Vi som hører til Haugesund <3

Så fint å lese at de ikke er helt umulige med å sette inn 2 egg. Trodde dette nesten var helt uhørt om en var i det offentlige.
Godt å bli motbevist :)

Jeg har hatt et ivf forsøk på Hausken. Det var ikke snakk om å sette inn to egg hos meg, legen ville ikke diskutere det en gang. Ble litt satt ut, men hadde en god samtale med sykepleier etterpå som kunne gi meg en bedre forklaring på hvorfor de ikke satt inn to. Jeg vet om flere som kun har blitt gravid ved innsett av to egg. o_O
 
Jeg har hatt et ivf forsøk på Hausken. Det var ikke snakk om å sette inn to egg hos meg, legen ville ikke diskutere det en gang. Ble litt satt ut, men hadde en god samtale med sykepleier etterpå som kunne gi meg en bedre forklaring på hvorfor de ikke satt inn to. Jeg vet om flere som kun har blitt gravid ved innsett av to egg. o_O

De vurderer nok hvert enkelt tilfelle og person.
Alt i fra om en har hatt mange negative forsøk tidligere, alder, om en har barn fra før etc.
Det var helt uaktuelt for meg å få inn 2 egg på første forsøk, men de var åpne for å diskutere det dersom jeg behøvde å ha flere forsøk. Nå har vi ingen barn fra før, prøvd lenge selv, og begynner å komme litt oppi åra.
 
Noen andre som er kommet til offisielll testdato ? Jeg måtte sjekke papirene 2-3 ganger inatt for var plutselig usikker på om det var riktig dato[emoji23] men så lurer jeg jo på når denne sykepleieren skal ta kontakt med meg.. hallooo er jo utålmodig! Skal ut på ærend senere så vil jo helst ha dette overstått så jeg kan hente mer lutinus osv.. skal jeg bare ringe selv?
 
Noen andre som er kommet til offisielll testdato ? Jeg måtte sjekke papirene 2-3 ganger inatt for var plutselig usikker på om det var riktig dato[emoji23] men så lurer jeg jo på når denne sykepleieren skal ta kontakt med meg.. hallooo er jo utålmodig! Skal ut på ærend senere så vil jo helst ha dette overstått så jeg kan hente mer lutinus osv.. skal jeg bare ringe selv?

Ring inn de positive nyhetene selv du [emoji4]
 
Da har jeg snakket med sykehuset i haugesund. Herregud for noen hyggelige mennesker! "Da ses vi ikke igjen før søskenforsøk,vi krysser alt vi har for dere.." følte neste hun var med glad enn meg for positiv test haha!
 
De vurderer nok hvert enkelt tilfelle og person.
Alt i fra om en har hatt mange negative forsøk tidligere, alder, om en har barn fra før etc.
Det var helt uaktuelt for meg å få inn 2 egg på første forsøk, men de var åpne for å diskutere det dersom jeg behøvde å ha flere forsøk. Nå har vi ingen barn fra før, prøvd lenge selv, og begynner å komme litt oppi åra.

Ja de vurderer nok hver enkelt. Det var mitt første forsøk og jeg har et barn fra før, så ser jo den. Ble ikke gravid denne gangen, så håper de er mer åpne for å sette inn to neste gang, om det øker sjangsen for å bli gravid :happy:
 
Da har jeg snakket med sykehuset i haugesund. Herregud for noen hyggelige mennesker! "Da ses vi ikke igjen før søskenforsøk,vi krysser alt vi har for dere.." følte neste hun var med glad enn meg for positiv test haha!
Ja, de er kjempehyggelige og bryr seg virkelig om oss. De blir oppriktig glade når det går bra og blir virkelig leie seg når det ikke går veien❤
 
Da har jeg snakket med sykehuset i haugesund. Herregud for noen hyggelige mennesker! "Da ses vi ikke igjen før søskenforsøk,vi krysser alt vi har for dere.." følte neste hun var med glad enn meg for positiv test haha!

Så herlig:) de skal ringe meg på lørdag. Gleder meg skikkelig då de var veldig bekymret for innsett pga jeg var overstimulert
 
Så herlig:) de skal ringe meg på lørdag. Gleder meg skikkelig då de var veldig bekymret for innsett pga jeg var overstimulert
Det skjønner jeg! Har du symptomer på overstimulering? Hold meg oppdatert [emoji4]
 
Det skjønner jeg! Har du symptomer på overstimulering? Hold meg oppdatert [emoji4]

Jeg hadde lite denne gang i forhold til sist i desember då var jeg så dårlig at jeg ble innlagt. Nå hadde jeg 2/3 ting de vurderer: væske i buk og store eggstokker men allmenntilstand var ok. Legen mente det var risiko å sette inn for jeg kunne då bli like dårlig som tidligere. Men det har gått veldig fint, jeg har slappet godt av (ingen trening) ikke spist salt å drukket mye og tatt klexane :) så jeg rekner med de blir positivt overrasket, de mente jeg var smågal som ville sette inn :p
 
Ett spørsmål: hadde uttak i går, og de har ikke ringt i dag. Det er vel positivt? Innsett i morgen
 
Ett spørsmål: hadde uttak i går, og de har ikke ringt i dag. Det er vel positivt? Innsett i morgen

Ja de ringte ikke oss heller denne gangen:p glemte å spør om hvorfor men vi hadde mange bra egg ;)
 
Jeg fikk satt inn 2 egg på fredag. Er på rugedag 2 og det føles ut som en evighet til testdag.
 
Jeg fikk satt inn 2 egg på fredag. Er på rugedag 2 og det føles ut som en evighet til testdag.
Skjønner deg så godt.. jeg synes de første dagene var værst, så kom hverdagen med jobb og forpliktelser så gikk tiden fortere! Krysser fingrene for positiv test for deg om ikke alt for lenge [emoji6]
 
Jeg fikk satt inn 2 egg på fredag. Er på rugedag 2 og det føles ut som en evighet til testdag.

Når tester du? :)
Var det du selv som ville sette inn 2 egg, eller anbefalte sykehuset dette?
3 uker og 1 dag til vi skal inn på forsamtale, nertelling nå, hehe
 
Når tester du? :)
Var det du selv som ville sette inn 2 egg, eller anbefalte sykehuset dette?
3 uker og 1 dag til vi skal inn på forsamtale, nertelling nå, hehe

Skal teste på skjærtorsdag. Så 10 dager igjen! Det var ett ønske fra oss, da jeg har få eggfollikler igjen.

Så gøy!! Ja, da er det ikke lenge igjen. Snart er dere igang!!
 
Da blir det forsøk på meg også i Haugesund før sommeren! [emoji1]
Har fått time i uke 22 for uttak/ innsett, så sant mensen kommer innen langfredag!
Skal ha lang protokoll denne gangen, skal bli spennende å prøve noe nytt [emoji4]
Starter da med Synarela i begynnelsen av mai.
 
Da har vi har fått 5 fine egg på frys :) da har vi i hvertfall noen å gå på :Heartpink en veldig god trøst da jeg har blitt overstimulert og ikke fikk fersk forsøk. Satser på innsett i mai/ juni :)
 
Back
Topp