Vi som hører på BV Vi som har mistet *Presentasjonstråd*

Hei

Jeg er 82modell fra vestlandet.

Jeg har mann og et barn på 1år.

Jeg har bak meg en MA oppdaget uke 14+, en MA oppdaget rundt uke 11 og nå en halvveis SA med inkomplett abort så de kalte det MA og fikk utskraping pga store komplikasjoner de andre to gangene.

Først 2 MA, så et vellykket svangerskap og fødsel og nå en MA oppdaget for 3dager siden med utskraping i helgen.

ORDFORKLARING:
SA = spontanabort
MA = missed abortion

Mvh Undre.

Leit å høre om tapene dine.

27 år, har samboer og et barn på 7 år fra før. Mistet da jeg var 11+4. Det hele startet med blod, brunt slim og magesmerter sist lørdag ( 4/2) . Ble sendt inn på innvendig ultralyd noen dager etterpå. Når vi kom på ultralyd viste det seg at fostret hadde sluttet og utvikle seg rundt uke 5-6 og først nå hadde kroppen skjønt at det var noe galt og begynt å kvitte seg med den. Siden jeg blødde ønsket legen at jeg skulle la kroppen ordne opp selv. Ble sendt hjem, tre dager senere ( med masse blod og magesmerter) kom plommesekken ut med masse klumper og blod. Skal inn førstkommende onsdag for å se om alt er borte. Så nå må man bare vente på at blødningene skal gi seg og håpe på at TR kan komme snart..
Leit å høre. håper kroppen har fått ordnet opp og at dere kan komme i mål om ikke så lenge. Ta den tiden dere trenger.


Så bra oppfølging du får. Det var trist at du mistet. Har du også fått beskjed om å vente en TR før du prøver igjen? De snakket noe om at slimhinnene måtte bygge seg opp igjen for å lage bedre forhold for fosteret.. Så det venter jeg på. Jeg startet med blødninger to dager før deg og var da 9+4, blødde mye 9+5 men måtte likevel fjerne rester to dager senere med utskraping..

Mvh Undre.
Jeg fikk beskjed om å vente en mens fordi at ofte kom de siste restene med neste mens og at først da kroppen på ordentlig var klar igjen. Samt at gyn ville sjekke at alt så bra ut da.

Har du enda positive graviditetstester? Det har jeg :( Tok en i går kveld på godt utvannet kveldsurin, godt positiv ENDA..
Kan sitte i lenge og mange tester er nesten litt for sensitive blitt.
6 uker etter min abort hadde jeg en hcg som ville tilsi at jeg hadde fått positive tester om jeg hadde tatt en, bare rester, ikke ny graviditet.
 
Jeg var inne til utskraping av rester et par dager etter vi mistet, så min skal vel bli negativ fortere.. Jeg håper at syklusen snart kommer i orden så jeg kan prøve igjen..
Mvh Undre.
 
Jeg hopper inn til dere fra Juni 2017-gruppa. På mandag fikk vi vite at gutten vår ikke vil klare seg. Venter på nemnd og fødsel. Helt tom, men glad jeg har dette forumet. 35 år fra Sørlandet, har en snart fire år gammel gutt fra før.
 
Jeg hopper inn til dere fra Juni 2017-gruppa. På mandag fikk vi vite at gutten vår ikke vil klare seg. Venter på nemnd og fødsel. Helt tom, men glad jeg har dette forumet. 35 år fra Sørlandet, har en snart fire år gammel gutt fra før.

Det var fryktelig triste nyheter!!!!!!! :( Sender dere varme omtanker og en trøstende klem.
 
1. januar kom det litt rosa blod på papiret da jeg tørket meg. Dagen etter snakket jeg med fastlegen som mente at dette var normalt. Senere på dagen kom det litt mer blod, og det gav seg ikke. Neste morgen kontaktet jeg legevakta som anbefalte ultralyd for å berolige meg.
På ultralyden ble det konstatert MA. Jeg var da 13+1, men fosteret hadde stoppet utviklingen 8+4.
På sykehuset neste dag fikk jeg pilla som skulle sette i gang aborten (skulle ta den neste morgen).
Jeg tok pilla ca kl 8 på morgenen. Utpå ettermiddagen fikk jeg vondt i magen, og jeg la meg på sofaen. Da var det som om noe sprakk innvendig, og jeg ble klissvåt. Jeg ble sittende på do og fossblø fram til kjæresten min kom hjem. Vi dro på sykehuset. Der ble morkaka og fostersekken dratt ut uten bedøvelse. Jeg blødde i to uker etterpå.
Nå er jeg nettopp ferdig med min første TR, så da kan prøvinga starte.
 
1. januar kom det litt rosa blod på papiret da jeg tørket meg. Dagen etter snakket jeg med fastlegen som mente at dette var normalt. Senere på dagen kom det litt mer blod, og det gav seg ikke. Neste morgen kontaktet jeg legevakta som anbefalte ultralyd for å berolige meg.
På ultralyden ble det konstatert MA. Jeg var da 13+1, men fosteret hadde stoppet utviklingen 8+4.
På sykehuset neste dag fikk jeg pilla som skulle sette i gang aborten (skulle ta den neste morgen).
Jeg tok pilla ca kl 8 på morgenen. Utpå ettermiddagen fikk jeg vondt i magen, og jeg la meg på sofaen. Da var det som om noe sprakk innvendig, og jeg ble klissvåt. Jeg ble sittende på do og fossblø fram til kjæresten min kom hjem. Vi dro på sykehuset. Der ble morkaka og fostersekken dratt ut uten bedøvelse. Jeg blødde i to uker etterpå.
Nå er jeg nettopp ferdig med min første TR, så da kan prøvinga starte.

For en skummel og dramatisk måte å miste på!! Jeg håper dere treffer snart og får to blå og en spire som klamrer seg fast til fødsel :)
 
31 år, samboer.

Det er i dag 5 uker siden jeg dro inn til føden for en sjekk (hadde ikke kjent liv på ei stund), og fikk beskjed om at lille gutten vår hadde død. Jeg var i uke 24, men hjertet sluttet nok å slå i mot slutten av uke 23. Han ble født 1.februar. Vi vet ikke hva som skjedde eller hvorfor, var på OUL i uke 20 og da så alt fint ut. :sorry:
 
31 år, samboer.

Det er i dag 5 uker siden jeg dro inn til føden for en sjekk (hadde ikke kjent liv på ei stund), og fikk beskjed om at lille gutten vår hadde død. Jeg var i uke 24, men hjertet sluttet nok å slå i mot slutten av uke 23. Han ble født 1.februar. Vi vet ikke hva som skjedde eller hvorfor, var på OUL i uke 20 og da så alt fint ut. :sorry:

Hei kjære deg!
Jeg kondolerer så mye! :sad010 Det høres ut som en groteskt vond opplevelse. Jeg kjenner at hårene reiser seg på kroppen min. Bare tanken på hva dere har gått gjennom får hjertet til å gråte. Det må være så fryktelig fryktelig vondt! Jeg håper dere vil komme gjennom dette på en god måte og at dere vil få oppleve å bli med barn igjen og få beholde det hele veien. Masse trøste klemmer sendes din vei!!! :Heartbigred
 
Hei kjære deg!
Jeg kondolerer så mye! :sad010 Det høres ut som en groteskt vond opplevelse. Jeg kjenner at hårene reiser seg på kroppen min. Bare tanken på hva dere har gått gjennom får hjertet til å gråte. Det må være så fryktelig fryktelig vondt! Jeg håper dere vil komme gjennom dette på en god måte og at dere vil få oppleve å bli med barn igjen og få beholde det hele veien. Masse trøste klemmer sendes din vei!!! :Heartbigred

Takk. :Heartred Jeg tror vi kommer styrket ut av dette, men det er virkelig en følelsesmessig berg- og dalbane. Vi har heldigvis god støtte i hverandre og i familie og venner. :)

Og heldigvis så vil vi på et neste forsøk få så mye oppfølging vi ønsker, for jeg ser for meg perioden mellom uke 20 og 25 kan bli tøff i et neste svangerskap.
 
Helt ny på forumet og kjenner at det er veldig godt å lese historiene deres og vite at det er flere av oss. Er snart 30 og har ei flott jente på snart 2,5.

Vi har prøvd oss på barn nr 2 i snart ett år, og har lykkes med å bli gravid hele tre ganger i løpet av denne perioden.

Første gang endte med MA oppdaget i uke 11, her var fosterene (tvillinger) døde siden uke 7-8.

Andre gang endte med MA i uke 7, her hadde fosteret sluttet å utvikle seg rundt uke 5-6. Også her trodde de at det muligens var tvillinger.

Tredje gang endte i spontanabort i uke 5+2.

Siste gang skjedde for omtrent en måned siden, hadde nå for to dager siden en positiv graviditetstest, men den var blendahvit i dagtidlig så tror nok det var en kjemisk.

Begynner å bli frustrert og lei! Har så lyst på flere barn, men jeg føler at folk mener jeg enten bør være førnøyd med hun jeg har (og det er jeg jo!) eller bare slutte å stresse. Jeg er jo like glad i jenta mi selv om jeg ønsker meg flere barn, og savnet etter flere forsvinner jo ikke selv om jeg har ei.

Skal nå utredes for habituell abort, men føler fortsatt at jeg blir møtt med «dette er så vanlig, skjer de aller fleste og du må slutte å stresse». Ja jeg vet det er vanlig og at mange er igjennom det, men nei jeg klarer ikke slutte å stresse og det er fortsatt fordømt vondt å miste!

Beklager, langt innlegg fra meg, men har ingen å prate med og må få lufte litt frustrasjon. Glad for å lese at vi er flere :happy:
 
Helt ny på forumet og kjenner at det er veldig godt å lese historiene deres og vite at det er flere av oss. Er snart 30 og har ei flott jente på snart 2,5.

Vi har prøvd oss på barn nr 2 i snart ett år, og har lykkes med å bli gravid hele tre ganger i løpet av denne perioden.

Første gang endte med MA oppdaget i uke 11, her var fosterene (tvillinger) døde siden uke 7-8.

Andre gang endte med MA i uke 7, her hadde fosteret sluttet å utvikle seg rundt uke 5-6. Også her trodde de at det muligens var tvillinger.

Tredje gang endte i spontanabort i uke 5+2.

Siste gang skjedde for omtrent en måned siden, hadde nå for to dager siden en positiv graviditetstest, men den var blendahvit i dagtidlig så tror nok det var en kjemisk.

Begynner å bli frustrert og lei! Har så lyst på flere barn, men jeg føler at folk mener jeg enten bør være førnøyd med hun jeg har (og det er jeg jo!) eller bare slutte å stresse. Jeg er jo like glad i jenta mi selv om jeg ønsker meg flere barn, og savnet etter flere forsvinner jo ikke selv om jeg har ei.

Skal nå utredes for habituell abort, men føler fortsatt at jeg blir møtt med «dette er så vanlig, skjer de aller fleste og du må slutte å stresse». Ja jeg vet det er vanlig og at mange er igjennom det, men nei jeg klarer ikke slutte å stresse og det er fortsatt fordømt vondt å miste!

Beklager, langt innlegg fra meg, men har ingen å prate med og må få lufte litt frustrasjon. Glad for å lese at vi er flere :happy:

Skulle gjerne ha ønsket deg velkommen et annet sted enn her, leit du har mistet flere ganger. Har vært i samme situasjon som deg, mistet tre ganger ila. året. Godt du har jenta di, men forstår også at du ønsker flere, og det må man jo få lov til uten at folk skal legge seg opp i det? Det er bare å dele tanker og følelser med oss andre her inne, håper du havner i ei termingruppe snart med en ny spire. :)
 
Helt ny på forumet og kjenner at det er veldig godt å lese historiene deres og vite at det er flere av oss. Er snart 30 og har ei flott jente på snart 2,5.

Vi har prøvd oss på barn nr 2 i snart ett år, og har lykkes med å bli gravid hele tre ganger i løpet av denne perioden.

Første gang endte med MA oppdaget i uke 11, her var fosterene (tvillinger) døde siden uke 7-8.

Andre gang endte med MA i uke 7, her hadde fosteret sluttet å utvikle seg rundt uke 5-6. Også her trodde de at det muligens var tvillinger.

Tredje gang endte i spontanabort i uke 5+2.

Siste gang skjedde for omtrent en måned siden, hadde nå for to dager siden en positiv graviditetstest, men den var blendahvit i dagtidlig så tror nok det var en kjemisk.

Begynner å bli frustrert og lei! Har så lyst på flere barn, men jeg føler at folk mener jeg enten bør være førnøyd med hun jeg har (og det er jeg jo!) eller bare slutte å stresse. Jeg er jo like glad i jenta mi selv om jeg ønsker meg flere barn, og savnet etter flere forsvinner jo ikke selv om jeg har ei.

Skal nå utredes for habituell abort, men føler fortsatt at jeg blir møtt med «dette er så vanlig, skjer de aller fleste og du må slutte å stresse». Ja jeg vet det er vanlig og at mange er igjennom det, men nei jeg klarer ikke slutte å stresse og det er fortsatt fordømt vondt å miste!

Beklager, langt innlegg fra meg, men har ingen å prate med og må få lufte litt frustrasjon. Glad for å lese at vi er flere :happy:
Så leit å høre om alt dere har vært gjennom.
Håper dere kan få noen svar og få hjelp til å komme i mål med søsken til jenta deres.
 
Er 90 mod fra nordland. Jeg og mannen har tre felles barn på 4, 6 og 7 år pluss at mannen min har to fra tidligere forhold på 8 og 17.
Vi var skjønnt enige om at vi har nok barn og mannen skulle sterilisere seg.
Til vår store overraskelse stod jeg med positiv test for ca tre uker siden. Grunnen til jeg tok testen var at jeg var veldig kvalm, hissig og veldig ømme bryst.
Overraskelsen ble til enorm glede når vi hadde fått tid til å bli vant med tanken på enda et barn.
Så kom tankene. Enn hvis dette er jenta vår. De fire minste barna er gutter. Så jente er veldig ønsket. Sånne tulletester på nett samt kinesisk fødselskart viste jente.
Idag den 21.03 skulle jeg på tidlig ul for å se nøyaktig hvor langt jeg var på vei. Gleden var stor blandt barna når jeg leverte dem i bhg og på skole. For de skulle få se bilde av babyen når de kom hjem. Barna er helt i 100 og storgleder seg til det skulle komme liten i hus. Han på 4 er utrolig stolt over det å skulle bli storebror.
Når jeg kom på ul viste det seg at fosteret hadde sluttet å utvikle seg. Ikke noe nydelig lite hjerte som banket, ingenting. Så nå er det den smertefulle behandlingen for å få ut det som ikke vil ut av seg selv. Så er det hjem å forklare barna hvorfor de ikke får se bilde av babyen.
 
Er 90 mod fra nordland. Jeg og mannen har tre felles barn på 4, 6 og 7 år pluss at mannen min har to fra tidligere forhold på 8 og 17.
Vi var skjønnt enige om at vi har nok barn og mannen skulle sterilisere seg.
Til vår store overraskelse stod jeg med positiv test for ca tre uker siden. Grunnen til jeg tok testen var at jeg var veldig kvalm, hissig og veldig ømme bryst.
Overraskelsen ble til enorm glede når vi hadde fått tid til å bli vant med tanken på enda et barn.
Så kom tankene. Enn hvis dette er jenta vår. De fire minste barna er gutter. Så jente er veldig ønsket. Sånne tulletester på nett samt kinesisk fødselskart viste jente.
Idag den 21.03 skulle jeg på tidlig ul for å se nøyaktig hvor langt jeg var på vei. Gleden var stor blandt barna når jeg leverte dem i bhg og på skole. For de skulle få se bilde av babyen når de kom hjem. Barna er helt i 100 og storgleder seg til det skulle komme liten i hus. Han på 4 er utrolig stolt over det å skulle bli storebror.
Når jeg kom på ul viste det seg at fosteret hadde sluttet å utvikle seg. Ikke noe nydelig lite hjerte som banket, ingenting. Så nå er det den smertefulle behandlingen for å få ut det som ikke vil ut av seg selv. Så er det hjem å forklare barna hvorfor de ikke får se bilde av babyen.
Huff så trist.. Håper dere fortsatt er ved godt mot og evt lykkes igjen hvis det er det dere ønsker [emoji173] Lykke til [emoji4]
 
Er 90 mod fra nordland. Jeg og mannen har tre felles barn på 4, 6 og 7 år pluss at mannen min har to fra tidligere forhold på 8 og 17.
Vi var skjønnt enige om at vi har nok barn og mannen skulle sterilisere seg.
Til vår store overraskelse stod jeg med positiv test for ca tre uker siden. Grunnen til jeg tok testen var at jeg var veldig kvalm, hissig og veldig ømme bryst.
Overraskelsen ble til enorm glede når vi hadde fått tid til å bli vant med tanken på enda et barn.
Så kom tankene. Enn hvis dette er jenta vår. De fire minste barna er gutter. Så jente er veldig ønsket. Sånne tulletester på nett samt kinesisk fødselskart viste jente.
Idag den 21.03 skulle jeg på tidlig ul for å se nøyaktig hvor langt jeg var på vei. Gleden var stor blandt barna når jeg leverte dem i bhg og på skole. For de skulle få se bilde av babyen når de kom hjem. Barna er helt i 100 og storgleder seg til det skulle komme liten i hus. Han på 4 er utrolig stolt over det å skulle bli storebror.
Når jeg kom på ul viste det seg at fosteret hadde sluttet å utvikle seg. Ikke noe nydelig lite hjerte som banket, ingenting. Så nå er det den smertefulle behandlingen for å få ut det som ikke vil ut av seg selv. Så er det hjem å forklare barna hvorfor de ikke får se bilde av babyen.
Så leit. Ta vare på hverandre.
 
34 år, har fem fra før.. Han har tre fra før.. Og vi ønsker virkelig en sammen..
Har vært prøvere siden sent i sommer, da tok jeg ut spiralen..
Var 7+1 i dag, men begynte blø i dag formiddag, først bare friskt blod, og så klumper..
:(
 
Back
Topp