Vet du hva du skal gjøre

havnet i en sitvasjon for noen år siden. gutt på 2 år med hjertestans. tilfeldigvis på gaten. moren var i sjokk, noen så på så eg måtte gripe inn. ba de som va der hjelpe til eller gå. gutten lever i dag.
Så flott!! Litt snålt spørsmål, men husker du hvor mange som så på?
 
Jeg hadde garantert fått panikk, kastet opp og stått og hoppet opp og ned og vært fullstendig ubrukelig. Tror jeg hadde klart å ringe 113, men jeg mister hodet helt når det er noe.
Husker da katta satte fast halen i katteluka. Mannen prøvde å hjelpe katten, jeg stod bare og hoppet opp og ned og skrek hysterisk og var livredd for at hun skulle knekke halen :eek: :eek: :eek: :eek:

Presterer DÅRLIG under stress
 
det va 2 menn å 1 dame som så på.
Okai :) Så godt at du faktisk gjorde noe :) Fascineres veldig av "bystander effekten", serru :) Skal så lite til før folk ikke gjør noe fordi de forventer at andre skal gjøre det!
 
Vet hva jeg skal gjøre i teorien, praksis har jeg derimot aldri prøvd ut og håper å få slippe, men har prestert greit under press før så håper jeg hadde gjort det da også.

Rart å tenke på nå men svigermor døde av hjertesvikt mandag forrige uke, på legekontoret hvor hun var så var det ingen som forsto hva som hendte og heller ingen som kunne hlr, tanken streifer meg at hva om hun hadde hvert her, ville hun overlevd? Å gjøre noe er jo mye bedre enn å ikke gjøre noenting. Nå var dette i Egypt og føler førstehjelp der ikke er spesielt viktig dessverre, vet mannen også ikke har hvert igjennom kurs og har hatt lyst til å sende han på kurs lenge, nå vet jeg at jeg må få han på kurs bare vi får dette mer på avstand for jeg vil ikke at han skal tenke på at hans mor kunne levd om de var flinkere med førstehjelp der nede
 
Back
Topp