Vi som mistet i JULI, men prøver igjen...

Det er godt du har noen rundt deg. Stoffskifte og autoimmune sykdommer er noe dritt.
Jeg gikk rett i kjelleren da jeg fikk beskjed om lavt stoffskifte og medisiner resten av livet. Da så jeg virkelig for meg det verste. Jeg googlet alt av informasjon for å finne ut mest mulig. Det suger å være kronisk syk [emoji21][emoji21][emoji21]

Skriver under på den. Lavt stoffskifte har jeg levd godt med. Hvis man glemmer en tablett eller to, tar man de bare litt seinere. Det går ikke nå lenger. Utsetter jeg medisinen en time eller to, blir jeg dårlig. Jeg hater å tvinges inn i et helt regelmessig liv. Men folk har klart det før meg, og det er ikke verdens undergang. Bare en litt brå overgang [emoji13]. Jeg prøver å Google minst mulig, for det står mye om økt dødelighet og komplikasjoner. Må vente litt med det [emoji56].
 
Hva faen?!
Dette er jo bare skikkelig urettferdig! Snakker om å få motgangen rett i fleisen enda en gang.
Føler veldig med deg, og håper virkelig det blir ei ordning, at drømmen kan oppfylles <3

Takker for omtanken! Jeg tar med meg håpet litt til [emoji1303]
 
Kan det være Addisons sykdom?

Resultatet blir det samme, ja. Bare at i mitt tilfelle sitter årsaken sannsynligvis i hypofysen eller hypothalamus. Og når man har to autoimmune endokrine sykdommer, er sjansen stor for at det dukker opp flere etter hvert. Kjipt å gå rundt å vente på diabetes og cøliaki liksom... Jaja, sånn er livet. Får bare gjøre det beste ut av det!
 
Skriver under på den. Lavt stoffskifte har jeg levd godt med. Hvis man glemmer en tablett eller to, tar man de bare litt seinere. Det går ikke nå lenger. Utsetter jeg medisinen en time eller to, blir jeg dårlig. Jeg hater å tvinges inn i et helt regelmessig liv. Men folk har klart det før meg, og det er ikke verdens undergang. Bare en litt brå overgang [emoji13]. Jeg prøver å Google minst mulig, for det står mye om økt dødelighet og komplikasjoner. Må vente litt med det [emoji56].
Jeg lever greit med stoffskiftet mitt. Nå er jeg spent på hvordan det skal gå når begge kollegene mine er sykmeldt. Jeg må holde meg på bena [emoji23]
Kjedelig når medisiner må tas helt likt hver dag. Håper det går seg til [emoji4]
 
Resultatet blir det samme, ja. Bare at i mitt tilfelle sitter årsaken sannsynligvis i hypofysen eller hypothalamus. Og når man har to autoimmune endokrine sykdommer, er sjansen stor for at det dukker opp flere etter hvert. Kjipt å gå rundt å vente på diabetes og cøliaki liksom... Jaja, sånn er livet. Får bare gjøre det beste ut av det!
Usj! Jeg krysser fingre[emoji4] Jeg har vært redd for autoimmune sykdommer, spesielt Sjøgrens syndrom. Noen i slekta har den. Blæh!
 
Tusen takk for tanker og klemmer snille dere. Ble en litt annerledes vending enn jeg hadde tenkt meg på hele prøvingen. Men sånn er livet. Ikke alt man kan ta høyde for. Kommer sikkert til å titte innom dere av og til for å heie dere videre. Og hvem vet, kanskje det blir orden på meg til slutt også. Utredningen er ikke helt over ennå...
Sender deg gode klemmer krølle [emoji173][emoji173] dette er så urettferdig
 
Da var jeg tilbake i kjelleren [emoji26]. Kontroll på sykehuset i dag, og dette går virkelig ikke min vei. Fikk bekreftet sviktende binyrebark og ville stoffskifteprøver. Skal gjennom flere tester de neste ukene og utredes for tumor i hodet [emoji33]. Uansett er jeg dømt til et liv avhengig av medisiner som må tas 2-3 ganger daglig, og beredskapsmedisin og innleggelse hvis jeg får feber/spysyke/skades osv. Får ikke gå vakter på jobb.

Prøvene slik de er nå, er ikke forenlig med liv for en evt spire, så jeg tror jeg stopper testingen for denne gang. Ble sterkt oppfordret til å stoppe prøvingen noen måneder. Må kanskje innse at drømmen om et bonusbarn er i ferd med å knuses.

Akkurat nå er livet litt dritt kjenner jeg. Håper dere andre snarlig får oppfylt drømmen om en liten babyklump i armene! Takk for all støtte dere har kommet med underveis [emoji173]️
Så utrolig leie nyheter, krølle!
Håper virkelig at dere kan få bonusen deres når stoffskiftet ditt er under kontroll. Høres ut som en ganske stor omveltning i livet. Krysser for at det ikke er tumor!
 
Så utrolig leie nyheter, krølle!
Håper virkelig at dere kan få bonusen deres når stoffskiftet ditt er under kontroll. Høres ut som en ganske stor omveltning i livet. Krysser for at det ikke er tumor!

Det ble en ganske uventet vending på livet, ja. Men litt godt å vite at det forhåpentligvis er noe korrigerbart som gjør at det ikke har klaffet de siste månedene. Jeg håper heller ikke at det er tumor, for da må hele hypofysen fjernes, og jeg over på ivf hvis vi vil ha flere barn. (Kommer vel dit uansett, men det kjennes litt bedre hvis det er frivillig). Har fått frist for utredning innen utgangen av november, og behandling for å korrigere alle hormonfeil er påbegynt allerede, så jeg har ennå et lite håp om at det er max 1-2 pp som ryker før vi er klare igjen. Hvordan går det med deg da?
 
Det ble en ganske uventet vending på livet, ja. Men litt godt å vite at det forhåpentligvis er noe korrigerbart som gjør at det ikke har klaffet de siste månedene. Jeg håper heller ikke at det er tumor, for da må hele hypofysen fjernes, og jeg over på ivf hvis vi vil ha flere barn. (Kommer vel dit uansett, men det kjennes litt bedre hvis det er frivillig). Har fått frist for utredning innen utgangen av november, og behandling for å korrigere alle hormonfeil er påbegynt allerede, så jeg har ennå et lite håp om at det er max 1-2 pp som ryker før vi er klare igjen. Hvordan går det med deg da?
Krysser fingerne altså!
Ja, litt bedre om man velger å gå for IVF og ikke må. Men uansett godt muligheten finnes.

Nei altså. Dagene går. Har disse ebay EL-testene som ikke alltid er til å stole på så gjetter at jeg kanskje er 3dpo idag. Skjer det noe så får jeg symptomer 6-8 dpo så da vet jeg mer sikkert. Men har ikke mye håp. Venter egentlig bare på oppsummeringstime hos gyn. Føler egentlig tiden bare går og vi ikke helt vet hva vi skal gjøre. En dag av gangen, et skritt av gangen.
 
Krysser fingerne altså!
Ja, litt bedre om man velger å gå for IVF og ikke må. Men uansett godt muligheten finnes.

Nei altså. Dagene går. Har disse ebay EL-testene som ikke alltid er til å stole på så gjetter at jeg kanskje er 3dpo idag. Skjer det noe så får jeg symptomer 6-8 dpo så da vet jeg mer sikkert. Men har ikke mye håp. Venter egentlig bare på oppsummeringstime hos gyn. Føler egentlig tiden bare går og vi ikke helt vet hva vi skal gjøre. En dag av gangen, et skritt av gangen.

Skjønner at du kan bli litt motløs når du opplever skuffelse måned etter måned. 3 dpo er uansett den mest spennende tiden synes jeg. Enten man vil eller ikke, tennes håpet. Skal krysse fingrene for deg de neste dagene! [emoji173]️
 
Skjønner at du kan bli litt motløs når du opplever skuffelse måned etter måned. 3 dpo er uansett den mest spennende tiden synes jeg. Enten man vil eller ikke, tennes håpet. Skal krysse fingrene for deg de neste dagene! [emoji173]️
Tusen takk. Sist måned festet det seg 4dpo og jeg tror det er ganske vanlig for meg mtp symptomer og sånn. Men vi får se. Lave forhåpninger denne måneden.
 
Jeg vil så inderlig at alle i denne gruppen skal komme seg videre, for det gir meg håp om at det er mulig, og at det en gang blir min tur også. [emoji56] Passe egoistisk baktanke ser du [emoji23]
Hehe. Fremdeles positivt da!
Skulle gjerne kommet i mål snart.
 
Dere er virkelig en sterk gjeng som står på slik på denne måten, godt og se at dere har hverandre :) :Heartpink
 
Back
Topp