Vet ikke om jeg har sagt det...

Lindajo

Elsker forumet
For en liten stund tilbake laget jeg en tråd om at jeg hadde mistet jobben pga eierne solgte butikken. Alle ansatte kunne søke videre, og sannsynligvis få jobb der. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, men forstod etter 1 dag at nå fikk jeg et spark i ræva for og prøve å komme meg videre i en bedre jobb med bedre lønn. Var lei av å tenke på å jobbe kvelder og helgermed lite lønn, så jeg ville prøve å få en dagjobb[:)]
 
Jeg tok kontakt med onkelen min som har en del bekjente. Han ringte til søskenbarnet til han og far min. Jeg fikk time til intervju der[:D] Jeg møtte opp og fikk jobben på stedet[:D]
Jeg begynner 20. august i 80% stilling som en slags lærling. Må ta studiekompetansen utenom arbeidstid, og begynner på skole etter nyttår og pendler 1 uke i mnd (husmorferie[8D]) til Oslo og noen ganger Haugesund. Når jeg er ferdig utdannet blir jeg noe så fint som Verneingeniør[:)] Det blir innenfor HMS. Gleder meg sinnsykt til å begynne[:D] Litt trist at Aksel begynner i barnehagen 17. august, men skal utnytte den dagen jeg har fri (sannsynligvis fredag) i uken til å være hjemme med han[:)]
 
Lønnen spør du om?[8D] Jo i begynnelsen som "lærling" får jeg 150 kr i timen[:D] Jeg holdt på å dette i bakken da han sa det[;)] Jobber også fra 8 til 4 hver dag, noe som passer meg perfekt[:D]
 
Jeg er så glad for at dette ordnet seg og er klar for å ta utdannelse og få en god jobb. Spare penger til våre små og ikke minst ha råd til å pusse opp huset når vi kjøper det[:D]
 
Gratulerer! Så deilig at det ordna seg så bra da[:D]
 
Herregud så herlig for deg!! Gratulerer så mye med en ny start!! Noen ganger er det en mening når dumme ting skjer [:)]

Aksel får det nok helt fint i barnehagen skal du se [;)]
 
WOW!
150 kr i timen som lærling???
Så utrolig flott!
Det blir kjempebra for deg og dine dette her.
Gratulerer så mye!
 
Gratulerer med ny jobb...[:)]
Skulle ønske jeg å fikk det...
 
Takk alle sammen[:)]
 
Ja det er veldig greit med en ny start[:)]
Jeg blir ikke en lærling som får fagbrev. Jeg jobber som det jeg blir utdannet som, men det er den lønnen jeg får frem til jeg er ferdig utdannet[:D]
 
Det er så mange som bruker kontaktene de har og da tenkte jeg: hvorfor ikke gjøre det samme?[:)]
 
Så utruli bra! :D
 
Hei Lindajo!..

Jeg leser nå det du skrev om Verneingeniør utdanning og lurer på hva du er utdannet fra før?. Jeg er tannlege fra Sør Amerika og får ikke Autorisasjon i Norge. Jeg har bodd i Norge i to år og har en liten datter på 20 måneder. Jeg har kommet inn i samme Verneingeniør studiet som du nevner, men har ikke noe jobb. Jeg er litt i tvil om dette er noe for meg. Jeg er tannlege og har ikke erfaring i HMS, har hørt at man får jobb i HMS avhengig av hviken utdannings bakgrunn man har. Første modul går nå i april 2015 og hele studiet kommer til å koste meg mer enn halvparten av sparepengene mine fra hjemlandet. Kan du ikke fortelle meg hvordan det går med deg i dette studiet?, hvor krevende det er? og om du som allerede jobber i HMS, tror at en tannlege kunne bli en god kandidat til å bli ansatt i HMS?.
Håper at du kunne hjelpe meg litt.
 
Back
Topp