Ventetid offentlig ivf/icsi

Bkno8794450

Flørter med forumet
Hei! Etter ett års prøving med eggløsningstester hver måned og hard prøving tok vi endelig en fertilitetssjekk på klinikk hausken forgi uke. Alt så bra ut hos meg, men veldig dårlig sædkvalitet hos samboeren. Fikk da beskjed av vi måtte trenge hjelp, og da ved icsi forsøk. De sendte henvisning videre til det offentlige, noen som vet hvor lenge jeg må beregne og høre noe fra riksen? Og evt prosessen videre? Når kan det tenkes at man er i gang for fullt?
Hilsen en nysgjerrig meg, som ikke har peiling på dette og trodde aldri jeg måtte gjennom dette for og få barn, da vi er en stor familie med mange barn over alt, hvor alle bare blir gravide med en gang..
 
Jeg ble søkt inn i november, forsamtale i april og var i gang i september. Så det er lang ventetid. Dessverre.
 

Her kan du sjekke ventetida. Ullevål er forsamtalen også er Riksen forsøk. Så nå er det 16 ukers ventetid til forsamtale og så 16 uker fra den til ca oppstart. Det avhenger litt av syklus og sånn også.
 
Henvisning sendt i okt/nov, tok blodprøve i januar, hadde forsamtale i april og første forsøk startet i mai, gravid i juni men mistet - gravid igjen i oktober samme år med frisk baby. ❤️ Alt gikk ganske raskt, synes jeg. :)
 
Back
Topp