Vi får ikke sende med leverpostei i barnehagen lenger

Status
Stengt for ytterligere svar.
Næj d må jo vær tull.
Det hadde jeg ikke godtatt!
 
Men så er det noen ganger muslimenes skyld også - naturlig å skylde på de da. Altså de muslimene som krever svinefri barnehage, ikke hele landets muslimer. For de fleste muslimer synes det er helt greit med svin i bhg så lenge egne barn får alternativer.

Her synes jeg barnehagen har like mye skyld. Eller all skyld. Enten så har de gitt etter for noen foreldres ønske. Eller satt denne regelen selv for å unngå "uhell".
Jeg var på samme tanke selv, de gidder ikke følge med når barna spiser så da er det lettest å bare forby alt noen av barna ikke kan spise...
I vår barnehage er det allergi-barn og barn som vår sønn som spiser halal, og de voksne gjør det de kan for å gi alle barna det de vil og kan spise, og vi har tilbudt å skaffe det som de evt mangler (halal leverpostei og noen pølsetyper). Ikke noe problem fra vår side at andre spiser "vanlig" kjøtt, og barn er barn så ingen blir syndebukk om sønnen vår skulle få i seg noe annet.
 
Ja. Du lager et tydelig skille mellom muslimer og ikke muslimer.

Og det var det eneste du klarte å svare?
Så klart..
For ordens skyld; du VET hva integrering er, ikke sant?

PS. For øvrig en "søt" kommentar ; at jeg skal integrere meg. Slett ikke fordomsfull, og ihvertfall ikke rasistisk...du vet og kan det meste du..
 
Herrrgud, så patetisk. Ikke for å være dømmende eller frekk, eller slem på et vis, men våre kjære landsmenn får alt de peker på igjennom... vi kan snart ikke gå utenfor døra uten å måtte knele.
 
Men for å korrigere meg selv, så er dette ikke innvandrere selv som bestemmer - men norske staten. Jeg kjenner flere som spiser svin med glede - og feiret jul og hutte meg tu.. norsk politikk skaper rasismen, og det skaper unødvendig dritt kasting blant oss, og bråk.
 
Gratulerer, du "vant" igjen...;-)

Vant? Er dette en konkuranse for deg? Da er du på feil sted.

Kanskje du skal begynne å svare på spørsmålene du får på innleggene dine? Istedet for å angripe og le av de som er kritiske til det du skriver. Du setter deg selv i et utrolig dårlig lys og virker svært umoden slik du skriver.
 
Vant? Er dette en konkuranse for deg? Da er du på feil sted.

Kanskje du skal begynne å svare på spørsmålene du får på innleggene dine? Istedet for å angripe og le av de som er kritiske til det du skriver. Du setter deg selv i et utrolig dårlig lys og virker svært umoden slik du skriver.
Du er jo selv det du kritiserer meg for... Les dine egne innlegg. Du klarer jo virkelig ikke å la være å fortsette å bitche. Ufint, når du egentlig bare kan scroll videre . Du og to andre her inne har over tid meberket dere som en slags aggressiv "skal-ha-rett-ikke-være-hyggelig-gjeng. Du kan argumentere i mot alt du vil, men flere enn meg har kommentert dette. Slutt å svare på mine innlegg da, hvis de plager deg sånn. 90 %av mine innlegg er hyggelige, behjelpelige og konstruktive, men når de to-tre faste alltid kaster seg på og skal rive argumentene mine (og andres) sønder og sammen, da går jeg lei! Og dere gjør sport i å overgå hverandre i kritikk. Har sett det i mange innlegg, og nå er jeg lei. Om dere ikke kan tåle på en saklig måte at noen er uenig, scroll forbi. Så enkelt!! Å gi andre krakteristika som "umoden" etc etc virker forøvrig heller ikke så modent på meg ...
 
Du er jo selv det du kritiserer meg for... Les dine egne innlegg. Du klarer jo virkelig ikke å la være å fortsette å bitche. Ufint, når du egentlig bare kan scroll videre . Du og to andre her inne har over tid meberket dere som en slags aggressiv "skal-ha-rett-ikke-være-hyggelig-gjeng. Du kan argumentere i mot alt du vil, men flere enn meg har kommentert dette. Slutt å svare på mine innlegg da, hvis de plager deg sånn. 90 %av mine innlegg er hyggelige, behjelpelige og konstruktive, men når de to-tre faste alltid kaster seg på og skal rive argumentene mine (og andres) sønder og sammen, da går jeg lei! Og dere gjør sport i å overgå hverandre i kritikk. Har sett det i mange innlegg, og nå er jeg lei. Om dere ikke kan tåle på en saklig måte at noen er uenig, scroll forbi. Så enkelt!! Å gi andre krakteristika som "umoden" etc etc virker forøvrig heller ikke så modent på meg ...

Bitche? Ja ok.... haha...

Dette er et forum, diskusjoner er en del av det, og da følger det å være uenige med. Kanskje du burde scrolle videre om du ikke takler å få spørsmål rundt meningene dine.

Det å kalle andre for rasister uten grunnlag får reaksjoner.
 
Apropo det du sier om å "fjerne jula", ei venninne jobber på en skole der det går en del jehovas vitner. Der er det heller ikke juleforberedelser, men "vinter" liksom.. Jeg mener, går du i norske, offentlige skoler/barnehager, så må de som går der tilrettelegge for norske tradisjoner! Galskap at en klasse ikke får feire jul, pga 5-6 stykker liksom..
Nå vet jeg ikke med skole, men barnehager SKAL legge til rette for at barna blir kjent med norske tradisjoner (feks jul, påske osv). Så det skal ikke kuttes ut, men det skal være religionsnøytralt og det skal gies et alternativ tilbud. Skolen trodde jeg ikke man skulle kunne ta barna ut av religiøst innhold lenger fordi det ikke er forkynning men undervisning
 
Så klart..
For ordens skyld; du VET hva integrering er, ikke sant?

PS. For øvrig en "søt" kommentar ; at jeg skal integrere meg. Slett ikke fordomsfull, og ihvertfall ikke rasistisk...du vet og kan det meste du..
Så klart at du skiller mellom folkegrupper? Er det "så klart"?

Ja jeg vet det, vet du?

Jeg er rasistisk fordi jeg sier at du bør integrere deg i et flerkulturelt samfunn? Wow...
 
Så klart at du skiller mellom folkegrupper? Er det "så klart"?

Ja jeg vet det, vet du?

Jeg er rasistisk fordi jeg sier at du bør integrere deg i et flerkulturelt samfunn? Wow...
Integrere meg? Jeg er født og oppvokst i Sande i Vestfold... #Dagens merkeligste kommentar
 
Bitche? Ja ok.... haha...

Dette er et forum, diskusjoner er en del av det, og da følger det å være uenige med. Kanskje du burde scrolle videre om du ikke takler å få spørsmål rundt meningene dine.

Det å kalle andre for rasister uten grunnlag får reaksjoner.
Nei, du diskuterer ikke, du bitcher- det er to ulike ting...
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp