Verdens beste pannekaker :D

PrøveLykken

Liker dette forumet
Idag lagde jeg pannekaker til middag, og det er de beste jeg noen gang har smakt ! Det samme sa også samboeren, så da ble de ganske bra :)
ImageUploadedByBV Forum1369687127.319945.jpgImageUploadedByBV Forum1369687135.668859.jpg
 
De så gode ut! :D Oppskrift?
 
Nam nam! Har spist mer pannekaker disse 23 ukene enn jeg har spist det siste fem årene før graviditeten :D hadde vært moro med en oppskrift;)
 
Ingredienser

* 5-6 egg (jeg liker de gule, så jeg brukte 6)

* 6 dl melk (gjerne hel)

* 3,5 dl hvetemel

* 1 ts salt

* 1-2 ts sukker

* 1 ts bakepulver

* 1-2 ts vaniljesukker

Tilberedning
1. Hell halvparten av melken i en bolle.
2. Tilsett egg, og alt det tørre, og rør til en klumpefri røre. Jeg foretrekker å gjøre dette for hånd, men det går sikkert bra med maskinell hjelp også.
3. Ha i resten av melken og rør godt.
4. La røra stå en stund og svelle før du bruker den. (Om du har det travelt går det dog fint ann å hoppe over dette.)
Jeg satt min i kjøleskapet og plast over en stund før, fordi gubben ble forsinket fra jobb :)
 
Sniker fra mai. ...Mmmmmh... namme! ! Hadde pannekaker til middag vi og. . Godt:)

-=[herq]=-
 
Ojsann, tok visst feil av ss og ts .. så det ble 2 ss sukker i min røre .. jaja :)
 
Så godt ut, trur jeg skal overraske flinke storebror med pannekaker en dag, da blir han nok glad :) Men akkurat nå blir jeg sliten av å bare putte en Grandiosa i ovnen hihi ;-)
 
Sniker litt:) tror jeg skal overraske mannen i helgen:) de så veldig gode ut!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Fant en side på nett her som har massa oppskrifter på pannekaker. Norske og til og med finske pannekaker.
Selv liker jeg best vanlige tynne pannekaker med sukker eller jordbærsyltetøy! :)
 
Back
Topp