Vi som har PCOS og er aktive prøvere

8e5a57eeaf0b7c7452d166e0ac39387e.jpg
29dcad6ad9b2463aa6612a8348c2bb3d.png


Hva tenker dere som har mer erfaring med PCOS enn meg? Er det håp for at det faktisk er en eggløsning nå, eller er det lureri?

UL på fredag viste èn ganske stor eggpose.
 
8e5a57eeaf0b7c7452d166e0ac39387e.jpg
29dcad6ad9b2463aa6612a8348c2bb3d.png


Hva tenker dere som har mer erfaring med PCOS enn meg? Er det håp for at det faktisk er en eggløsning nå, eller er det lureri?

UL på fredag viste èn ganske stor eggpose.

Problemet med pcos er jo at eggene kan være umodne selv om EL skjer [emoji29] Men må aldri miste håpet [emoji173]️
 
Heisann!
Jeg har også pcos, fikk diagnosen i 2005/2006. Jeg gikk ned 15 kg og fikk stabile sykluser. Ble gravid på første AIH i 2007 og fikk en jente i 2008. Er nå prøver igjen med ny mann, vært prøver ca 1,5 år. Skal til forsamtale på tirsdag, ser på nett at det er 266 dagers ventetid så mulig vi velger å gå privat. Jeg er 35 og mannen er 40, har ikke lyst å vente 1 år på oppstart når vi ikke har alderen med oss...
Denne mnd prøver jeg min 3. doble kur med Clomifen, håper den gjør susen!
 
Fikk diagnosen PCOS etter over 1 år som prøvere. Har det i kraftig grad med store hormonforstyrrelser, ingen eggløsninger av meg selv og hadde 30-40 cyster på hver eggstokk. Har måttet operere ut en cyste på 10 cm og ene egglederen som vridde seg pga presset fra mange cyster i det området. Gikk på flere hormonkurer og til slutt 2 prøverørsforsøk. Ble endelig gravid etter 4 år og har nå ei nydelig lita jente, Vi ønsker sterkt 2 tette så satte i gang med pergotime så snart jeg fikk tilbake mensen etter fødsel. Er på pergokur 2 nå. Blir en til også blir det over på letrozol og eventuelt nytt prøverørsforsøk om det ikke går.
 
86441c08853ddaad7856dde414f5db5a.jpg
hei! fant denne tråden i går, og har savnet en slik tråd... tenkte på hva jeg skulle skrive. har prøvd siden desember, fikk vite at jeg hadde pcos 4 juli og begynte på metformin samme dag... fikk ikke mensen før slutten av september så var lei for metformin ikke hadde noen virkning på meg... i dag tok jeg en test, slik jeg gjør hver mnd.. (jeg må nemlig det, ønsker ikke å gå på metformin når jeg er gravid) så var den VELDIG positiv!! her hadde jeg altså mens for bare fire uker siden! holdt på å svime av og tok to til.. positive [emoji170] og da gråt jeg meg gjennom en mail jeg skrev til legen igår om at jeg ville ha eggløsningspreparat i tillegg... ups da! mannen er på. sjøen på jobb, og jeg vil vente med å si det til jeg ser han så måtte dele her [emoji170][emoji170][emoji170][emoji170]
 
86441c08853ddaad7856dde414f5db5a.jpg
hei! fant denne tråden i går, og har savnet en slik tråd... tenkte på hva jeg skulle skrive. har prøvd siden desember, fikk vite at jeg hadde pcos 4 juli og begynte på metformin samme dag... fikk ikke mensen før slutten av september så var lei for metformin ikke hadde noen virkning på meg... i dag tok jeg en test, slik jeg gjør hver mnd.. (jeg må nemlig det, ønsker ikke å gå på metformin når jeg er gravid) så var den VELDIG positiv!! her hadde jeg altså mens for bare fire uker siden! holdt på å svime av og tok to til.. positive [emoji170] og da gråt jeg meg gjennom en mail jeg skrev til legen igår om at jeg ville ha eggløsningspreparat i tillegg... ups da! mannen er på. sjøen på jobb, og jeg vil vente med å si det til jeg ser han så måtte dele her [emoji170][emoji170][emoji170][emoji170]

Oi!! Så hyggelig med slike historier [emoji173]️ Slike historier gir håp. Veldig glad på deres vegne! Nå krysser jeg fingre for at spiren deres vokser seg stor og sterk [emoji173]️ Fikk du Metformin med engang diagnosen ble stilt? Fatter ikke hvorfor jeg ble nektet medikamenter før sambo har tatt fertilitetstest. Betalte 2000,- hos Volvat for ingenting [emoji31]
 
Fikk diagnosen PCOS etter over 1 år som prøvere. Har det i kraftig grad med store hormonforstyrrelser, ingen eggløsninger av meg selv og hadde 30-40 cyster på hver eggstokk. Har måttet operere ut en cyste på 10 cm og ene egglederen som vridde seg pga presset fra mange cyster i det området. Gikk på flere hormonkurer og til slutt 2 prøverørsforsøk. Ble endelig gravid etter 4 år og har nå ei nydelig lita jente, Vi ønsker sterkt 2 tette så satte i gang med pergotime så snart jeg fikk tilbake mensen etter fødsel. Er på pergokur 2 nå. Blir en til også blir det over på letrozol og eventuelt nytt prøverørsforsøk om det ikke går.

Oi! Det hørtes ut som en lang og vond prosess. Men ble veldig glad når jeg leste på slutten at dere har ei lita jente nå [emoji173]️ Krysser fingre og sender mange lykkeønskninger til dere på ferden mot nr 2 [emoji173]️
 
Jeg TROR jeg har EL-slim i dag! [emoji2] Får prøve å legge inn noen aksjer i kveld. Ble ikke noe i går [emoji17]
 
Oi!! Så hyggelig med slike historier [emoji173]️ Slike historier gir håp. Veldig glad på deres vegne! Nå krysser jeg fingre for at spiren deres vokser seg stor og sterk [emoji173]️ Fikk du Metformin med engang diagnosen ble stilt? Fatter ikke hvorfor jeg ble nektet medikamenter før sambo har tatt fertilitetstest. Betalte 2000,- hos Volvat for ingenting [emoji31]

Jeg fikk metformin med en gang ja, og fikk beskjed om å prøve det i et år og dersom jeg ikke var gravid da skulle vi legge andre planer. Fikk du bekreftet at du hadde pcos? Hos oss sa de det var ikke vits at samboeren min tok fertilitetstest, i hvertfall ikke før jeg hadde prøvd metformin. Håper og tror det ordner seg for deg.
 
Hei. Pcos her og. Fikk diagnosen for åtte år siden ca etter da to år intens prøving for å få laget vesla. Tok tre år til sammen før hun satt. Sjelden el og mens. Var inne til lapraskopi og svidde av 8 cyster på en eggstokk og 12 på den andre. Dette hjalp syklusen noe. Prøvde all mulig tilskudd som skulle være bra og gikk på metformin en stund men fikk mye bivirkninger av den. Etter tre år og rett før vi skulle sette oss opp til prøverør satt hun. Nå ble jeg gravid etter ett års tid uten pilla men endte i ma i uke 13. Har ennå ikke fått igjen noe syklus etter den.
 
Oi! Det hørtes ut som en lang og vond prosess. Men ble veldig glad når jeg leste på slutten at dere har ei lita jente nå [emoji173]️ Krysser fingre og sender mange lykkeønskninger til dere på ferden mot nr 2 [emoji173]️
Tusen takk <3 Krysser fingrene for deg også :)
 
Jeg fikk diagnosen i august 2015, da hadde vi vært prøvere i 6 mnd, men hadde sluttet på p-pillene 1 år tidligere.
Har ikke tall på antall pp siden den gang siden syklusen min har vært veldig ustabil, og flere har vært uten EL.
Hadde et opphold på 6 mnd fra november 16 - mai 17 pga behandling for høyt stoffskifte. Så siden mai i år har vi vært gjennom 3 pp med enkel kur av Clomifen, hvorav den siste startet jeg på metformin også. Nå er jeg inne i en syklus hvor jeg kun går på metformin, men har enda ikke klart å finne en positiv EL.

Når stoffskiftet mitt ble normalt og stabilt så klarte jeg å gå ned 19 kg, noe som burde hjelpe på PCOS'en, men ingen resultater enda.

Etter å ha lest litt her inne så virker det veldig forskjellig hvordan behandlingen er rundt omkring. Min gynekolog ville ikke starte på noe medisinering før jeg var utredet for stoffskifteproblemer, noe han gjorde rett i, men det har vært en lang prosess siden vi startet å prøve i mai 15.

Vi håpet egentlig på en 2016 baby, nå er håpet en 2018 baby.
 
86441c08853ddaad7856dde414f5db5a.jpg
hei! fant denne tråden i går, og har savnet en slik tråd... tenkte på hva jeg skulle skrive. har prøvd siden desember, fikk vite at jeg hadde pcos 4 juli og begynte på metformin samme dag... fikk ikke mensen før slutten av september så var lei for metformin ikke hadde noen virkning på meg... i dag tok jeg en test, slik jeg gjør hver mnd.. (jeg må nemlig det, ønsker ikke å gå på metformin når jeg er gravid) så var den VELDIG positiv!! her hadde jeg altså mens for bare fire uker siden! holdt på å svime av og tok to til.. positive [emoji170] og da gråt jeg meg gjennom en mail jeg skrev til legen igår om at jeg ville ha eggløsningspreparat i tillegg... ups da! mannen er på. sjøen på jobb, og jeg vil vente med å si det til jeg ser han så måtte dele her [emoji170][emoji170][emoji170][emoji170]
Så fantastisk! Kanskje du er lengre på vei enn 4 uker da?
 
Hvor stor dose Merformin tar dere? Jeg tar 500mg 3 ganger daglig. Har gått ned 10kg på 2 mnd nå, og håper å gå ned 10 til før jul..

Forsamtale i morgen, grugleder meg!
 
86441c08853ddaad7856dde414f5db5a.jpg
hei! fant denne tråden i går, og har savnet en slik tråd... tenkte på hva jeg skulle skrive. har prøvd siden desember, fikk vite at jeg hadde pcos 4 juli og begynte på metformin samme dag... fikk ikke mensen før slutten av september så var lei for metformin ikke hadde noen virkning på meg... i dag tok jeg en test, slik jeg gjør hver mnd.. (jeg må nemlig det, ønsker ikke å gå på metformin når jeg er gravid) så var den VELDIG positiv!! her hadde jeg altså mens for bare fire uker siden! holdt på å svime av og tok to til.. positive [emoji170] og da gråt jeg meg gjennom en mail jeg skrev til legen igår om at jeg ville ha eggløsningspreparat i tillegg... ups da! mannen er på. sjøen på jobb, og jeg vil vente med å si det til jeg ser han så måtte dele her [emoji170][emoji170][emoji170][emoji170]

Gratulerer så mye!:)
 
Hvilke symtomer har dere på pcos? Gyn sa til meg at jeg har en "atypisk" variant.. vet ikke helt hva han mente med det...men er vel at jeg ikke har så mange av de klassiske symptomene kanskje. Jeg har hverken acne, økt hårvekst eller er overvektig. Tvert i mot, her mister jeg håret i fleng og er relativt tynn. Men har cyster, ustabil syklus og manglende el... samt to aborter som også vi med pcos visstnok har større sjans for å oppleve.
 
Takk for gratulerasjoner <3 Jeg tror ikke jeg kan være lenger på vei enn 4 uker ettersom jeg hadde mens for fire uker siden. eller jeg har jo ikke ordentlig mens pga pcos da men bortfallsblødning. Men den ble så sterk som dette på 2 sekunder så syntes ikke dere også det var litt voldsomt? :p

Mine symptomer på pcos var at eggene sto som perler på en snor, men ingen ble sluppet. Og så hadde jeg ikke ordentlig mens, bare bortfallsblødning. Mellom 40-60 dagers sykluser. Men er normalvektig, ingen ekstra behåring og kun en liten cyste kunne han se. Vet ikke om jeg er insulinresistent, har kun tatt innvendig ul, men fikk nå metformin som funka flott på meg!
 
86441c08853ddaad7856dde414f5db5a.jpg
hei! fant denne tråden i går, og har savnet en slik tråd... tenkte på hva jeg skulle skrive. har prøvd siden desember, fikk vite at jeg hadde pcos 4 juli og begynte på metformin samme dag... fikk ikke mensen før slutten av september så var lei for metformin ikke hadde noen virkning på meg... i dag tok jeg en test, slik jeg gjør hver mnd.. (jeg må nemlig det, ønsker ikke å gå på metformin når jeg er gravid) så var den VELDIG positiv!! her hadde jeg altså mens for bare fire uker siden! holdt på å svime av og tok to til.. positive [emoji170] og da gråt jeg meg gjennom en mail jeg skrev til legen igår om at jeg ville ha eggløsningspreparat i tillegg... ups da! mannen er på. sjøen på jobb, og jeg vil vente med å si det til jeg ser han så måtte dele her [emoji170][emoji170][emoji170][emoji170]

Gratulerer, så fantastisk [emoji7][emoji173]️
 
Takk for gratulerasjoner <3 Jeg tror ikke jeg kan være lenger på vei enn 4 uker ettersom jeg hadde mens for fire uker siden. eller jeg har jo ikke ordentlig mens pga pcos da men bortfallsblødning. Men den ble så sterk som dette på 2 sekunder så syntes ikke dere også det var litt voldsomt? :p

Mine symptomer på pcos var at eggene sto som perler på en snor, men ingen ble sluppet. Og så hadde jeg ikke ordentlig mens, bare bortfallsblødning. Mellom 40-60 dagers sykluser. Men er normalvektig, ingen ekstra behåring og kun en liten cyste kunne han se. Vet ikke om jeg er insulinresistent, har kun tatt innvendig ul, men fikk nå metformin som funka flott på meg!

Høres likt ut som meg, ikke overvektig, ikke uønsket hår eller mye kviser. Ikke insulinresistent, men får Metformin som første forsøk.
 
Back
Topp