Vi som har hund!

Balder13

Flørter med forumet
Vi har da altså en 3 år gammel hannhund og er veldig spent på hvordan han kommer til å reagere med en baby i hus. Er ikke helt sikker på hvordan vi skal forberede han, så tenkte jeg kunne jo lage denne tråden sånn at andre som har gått/går igjennom det samme kan komme med tips eller tanker!
 
Jeg har en hund som er 3 år :) Hun elsker ungene, sniker seg ofte oppi sengen deres når di sover. Å har di dørene igjen legger hun seg utenfor :)
 
Hunden vår elsker unger, det eneste problemet jeg kan se for meg er det at han er fæl på å bjeffe hvis han hører noe utenfor. Når han først begynner så klarer han ikke å stoppe heller! Da ligger han i buret og boffer i evigheter.
Lurer på hvordan vi skal løse det med baby i hus :confused:
 
Hunden vår elsker unger, det eneste problemet jeg kan se for meg er det at han er fæl på å bjeffe hvis han hører noe utenfor. Når han først begynner så klarer han ikke å stoppe heller! Da ligger han i buret og boffer i evigheter.
Lurer på hvordan vi skal løse det med baby i hus :confused:

Hunden vår bjeffer ganske mye om det kommer noen, så har tenkt litt på det jeg også :)
 
Vi har også en hann hund, som egentlig er vår lille baby :D Ser for meg det blir litt konkurranse, men tror det skal gå fint så lenge vi ikke glemmer hunden, det var jo trossalt han som kom i hus først ;)
 
Da fikk fikk jenta vår for snart 2 år siden hadde vi en to år gammel hund. Dette gikk kjempebra! Gjorde ikke noen forberedelser i forkant, men passet på at han fortsatt fikk den samme oppmerksomheten med turer og kos som før etter at babyen kom i hus:)
 
Jeg har tre hunder, en på 13, en på seks og en på tre.

Null problem i starten, de skjønte de måtte være forsiktige, men etterhvert som babyen ble mobil og begynte å krabbe rundt og kunne finne på å klype i leppa, gi klemmer osv så har den eldste mer eller mindre flyttet til foreldrene mine. Rett og slett fordi hun er gammel, stivere i leddene, hører dårlig osv, og dermed ikke har tålmodigheten og de samme mulighetene som en yngre hund til å bare gå sin vei.

Selvfølgelig skal ikke barn og hunder være alene sammen uansett, men man har tross alt ikke øyne i nakken og åtte armer og muligheten ti å være overalt til enhver tid.

Med de to yngste går det supert med frøkna på 13 måneder. De leker, koser og er overlykkelig for å se hverandre ❤️ImageUploadedByBV Forum1448566475.329949.jpg
 
Har en schäfer på 8 år som har Vært helt fremragende med sønnen min på 4 !

Hun er en fantastisk tålmodig sjel som er veldig forsiktig og heldigvis ikke lager mye lyd ☺

Hun lå mye vedsiden av han på gulvet når han var liten , men han er jo nå veldig mye mer aktiv og høyt og lavt så hun holder seg litt I bakgrunnen nå :)
Blir spennende å se hvordan hun tar nr 2, men tviler på at det blir ett problem
 
Jeg er nå 4+2 og merker at hunden skal være med meg hele tiden og ligger oppå meg hver gang jeg ligger i sofaen! Noen andre som har merket noe forandring? :)
 
Back
Topp