Vi som hører til Haugesund <3

Jeg hører til her. Holder på med søskenforsøk. Har en datter som ble til på første IVF i Haugesund. Har til nå denne runden hatt et negativt fryseforsøk hvor det ble satt inn 2 eskimoer, et avbrutt ferskforsøk og et negativt ferskforsøk. Har 3 eskimoer i fryseren som vi venter på å bruke nå. Skal sette inn på neste syklus som er ventet rundt påske.
 
Så fantastisk at dere fikk starte opp med en gang! :happy:
Jeg blir nok å starte på neste forsøk før henvisningen i det hele tatt er sendt av gårde - irriterende å måtte vente på time hos gynekolog :yuck:
Krysser fingrene mine for at du får mange fine egg denne gangen. Hadde litt samme problemet selv - fikk ut 7 egg, kun 3 befruktet, og kun 1 som delte seg som det skulle.

Håper det :) Jeg ble henvist av fastlegen min jeg. Så fikk time rimelig fort :)
 
Vi hører også til Haugesund :) går på kort protokoll nå. Tar menopour og orgalutran. På dag 13 med sprøyter i dag og begynner å bli litt lei :( startet dosen på 112,5 menopour, men eggposene var for små på første ul så måtte øke til 150, var til ny ul i går og det var ingen forandring så har øket dosen til 225 nå. Krysser fingrene for at det gjør susen :) ny kontroll på fredag så tidligst uttak blir i neste uke. Spennende å følge med på dere andre også :)

Så spennende! Håper eggene har vokst sånn som de skal til fredag og at du får mange fine egg ut. Jeg skal selv på ul på torsdag, spent. Skal sannsynligvis begynne på menopur 300ie på torsdag. Håper det blir uttak på begge to neste uke :)
 
Jeg hører til her. Holder på med søskenforsøk. Har en datter som ble til på første IVF i Haugesund. Har til nå denne runden hatt et negativt fryseforsøk hvor det ble satt inn 2 eskimoer, et avbrutt ferskforsøk og et negativt ferskforsøk. Har 3 eskimoer i fryseren som vi venter på å bruke nå. Skal sette inn på neste syklus som er ventet rundt påske.

Åh, så kjedelig at det har vært vanskelig denne omgangen :( Krysser fingrene for at en av eskimoene dine blir en baby tidlig i 2018 :) skal du sette inn i naturlig eller kontrollert?
 
Det er kort protokoll. Er på stimuleringsdag 5 i dag (gikk på progynova i to uker før det). Ja, dagene i DPO-lang går fryktelig sent. Er så utrolig kjedelig.... Håper du klarer å finne på morsomme ting som gjør at tida går litt fortere :) Krysser fingrene X
Hvor lenge går du på kort protokoll før uttak ? Spør fordi jeg ikke har peiling! Har du noen bivirkninger? Jeg gikk på puregon,og gråt som en stukken gris[emoji21] er veldig kjedelig, men dagen idag har tross alt gått fort [emoji2]
 
Så spennende! Håper eggene har vokst sånn som de skal til fredag og at du får mange fine egg ut. Jeg skal selv på ul på torsdag, spent. Skal sannsynligvis begynne på menopur 300ie på torsdag. Håper det blir uttak på begge to neste uke :)

Ja håper de har vokst innen fredag :) litt redd de bare avbryter forsøket, men satser på det blir noe av. Blir spennende på torsdag da :) krysser fingrene for at det blir uttak på oss begge i neste uke :D
 
Hei. Noen andre som går på lutinus eller har hatt bivirkninger? Følte det var litt lyse lyse brunt idag en gang, men ikke noe jeg hadde merket hadde jeg ikke hatt truseinnlegg liksom [emoji4] føler også det "renner" litt. Slik jeg trodde hver dag i sist svangerskap. Er jo ikke så langt i rugetiden og vet at medisinen kan gi samme bivirkninger som graviditet så kommer aldri til å kjenne forskjell [emoji23]
 
Jeg hører til Haugesund :) Var der i dag og hadde egguttak. Totalfrys pga. overstimulering igjen :(
Venteventevente....

Forsøk nr. 2.

Uff.. så kjedelig! Hvordan er formen?
Det samme skjedde meg på første forsøk, er så redd det skal skje igjen denne gang... Kan jeg spørre om de reduserte mye på medisinene dine på dette forsøket sammenlignet med 1.forsøk?

Håper du får ett gullegg eller to på frys ;)
 
Jeg hører også til i Haugesund. Venter på cd 22 og skal da begynne på progynova før stimulering med sprøyter til 2. ferskforsøk. Noen som har gått på progynova fra cd 22 og har noen erfaringer å komme med? Skal gå på de i nesten en mnd.. har gått på de før i forbindelse med fryseforsøk, så håper jeg reagerer nokså likt denne gangen.
 
Last edited:
Så forferdelig kjedelig og surt! Føler med deg og sender deg en god klem <3 Blir det innsett neste syklus da eller? Håper du ikke må vente så alt for lenge!

Blir nok ikke innsett før i mai desverre :( Håper bare det blir noen egg de kan fryse ned, det er det viktigste! Krysser fingrene.
 
Uff.. så kjedelig! Hvordan er formen?
Det samme skjedde meg på første forsøk, er så redd det skal skje igjen denne gang... Kan jeg spørre om de reduserte mye på medisinene dine på dette forsøket sammenlignet med 1.forsøk?

Håper du får ett gullegg eller to på frys ;)

Formen var veldig dårlig i går - kastet opp mye og veldig vondt i magen. Mye magesmerter i dag også, pluss litt kvalme. Men ellers greit.

Første runde hadde jeg 150 med Gonal-F og 0,25 med Orgalutran. Denne gangen hadde jeg 125 med Gonal-F og 0,25 med Orgalutran.

Håper virkelig på gode nyheter i morgen :) Masse lykke til <3
 
Jeg hører til her. Holder på med søskenforsøk. Har en datter som ble til på første IVF i Haugesund. Har til nå denne runden hatt et negativt fryseforsøk hvor det ble satt inn 2 eskimoer, et avbrutt ferskforsøk og et negativt ferskforsøk. Har 3 eskimoer i fryseren som vi venter på å bruke nå. Skal sette inn på neste syklus som er ventet rundt påske.
Velkommen, og masse lykke til ved innsett i neste runde, trist at det ikke alltid går den veien en ønsker [emoji21]
 
Hvor lenge går du på kort protokoll før uttak ? Spør fordi jeg ikke har peiling! Har du noen bivirkninger? Jeg gikk på puregon,og gråt som en stukken gris[emoji21] er veldig kjedelig, men dagen idag har tross alt gått fort [emoji2]
Første første gang ble kort protokoll på ca 12 dager. Dette ble avbrutt da det var for få egg (kun to modne av 5 eggfollikler.) Men gikk da på menopur 275ie hver dag fra syklusdag 2 og i tillegg startet jeg med Cetrotide fra syklusdag 7. Hadde ingen spesielle bivirkninger, kjente jo selvsagt murringer og var kanskje litt trøttere enn vanlig. Denne gangen begynte jeg på progynova på syklusdag 20 (02.03) og gikk på disse i to uker før jeg forrige torsdag satt 2 elonva, deretter startet jeg på Cetrotide i går. Ble veldig hormonell av progynovaen, men ikke merket noe spesielt fra elonva eller Cetrotide. Skal forhåpentligvis ha uttak neste uke.
 
Første første gang ble kort protokoll på ca 12 dager. Dette ble avbrutt da det var for få egg (kun to modne av 5 eggfollikler.) Men gikk da på menopur 275ie hver dag fra syklusdag 2 og i tillegg startet jeg med Cetrotide fra syklusdag 7. Hadde ingen spesielle bivirkninger, kjente jo selvsagt murringer og var kanskje litt trøttere enn vanlig. Denne gangen begynte jeg på progynova på syklusdag 20 (02.03) og gikk på disse i to uker før jeg forrige torsdag satt 2 elonva, deretter startet jeg på Cetrotide i går. Ble veldig hormonell av progynovaen, men ikke merket noe spesielt fra elonva eller Cetrotide. Skal forhåpentligvis ha uttak neste uke.
Akkuratt.. merkelig hva vi greier putte i kroppen, høres ut som om du har hatt litt av hvert..
Skal heie deg frem til uttak [emoji2]
 
Hei. Noen andre som går på lutinus eller har hatt bivirkninger? Følte det var litt lyse lyse brunt idag en gang, men ikke noe jeg hadde merket hadde jeg ikke hatt truseinnlegg liksom [emoji4] føler også det "renner" litt. Slik jeg trodde hver dag i sist svangerskap. Er jo ikke så langt i rugetiden og vet at medisinen kan gi samme bivirkninger som graviditet så kommer aldri til å kjenne forskjell [emoji23]

Jag har gått på lutinus i tre ulike sykluser. For ett griseri :eek: skikkelig ubehagelig at det renner slik. Føler at mensen kommer hele tiden liksom. Den andre syklusen jeg brukte lutinus ble lutinusen rosa/lysebrunt fra 3dpo, men snakket med sykepleier som sa at det var helt normalt. Får gjerne sårere slimhinner av de. Av bivirkninger har jeg fått typiske gravidsymptomer, ømme bryst, murringer i livmor, hormonell, litt kvalm, trøtt osv.
 
Akkuratt.. merkelig hva vi greier putte i kroppen, høres ut som om du har hatt litt av hvert..
Skal heie deg frem til uttak [emoji2]

Haha, ja det blir litt av hvert vi får i oss. Håper på at en høyere dose /en annen stimulering denne gangen vil gi flere eggposer :) kjenner at jeg inni mellom gruer meg litt også til torsdag.. livredd for å få beskjed om at det ikke er noen egg der :/
 
Jeg hører også til i Haugesund. Venter på cd 22 og skal da begynne på progynova før stimulering med sprøyter til 2. ferskforsøk. Noen som har gått på progynova fra cd 22 og har noen erfaringer å komme med? Skal gå på de i nesten en mnd.. har gått på de før i forbindelse med fryseforsøk, så håper jeg reagerer nokså likt denne gangen.

Ja, eller jeg begynte på syklusdag 20 og gikk på de 2 uker. Tok en tablett morgen, middag og kveld. Jeg ble hormonell av de. Trøtt, sliten og sur :( en fryd å leve med, med andre ord :)
 
Haha, ja det blir litt av hvert vi får i oss. Håper på at en høyere dose /en annen stimulering denne gangen vil gi flere eggposer :) kjenner at jeg inni mellom gruer meg litt også til torsdag.. livredd for å få beskjed om at det ikke er noen egg der :/
Alltid noe å tenke på (les:frykte) i denne prosessen merker jeg.. håper stimuleringen gir resultater [emoji106] fikk kun noe på papir/innlegget idag 1 gang så tenker det inntil videre får være greit. Er noe griseri ja. Godt å høre andre som også har opplevd det, da roer jeg meg, så takk for at du deler! [emoji2] rugeruge.....[emoji12]
 
Alltid noe å tenke på (les:frykte) i denne prosessen merker jeg.. håper stimuleringen gir resultater [emoji106] fikk kun noe på papir/innlegget idag 1 gang så tenker det inntil videre får være greit. Er noe griseri ja. Godt å høre andre som også har opplevd det, da roer jeg meg, så takk for at du deler! [emoji2] rugeruge.....[emoji12]

Så spennende :) Hvilken rugedag er du på? Håper inderlig at spiren sitter :)
 
Åh, så kjedelig at det har vært vanskelig denne omgangen :( Krysser fingrene for at en av eskimoene dine blir en baby tidlig i 2018 :) skal du sette inn i naturlig eller kontrollert?
Det ble styrt syklus denne gangen også. Hadde det på forrige/første fryseforsøk også. Sykepleieren som jeg snakket med sa jeg skulle ha i naturlig syklus, men da hun så i journalen min at jeg hadde styrt sist så ble hun usikker og måtte høre med legen. Fikk papirene i posten i dag og da sto det at det ble styrt denne gangen også.

Kjedelig når det tar så lang tid. Hadde vi lyktes på første fryseforsøk så hadde jeg hatt termin i disse dager, mens nå er ikke blitt gravid ennå en gang . Trøsten vår er hun lille, som ikke er så liten lengre. Samtidig er det vondt å se at aldersforskjellen bare vil bli større og større. Nå som vi har henne ser vi også hva vi går glipp av. Meeeen hun er vår store stolthet og glede❤ De er vel verdt å vente på de barna.
 
Back
Topp