Vi har bestilt tur i mai

Mye kjekkere med litt mønster og farge på [emoji2]
Men hvordan vet jeg hvilken kompresjonsstyrke jeg trenger da?
179a076ca42c1f57cbab8a31d50f03fd.jpg
 
Mye kjekkere med litt mønster og farge på [emoji2]
Men hvordan vet jeg hvilken kompresjonsstyrke jeg trenger da?
179a076ca42c1f57cbab8a31d50f03fd.jpg

Tenker det avhenger av hvor "plaget" du er. Selv har eg max da eg er plaget av "kronisk" lavt blodtrykk og må da bruke strømper daglig i perioder. Under flyturer har eg alltid max. Er du ikke så plaget og ikke så vant med støttestrømper, så kan det nok bli litt utfordrende med max som første par. Hva med å kjøpe ett av hver sort og teste? :)
 
Tenker det avhenger av hvor "plaget" du er. Selv har eg max da eg er plaget av "kronisk" lavt blodtrykk og må da bruke strømper daglig i perioder. Under flyturer har eg alltid max. Er du ikke så plaget og ikke så vant med støttestrømper, så kan det nok bli litt utfordrende med max som første par. Hva med å kjøpe ett av hver sort og teste? :)
Jeg har aldri hatt på meg støttestrømper. Og vet jo heller ikke hvordan blodtrykk mm er når vi reiser.
Ikke sikkert jeg trenger.
Reiste ned fly til London da jeg var gravid med 3 åringen uten støttestrømper. Var da ca like langt som jeg er når vi reiser denne gang.
Jeg kan høre med jordmor når jeg er der neste gang i begynnelsen av mai hva hun anbefaler [emoji4]
 
Mye kjekkere med litt mønster og farge på [emoji2]
Men hvordan vet jeg hvilken kompresjonsstyrke jeg trenger da?
179a076ca42c1f57cbab8a31d50f03fd.jpg
Jeg aner ikke, og bare tok noen jeg likte mønstret på... la ikke merke til at man skulle velge styrke før du sa det nå. så da får jeg noen med mild kompresjon og rosa leopardmønster :D
 
Jeg aner ikke, og bare tok noen jeg likte mønstret på... la ikke merke til at man skulle velge styrke før du sa det nå. så da får jeg noen med mild kompresjon og rosa leopardmønster :D
Kanskje greit å begynne med mild kompresjon uansett tenker jeg. Om ikke du vanligvis bruker noe annet [emoji4]
 
Kanskje greit å begynne med mild kompresjon uansett tenker jeg. Om ikke du vanligvis bruker noe annet [emoji4]
Aldri brukt kompresjon en dag i mitt liv tidligere, men tenker det kan være greit på flyturer og slikt.
Spent på om jeg får i posten før jeg reiser fredag neste uke..
 
Eg og får meg sydentur! I juni! Ser ut til at det vert Kroatia, nokon som har vore på Makarska rivieraen før? Det beste av alt? Foreldra mine betaler for meg og mini :D!
 
Sånne kompresjonsstrømper...noen som bruker det til vanlig? Lurer på om eg skulle prøvd, uten at eg helt klarer å forklare hvorfor eller om det er poeng i....?
Sitter mye på jobb.
 
Jeg må 5 dager på kurs i Berlin i slutten av juni, jeg har ikke egentlig tenkt på at det kanskje er varmere der enn her? Jeg har aldri vært i Berlin... Ikke har jeg lyst heller, for kurs er ikke akkurat i nærheten av ferie :p Men jeg har ikke noe valg! Dere som har reist den veien, må jeg regne med sydenvarme?
 
Sånne kompresjonsstrømper...noen som bruker det til vanlig? Lurer på om eg skulle prøvd, uten at eg helt klarer å forklare hvorfor eller om det er poeng i....?
Sitter mye på jobb.

Bruker det mye på jobb til vanlig, gir bedre sirkulasjon og forhindrer urolige ben :) Veldig deilig :) Mindre sjanser for åreknuter, blodpropp og kalde ben!
 
Jeg må 5 dager på kurs i Berlin i slutten av juni, jeg har ikke egentlig tenkt på at det kanskje er varmere der enn her? Jeg har aldri vært i Berlin... Ikke har jeg lyst heller, for kurs er ikke akkurat i nærheten av ferie :p Men jeg har ikke noe valg! Dere som har reist den veien, må jeg regne med sydenvarme?
Ikke egentlig sydenvarme akkurat, mye det samme været som i Oslo, bare ikke like rått.
Noen ganger er det jo sjukt varmt i Oslo på sommeren, andre ganger ikke.

Hadde noen dager i Berlin før vi dro videre til Italia et år. Og da var det hetebølge i Italia (trodde jeg skulle dø/smelte, helt pyton) mens Berlin hadde ok temperaturer og null stress.
 
  • Liker
Reactions: TKW
Ikke egentlig sydenvarme akkurat, mye det samme været som i Oslo, bare ikke like rått.
Noen ganger er det jo sjukt varmt i Oslo på sommeren, andre ganger ikke.

Hadde noen dager i Berlin før vi dro videre til Italia et år. Og da var det hetebølge i Italia (trodde jeg skulle dø/smelte, helt pyton) mens Berlin hadde ok temperaturer og null stress.

Da håper jeg på norsk sommer i Tyskland, og at kursdagene er gjennomførbare i et lokale med AC!
 
Jeg drar tre uker til Spania i juni-juli. Håper jeg bare kan nyte varmen og at det ikke blir for tomt
 
Back
Topp