste har jeg har prøvd å tenke på fordelene ved å vente en syklus, og det var det gyn anbefalte meg. Nå skjønner jeg at grunnen til at det ikke har gått nå er at kroppen trenger denne TR for å rydde opp helt( litt annerledes mens enn vanlig). Ser på det positive som at syklus med lutealfase og alt er i orden:happy: Satser på neste syklus!

Blir spennende å følge med dere andre <3
Krysser fingrene for neste syklus! :happy: Nå har hvertfall kroppen fått lov til å renske ordentlig opp!

Har ikke så stor tro her i gården for første runde, men får bli ferdig med blødningen først.. Kan jo ikke gi opp før vi har begynt :arghh:
 
Last edited:
Vi hadde ikke sex den uken pga. sædprøven på torsdag. Man må spare opp i minst 3 dager før prøven.

Jeg skjønner bare ikke hvordan hun kan si noe så sikkert. EL er vel 12-36 timer ETTER positiv test... Må uansett bare vente å se!

Ja, er 5 DPO [emoji4]
Jeg synes det er lov å håpe litt!!
 
Mistet nå i slutten av juli. Uke 12+0, når man begynner å føle seg trygg på at alt går bra [emoji174] så da er det vel bare å vente på at blødningene skal gi seg, og syklusen skal komme tilbake.. Syns gynekologene er så lite omtenksomme når man har en spontanabort. Ja, det er kanskje helt normalt at det skjer, men det er en forferdelig tung påkjenning psykisk for dem det gjelder mens det står på [emoji26] har dere fått beskjed om å vente et par mnd før dere prøver igjen?[emoji848]
Huff, så trist!!
Styrkeklem herfra :Heartred

Fikk beskjed om å vente 1 syklus. Men jeg spurte rett ut om det var økt risiko for at det gikk galt igjen dersom jeg ble gravid før jeg fikk mensen tilbake, da svarte hun at det var det ikke, men vi måtte opprettholde karantenetiden hvertfall :happy:
 
Mistet nå i slutten av juli. Uke 12+0, når man begynner å føle seg trygg på at alt går bra [emoji174] så da er det vel bare å vente på at blødningene skal gi seg, og syklusen skal komme tilbake.. Syns gynekologene er så lite omtenksomme når man har en spontanabort. Ja, det er kanskje helt normalt at det skjer, men det er en forferdelig tung påkjenning psykisk for dem det gjelder mens det står på [emoji26] har dere fått beskjed om å vente et par mnd før dere prøver igjen?[emoji848]

Uff, ja! Da er man jo liksom over kneika [emoji174][emoji174]

Nei, fikk grønt flagg til å kjøre på med ny pp dersom vi var klare for det [emoji4]
 
Mistet nå i slutten av juli. Uke 12+0, når man begynner å føle seg trygg på at alt går bra [emoji174] så da er det vel bare å vente på at blødningene skal gi seg, og syklusen skal komme tilbake.. Syns gynekologene er så lite omtenksomme når man har en spontanabort. Ja, det er kanskje helt normalt at det skjer, men det er en forferdelig tung påkjenning psykisk for dem det gjelder mens det står på [emoji26] har dere fått beskjed om å vente et par mnd før dere prøver igjen?[emoji848]

Enig i det du sier om gynekologer , er en lei tendens hos leger at de lar det skinne
i gjennom hvor vanlig det er, og spesielt for dem som møter på det sikkert daglig . Hadde vært fint om de kunne evne å se at for den som opplever det så kjennes det unikt ut og er ingen trøst med statistikk.

Jeg fikk beskjed om at jeg burde vente til etter en mens ( pga termindato), men at det ikke var noe risiko å gå rett på hvis jeg følte meg klar. Jeg gikk rett på og ble ikke gravid , det tror jeg var fordi kroppen ikke var klar- og det føltes helt greit:) Var riktigere for meg å prøve enn å vente å tenke at det kanskje kunne blitt noe ut av den PP :)

Håper blødningene dine gir seg, for meg hjalp det veldig når det var over og jeg kunne se fremover i gjen <3
 
Back
Topp