Vesle julegaven vår!

RoZapus

Betatt av forumet
Så var det jammen meg en liten julegave på vei til oss!
Jeg gleder meg utrolig mye, og håper at dette blir et enkelt svangerskap.
Vi har en liten gutt fra før, han er to år og verdens herligste!
Men svangerskapet var rett og slett grusomt, så jeg krysser alt som kan krysses for at det skal gå bedre denne gangen, og at jeg skal slippe å bli sengeliggende denne gangen!

Ellers så kommer jeg til å skrive ned litt tanker og følelser her, er alltid godt å få ut det mann har på hjertet!
 
Hei og gratulerer med graviditeten!

Jeg hadde også det verste svangerskapet i historien,sengeliggende med hyperemessis og sykehusinnleggelse hele veien :(
Så føler veldig med deg!

XX for at vi slipper dette denne gang :)
 
Tusen takk og gratulerer så mye til deg også! ::)
Ja, jeg krysser alt som krysses kan for at dette svangerskapet går mye lettere enn det forrige;)

Jeg sitter med en del tanker denne gangen, for jeg har gått på to antibiotika/penicillin-kurer som det står i pakningsvedlegget at du ikke skal ta med mindre det er høyst nødvendig når du er gravid, og det har jo jeg vært på det tidspunktet, jeg har jo bare ikke vært klar over det!
Så i morgen skal jeg ringe legen min og be om å få en skikkelig undersøkelse for å finne ut hvor langt jeg er på vei (har uregelmessig menstruasjon) og ikke minst om lillespire har tatt noen skade. Jeg håper og tror at alt har gått bra, men jeg vil gjerne vite. Ellers så er jeg hoppende glad for hver eneste dag uten tegn til kvalme, for det er noe jeg helst vill unnslippe!
 
Da er det vel på tide med en liten oppdatering her!
Jeg har fått time til tidlig ultralyd den 25. april kl 1300 og til første svangerskapskontroll hos legen min den 12. mai.
Da jeg var gravid med lillepus var den første kontrollen vår hos en helt sinnsyk turnuslege som ikke gjorde noe av det hun skulle foruten å sitte i 45 minutter og snakke om hvorfor jeg ikke måtte bruke narkotika, drikke alkohol eller røyke når jeg er gravid. Det føltes regelrett som å sitte i et avhør hos politiet og bli beskyldt for å være en narkoman og alkoholiker som røykte 80 sigg for dagen.

Jeg byttet fastlege under sist svangerskap, for han jeg hadde var regelrett en idiot.
Så denne gangen gleder jeg med til den første kontrollen, og håper at det blir en koselig opplevelse!
 
I morgen er det avgårde til UL! Blir spennende å få vite om jeg er ca 8 uker på vei som jeg tror eller om jeg er bare 5-6 uker på vei. Uansett så håper jeg på å få se en liten reke som svømmer rundt og koser seg :)

Jeg merker at jeg gruer meg litt til overgangen fra å ha ett barn til å ha to. Lurer veldig på hvordan det kommer til å gå, om det blir mye sjalusi og krangling, og jeg er også litt redd for at lillegutten min skal skyve meg fra seg når vi kommer hjem med en liten lillebror eller søster.

Kjenner at jeg egentlig er litt glad for at jeg har alle disse månedene på å få orden på tankene mine.
 
Hei! Måtte inn her å følge dagboken din :) Så gøy at vi har termin samme dag! Og takk for koslig kommentar i min dagbok. :) Hvordan gikk det på UL?
 
UL gikk kjempefint! Jeg prøvde å oppdatere fra mobilen etter vi hadde vært der, men telefonen slo seg helt vrang, og etterpå gikk det helt i glemmeboken :-( Har jobbet hele forrige helg og hele uken, så nå skal det bli deilig med langfri!
(Jobber skift)

UL var utrolig kjekt, vi fikk se verdens søteste lille hjerte som banket så fint! Da jeg kom inn så sa legen at han skulle prøve først med utvendig UL og da tenkte jeg "ja, særlig, lykke til med den!" Men jaggu fant han lille reken vår på første forsøk! :eek: Livmoren min er visst kommet halvveis opp til navlen allerede! Jeg ble egentlig litt glad for det, for jeg har bare to bukser som jeg kommer meg inn i, resten er enten umulig å lukke eller så trange at jeg blir kvalm :p

Alt stod fint til med lille baby-frøet og vi fikk ny termin den 11. desember. Han mente at det var det mest riktige, så da får jeg stole på det!
Men den herlige følelsen av å få høre det perfekte, lille hjertet banke, den var bare helt fantastisk! :Heartred

Kvalmen har nå så smått begynt å komme, den er heldigvis kun på morgenen og den gir seg utover formiddagen.
Jeg håper inderlig det ikke blir verre, jeg har ikke lyst på en runde til med kvalme døgnet rundt og oppkast til langt etter uke 20. Så krysse r alt som kan krysses for at det som er nå er det verste!

Ellers så går det ganske greit med meg, har måttet be om litt tilrettelegging på jobben allerede. Jeg sliter med blodtrykksfall når jeg må stå oppreist i lengre perioder, og en stor del av jobben min går ut på å stå ute og kontrollere biler som skal inn på området der jeg jobber. Så nå skal jeg få en stol, slik at jeg kan sitte rumpen nedpå, så da slipper jeg svimlebyger:)
 
Back
Topp