Verdens deiligste overraskelse!!

Sommerskatt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Forrige søndag fikk jeg vite - med verdens største tilfeldighet - at jeg er gravid! Og jeg trodde aldri i verden at dagene etter dette skulle bli slik som de er blitt..

Jeg har i et halvt år gått på neo mercazole for stoffskiftet, og gikk da beskjed fra spesialist om å IKKE bli gravid! Og det skulle vi ikke bli, så jeg har vært overnøye med å ta temperaturen hver morgen, ta EL tester rundt eggløsning og styre langt unna sex i disse dagene. Evt å hoppe av i svingen. Og dette har fungert som krutt! Jeg har sykluser på 28 dager, alt er så stabilt og forutsigbart - at jeg tror nesten livmora mi er ansatt i en kommuneadministrasjon...:p

Men så kom forrige syklus, og der "gikk alt skjeis". Jeg fikk eggløsning 2 uker etter den burde kommet, og mensen 2 uker etter det igjen. Syklusen var på tilsammen 45 dager før jeg fikk mensen. Jeg trodde jeg var gravid, og tok en test den 20.september, og denne var negativ. Jeg fikk mensen 24.september.

Jeg tok 25.september min siste tablett med medisin, ettersom jeg to uker senere skulle tilbake til spesialist for sjekk (og evt resultater etter dette ikke ville bli testet). Jeg burde nok tatt medisinen frem til i går (10.oktober) da jeg hadde time på UNN, men jeg lot vær. Det bare føltes rett å ikke pøse kroppen full av dritt og gift lengre enn nødvendig!
Samboeren min spurte meg på søndagsmorgen (6.oktober) om jeg ikke burde tatt medisinen, og at vi måtte være ekstra forsiktig - akkurat som før. Jeg gikk på morgenen da for å ta en graviditetstest og en EL test (strimmel), som jeg hadde tenkt å blafre i fleisen på han for å vise "ikke har jeg eggløsning og ikke er jeg gravid! Kan vi ha sex som vanlig nå på morgenen?!?!:mad:". Og graviditetstesten er positiv. Soleklar blå strek på strimmelen.... Og jeg får flatt...

Jeg tar en ny neste gang jeg må tisse. Tror aldri jeg har pempet så mye vann for å få blæra til å gi seg... NY POSITIV TEST! Og enda en ny positiv test! Jeg har 4 positive tester denne dagen... Og på kvelden sier jeg det til samboeren min. Og herregud så nervøs jeg var... Jeg klarer å omtrent stamme det frem under middagen, mens jeg begynner å strigråte - akkurat som om jeg har gjort noe galt... Men det har jeg ikke - og samboeren min blir overlykkelig! Likevel tenker vi på om babyen vår er unnfanget på denne medisinen, som babyer ikke skal oppleve - og om legen vil anbefale oss abort.... Så fra 6.oktober til i går går vi med hjertet i halsen og håper på gode nyheter fra spesialisten...

Og det fikk vi... Herregud så gode nyheter. For det første er jeg helt frisk, og har ikke lengre høyt stoffskifte! For det andre sa spesialisten at jeg ikke skulle bekymre meg for at babyen hadde opplevd medisin, da det basert på siste mens + + + så ut til at babyen ble unnfanget etter siste tablett ble tatt. Og det hadde vært mødre tidligere som har gått på maxdose av denne medisinen i månedsvis, og likevel fått friske barn.


Såååå... Nå er vi overlykkelige! Vi tror at termin blir ca. 24.juni 2014. Og nå er vi trygge på at hvis lille skatten vokser og lever forbi disse neste ukene, kommer det til å bli en frisk og nydelig liten baby!! :love7


Den var ikke planlagt, men veldig, veldig, veldig ønsket!! Og en liten nyinnkjøpt smokk som jeg har lagt på badet, skal hver dag minne oss på hva vi skal få oppleve fremover - herregud som jeg gleder meg!!
 
Gratulerer så mye du!! :) Veldig fin histore. Hormonell som jeg er fikk jeg også en liten tåre i øyekroken av å lese at det gikk bra tilslutt :)
 
Gratulerer så mye!! :D


Nydelig historie du har skrevet. Ble rørt jeg også :) <3
 
I dag har jeg en skikkelig drittdag :( Har blødd siden fredag, men avtagende - og jeg tror jeg blør pga sex. Men jeg vet jo ikke?!?! Jeg er jo gravid og kan selvfølgelig miste, men jeg har også tidligere hatt lett for å blø under sex...

Jeg var hos legen i dag med dette, en jævla jypling på ca 14 år (dere skjønner hva jeg mener) som med en gang, sier at jeg har spontanabortert. Jeg ber han å ta en blodprøve, så kan vi følge opp HCG-nivået fremover, og forklarer at jeg har lett for å blø ifm sex. Og så spør han etterhvert om jeg er sikker på at jeg er gravid....?!?!?? "Tja, jeg har tatt 12-15 tester totalt, og alle har vært knallblå og ikke vits å tolke....så jeg vil anta at jeg er gravid. Og denne sports-BH'en har jeg ikke på meg frivillig under en ullkjole...!".

Så måtte jeg ta nye tester på legekontoret, for å få bekreftet at jeg var gravid.... Jeg føler meg jo som en tufs, som liksom skal komme med og gi inntrykk av at jeg har et innbilt svangerskap! Hunder har innbilte svangerskap - jeg er for f....gravid!!

Han ville bare sende meg hjem, med oppfordring å ta en ny hjemmetest om ei uke - men jeg sa jeg ville til gynekolog, og det med en gang! Så i morgen skal jeg på sykehuset for å få sjekket ståa.... I mellomtiden har jeg vel bælja flere liter, ettersom jeg sitter å kjenner på at det er murringer i magen, det kniper i sida, jeg blør i dag også og jeg tror jo selvfølgelig at dette kan gå galt når som helst....

Faen for en bajsdag... Håper på positive nyheter hos gynekolog i morgen. HÅPER SPIRA VÅR LEVER!!!
 
Og det MÅ være hormoner som fucker til humøret på dette vises, jesus christ - det er jo umenneskelig!!
 
Huff...det er ikke mye man kan si når ståa er slik som den er, men det er helt klart vas av legen å behandle deg slik. Spontanabort...innbilt svangerskap...maken til tulling. Det er faktisk også noe som heter psykisk førstehjelp...tror han må ta seg noen ekstra kursdager for å få med seg det. Han burde være der for deg og prøve å roe ned situasjon, og ikke minst hjulpet deg med dine bekymringer...og at du ikke var nødt til å "skrike" deg til behandling...
Krysser fingrene for deg...håper på det beste for morgendagen og resten av svangerskapet <3
 
Da var det bekreftet med blodprøver. Det ble spontanabort på vårt første forsøk. Så fort blødningene har gitt seg, så prøver vi på nytt! Vi håper på en sommerskatt, og sommeren er lang :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp