Vente med å søke barnehageplass?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Lillejenta har jo rett på barnehageplass til høsten, men vi ønsker å ha henne hjemme til januar. Greia er at det kun er en barnehage her, og vi vil helst ikke ha henne i den. Så enten må jeg søke plass nå, eller vente og risikere at hun ikke får plass før til høsten. Vi har ikke et nettverk med barn her, og derfor vil vi ha henne i barnehagen etter hvert. Vi har lyst til å flytte, men det er ikke akkurat mange hus til salgs/leie der vi vil flytte, så vi sitter litt fast.

Så, hva hadde dere gjort?
 
Søkt om plass men satt start tid i januar! Det gjorde jeg. Vi fikk starte 1 januar:)
 
Som vi over skriver å søke med oppstart dato. Min 2 åring begynner 1 mars. Jeg søkte plass til han i januar. Men her kan man ikke alle utenfor januar-mars fordi det er så opptaket er. Så bedre å søke nå og skrive oppstart januar 2019
 
Som vi over skriver å søke med oppstart dato. Min 2 åring begynner 1 mars. Jeg søkte plass til han i januar. Men her kan man ikke alle utenfor januar-mars fordi det er så opptaket er. Så bedre å søke nå og skrive oppstart januar 2019

Joda, men problemet er jo at vi ikke vil ha henne I den barnehagen. Det er likevel veldig risikabelt å vente i tilfelle vi får flyttet.
 
Joda, men problemet er jo at vi ikke vil ha henne I den barnehagen. Det er likevel veldig risikabelt å vente i tilfelle vi får flyttet.
Man kan si ifra deg plassen om man flytter. Selv før man får plass kan man bare slette søknaden. Men skjønner deg. Men eldste så var jeg skeptisk til å søke bhg plass. Men her er der vanvittig mange bhg så var egentlig bare snakk om man ville gå eller kjøre. Jeg valgte den nærmeste med dårligst rykte. Heldigvis då var ikke ryktene sanne. Men håper dere flytter så dere slipper dette. Men pga jobb er der vel lurt å søke i tilfelle og håpe det blir masse ledig der dere vil bo mot sommeren. Er som regel mer til salgs og leie mot sommeren enn det er nå.
 
Man kan si ifra deg plassen om man flytter. Selv før man får plass kan man bare slette søknaden. Men skjønner deg. Men eldste så var jeg skeptisk til å søke bhg plass. Men her er der vanvittig mange bhg så var egentlig bare snakk om man ville gå eller kjøre. Jeg valgte den nærmeste med dårligst rykte. Heldigvis då var ikke ryktene sanne. Men håper dere flytter så dere slipper dette. Men pga jobb er der vel lurt å søke i tilfelle og håpe det blir masse ledig der dere vil bo mot sommeren. Er som regel mer til salgs og leie mot sommeren enn det er nå.

Vi har eldste i den barnehagen, så det er vår erfaring som gjør at vi er skeptiske. Må tenke litt på det.
 
Selv om du ikke hadde villet bruke den barnehagen?
Vel vi kan drøye med 6 mnd i bhg men ikke lenger da må vi begge i jobb.

Viss du har bare en bhg å velge og du ikke vil ha barnet der, må du vurdere dagmamma.

Kan ikke bli hjemme i 6 år fordi man ikke ønsker å bruke bhg ..... særlig med slike jobber vi har her.
 
Vel vi kan drøye med 6 mnd i bhg men ikke lenger da må vi begge i jobb.

Viss du har bare en bhg å velge og du ikke vil ha barnet der, må du vurdere dagmamma.

Kan ikke bli hjemme i 6 år fordi man ikke ønsker å bruke bhg ..... særlig med slike jobber vi har her.

Jeg jobber ikke, så det er ikke noe problem å ha henne hjemme til skolestart, men uten nettverk barn så vil hun gå glipp av mye mtp det sosiale.
 
Jeg jobber ikke, så det er ikke noe problem å ha henne hjemme til skolestart, men uten nettverk barn så vil hun gå glipp av mye mtp det sosiale.
Siden du ikke jobber så kan du vente litt da. Jeg jobber heller ikke. Eldste begynte først når hu var 3.5 år. Yngste begynner nå og er 2 år. Nå eldste var 1-2 år så ble jeg dagmamma på ei som var 1 mnd yngre enn min datter. Jeg og mammaen er veninner og det er også de små jentene nå. Men min sønn som har en storesøster har ikke slitt noe sosialt ved å være hjemme og heller ikke eldste. Eldste greide å skremme vettet av ei på en lekeplass fordi hu er så sosial og dett var lenge før hu begynte i bhg. Yngste leker også med alle han finner men ingen av dem har tatt noe skade av å være hjemme med meg. Men de problemene med bhg, at dere vil flytte og du er hjemme så hadde jeg nok valgt å ha barnet hjemme. Yngste begynner i bhg hans aktivitetsnivå og at vi allerede stoler på bhg.
 
Back
Topp