Venter noen tvillinger?

Så godt de legger fint på seg[emoji4] Godt å høre du synes tiden går fort. Fikk litt panikk når de fortalte meg at jeg må bli sykehuset minst 7 uker til[emoji51]

Med to som skal ha morgenstell og kveldsstell, masse hud mot hud tid, bleieskift, litt ammetrening, pumping, spising og sørge for at jeg får hvile går det i ett! Jeg er glad jeg tok det med ro før de kom, slik at jeg ikke gikk inn i dette sliten. [emoji28] Selv om du kanskje synes det er kjedelig nå, blir det tidsnok nok å gjøre vil jeg tro [emoji6]
 
Nå er de rundt 1500g begge to. De gikk ned i vekt etter fødselen (fra ca 1400g) og legger heldigvis på seg for hver dag som går nå.

De sier vi må regne med å være her fram til ca termin (om 8 uker), men om guttene spiser selv før den tid får vi reise hjem tidligere. Jeg synes dagene flyr avgårde! Guttene er to uker gamle allerede [emoji3]

Så flott at de legger godt på seg!
8 uker høres lenge ut, men jeg skjønner såklart at det er viktig også.. Men nå skjønner jeg at jeg virkelig må knipe igjen, for såpass lenge på sykehuset hadde blitt fullstendig krise for de andre barna hjemme hos oss [emoji85] Hehe.

Er dere fornøyd med avdelingen/sykehuset dere er på også? Hører så mye forskjellig for tiden, og det er jo så viktig å føle at man er i gode hender. Jeg får inntrykk av at dere har det bra :) ?
 
Med to som skal ha morgenstell og kveldsstell, masse hud mot hud tid, bleieskift, litt ammetrening, pumping, spising og sørge for at jeg får hvile går det i ett! Jeg er glad jeg tok det med ro før de kom, slik at jeg ikke gikk inn i dette sliten. [emoji28] Selv om du kanskje synes det er kjedelig nå, blir det tidsnok nok å gjøre vil jeg tro [emoji6]

Skjønner at det blir travelt når de kommer ut[emoji4]Hvordan har dere gjort ting? Er du alene med de på sykehuset eller er dere der begge to?
Jeg skal holde ut, tror jeg har klart å omstille hodet mitt på at jeg må bli her og ta det med ro. Det er jo bedre til lenger jeg klarer å holde dem i magen, og når noe skjer er jeg jo på det tryggeste stedet[emoji6]
 
Er veldig fornøyd med nyfødtintensiven ja, masse flinke folk som ikke bare tar godt vare på de små, men også på en mamma som til tider har det litt vanskelig [emoji6]

Jeg sover på sykehuset og går til guttene når jeg står opp. Han sover hjemme og kommer hit på morgenen og er her til ettermiddag/kveld. Jeg tar meg en pause og sover litt mens han er her, så sitter jeg med de til kvelden.

Han kan også sove her, men vi venter med det til vi skal begynne å ha guttene på eget rom. Begge får pleiepenger så lenge barna trenger pustestøtte (caffeine får de nå).
 
Er veldig fornøyd med nyfødtintensiven ja, masse flinke folk som ikke bare tar godt vare på de små, men også på en mamma som til tider har det litt vanskelig [emoji6]

Jeg sover på sykehuset og går til guttene når jeg står opp. Han sover hjemme og kommer hit på morgenen og er her til ettermiddag/kveld. Jeg tar meg en pause og sover litt mens han er her, så sitter jeg med de til kvelden.

Han kan også sove her, men vi venter med det til vi skal begynne å ha guttene på eget rom. Begge får pleiepenger så lenge barna trenger pustestøtte (caffeine får de nå).

Så bra dere blir tatt godt vare på[emoji177] Vi var på omvisning på intensiven denne uken, ble veldig beroliget i forhold til å føde tidlig etter å ha vært der[emoji4] Godt dere deler litt på det så alle får litt hvile.
Bra å høre at begge får pleiepenger[emoji6] Litt usikker på om det lar seg gjøre for mannen å bli her så mye i forhold til jobb. Hadde vært lettere om han hadde en annen jobb[emoji85]
Håper våre drøyer litt med å komme, intensiven er full så hvis de kommer nå må vi bo på en annen avdeling enn barna..[emoji57]
 
Så bra dere blir tatt godt vare på[emoji177] Vi var på omvisning på intensiven denne uken, ble veldig beroliget i forhold til å føde tidlig etter å ha vært der[emoji4] Godt dere deler litt på det så alle får litt hvile.
Bra å høre at begge får pleiepenger[emoji6] Litt usikker på om det lar seg gjøre for mannen å bli her så mye i forhold til jobb. Hadde vært lettere om han hadde en annen jobb[emoji85]
Håper våre drøyer litt med å komme, intensiven er full så hvis de kommer nå må vi bo på en annen avdeling enn barna..[emoji57]

Bor på pasienthotell her, mens barna er på intensiven. Fullt her også [emoji53] Men det går greit, og om det er noe som skjer og jeg ikke er her ringer de meg heldigvis.
 
Det er flott de passer på[emoji4] Er vel kanskje en fordel at du får sove om nettene[emoji6]
 
Litt søvn hjelper på! Er bare så vanskelig å gå fra de små på kvelden [emoji56]

Forresten, ett tips om dere andre skal pumpe og vil holde oversikt over vekt, lengde osv: Medela har en app der man kan registrere slikt.
For å ikke få all pumping registrert på en av gutta har jeg lagt inn tre barn. Så legger jeg inn vekt osv her, siden jeg alltid tror jeg skal huske vekta på de og aldri gjør det [emoji38]
 
Litt søvn hjelper på! Er bare så vanskelig å gå fra de små på kvelden [emoji56]

Forresten, ett tips om dere andre skal pumpe og vil holde oversikt over vekt, lengde osv: Medela har en app der man kan registrere slikt.
For å ikke få all pumping registrert på en av gutta har jeg lagt inn tre barn. Så legger jeg inn vekt osv her, siden jeg alltid tror jeg skal huske vekta på de og aldri gjør det [emoji38]

Skjønner det må være vanskelig å gå fra dem[emoji170][emoji170]
Takk for tips med app[emoji3] Fikk beskjed om at jeg måtte begynne å pumpe med engang de er født. Får bare håpe det bra så de får morsmelk.
 
MrsMille, jeg venter nesten daglig på oppdatering om hvordan det går nå altså! Så spennende...!

Tvillingmamma_mars2018 Det er veldig forståelig at det er vanskelig å gå om kvelden. Plutselig - veldig snart, så slipper du det! Kan tenke at du/dere også trenger litt ekstra søvn i denne tiden med sååå mye som skjer [emoji179]
 
Her er det stabilt rolig[emoji3] Uke 33 idag, målet er visst å prøve å holde dem inne til uke 34. Blir spennende å se hva som skjer fremover. Det eneste de gjør hver dag er å ta ctg. De vil helst unngå andre undersøkelser og ul, fordi de mener det kan fremskynde fødselen.

Har de roet seg ned hos deg Wenchus?[emoji4]
 
Her er det stabilt rolig[emoji3] Uke 33 idag, målet er visst å prøve å holde dem inne til uke 34. Blir spennende å se hva som skjer fremover. Det eneste de gjør hver dag er å ta ctg. De vil helst unngå andre undersøkelser og ul, fordi de mener det kan fremskynde fødselen.

Har de roet seg ned hos deg Wenchus?[emoji4]

Så bra! Har også fått høre at 34 gjerne er målet, og andre leger forteller at hver uke nå (her i gården) er et mål i seg selv. Har roet seg helt her ja, så for alt jeg vet går jeg helt til termin! Men det har jeg ikke så stor tro på.. Men gjerne noen uker til ennå! Er bare 30 på tirsdag.. De ville heller ikke måle livmorhals hos meg på torsdag, av samme grunn. Men de så ut til å trives i magen på ul da [emoji4]
 
Bra de trives i magen, en seier for hverdag som går[emoji3][emoji1376] Heldigvis skal det gå fint når de kommer ut også, er jo mange som blir født mye tidligere som klarer seg[emoji4] Jeg har nok ikke så mye igjen av livmorhalsen[emoji85] Var jo en halv cm for en uke siden...
 
Så godt å høre at det går bra med dere alle[emoji177] hver dag teller og plutselig har det gått en uke!
Da er du i veldig trygge hender da Mille, selv om det sikkert kan bli litt lange dager der♡ Uansett ikke lenge igjen for oss nå, heldigvis.. Jeg skal på ny trivsel kontroll i morgen på Riksen, og håper alt fortsatt er bra. Vurderte og pakke med fødebag, men har ikke fått somla meg til å pakke enda så blir nok ikke noe av. Tenker det snart er lurt å den med på hver kontroll, for plutselig blir man værende
Her er 2 åringen syk med feber og full pakke, så blir nok en slitsom natt [emoji58]
Tenker på dere[emoji176][emoji176]
 
Så godt å høre at det går bra med dere alle[emoji177] hver dag teller og plutselig har det gått en uke!
Da er du i veldig trygge hender da Mille, selv om det sikkert kan bli litt lange dager der♡ Uansett ikke lenge igjen for oss nå, heldigvis.. Jeg skal på ny trivsel kontroll i morgen på Riksen, og håper alt fortsatt er bra. Vurderte og pakke med fødebag, men har ikke fått somla meg til å pakke enda så blir nok ikke noe av. Tenker det snart er lurt å den med på hver kontroll, for plutselig blir man værende
Her er 2 åringen syk med feber og full pakke, så blir nok en slitsom natt [emoji58]
Tenker på dere[emoji176][emoji176]

Lykke til i morgen[emoji4] Er nok lurt av deg å pakke mens du kan. Ble mye rart når mannen pakket til meg, selv med ganske detaljert liste. [emoji23]

God bedring til 2 åringen, får håpe det blir litt søvn[emoji4]
 
Lykke til i morgen[emoji4] Er nok lurt av deg å pakke mens du kan. Ble mye rart når mannen pakket til meg, selv med ganske detaljert liste. [emoji23]

God bedring til 2 åringen, får håpe det blir litt søvn[emoji4]
Takk, alt gikk fint idag, men de hadde selvfølgelig snudd seg tilbake i sete og på tvers skal pakke fødebagen ila denne uka tenker jeg... Har bare lagt klær til jentene i kofferten enda ingenting til meg selv[emoji23] haha det vil jeg tro ja, så takk for påminnelsen..hadde vært sånn om min pakket også tror jeg[emoji38]
 
Takk, alt gikk fint idag, men de hadde selvfølgelig snudd seg tilbake i sete og på tvers skal pakke fødebagen ila denne uka tenker jeg... Har bare lagt klær til jentene i kofferten enda ingenting til meg selv[emoji23] haha det vil jeg tro ja, så takk for påminnelsen..hadde vært sånn om min pakket også tror jeg[emoji38]

Så bra alt var fint med jentene[emoji177] Selvfølgelig dumt at de har snudd seg, men kanskje mulig de rekker å snu seg igjen før fødsel?[emoji4]
Er nok best å pakke selv[emoji6] Etter flere runder med påfyll har jeg det jeg trenger, så det løser seg uansett[emoji4]

Mine ligger stabilt i hode og sete. Skal på ul på onsdag å prøve og måle vekst. Håper de nærmer seg to kg, har spist masse siste uken i håp om at de skal legge på seg[emoji854]
 
Hvor mye klær pakker dere til tvillingene...? Synes det er litt vanskelig å beregne, siden jeg regner med at vi blir et par dager lengre denne gangen enn da vi bare fikk én sist.. Sambo kan seff dra hjem og hente mer om vi trenger, men liker så godt å ha full kontroll sjøl [emoji23][emoji111]️
 
Back
Topp