Venninner...

M

My heart

Guest
hvis dere har hatt ei god venninne som plutselig ikke har tatt kontakt på en stund og du møtte henne på en fotballkamp, og hun ikke snakket til deg...
og du senere sender ei mld om det er noe galt??
Og får til svar; ja, det er det.. jeg trenger litt tid og tar kontakt når jeg har fått ting på avstand..

Hvordan har dere tolket det?
Jeg har aldri snakket om henne til andre, jeg er kjempeglad i henne.. skjønner ingenting og er super såra
 
I så fall er det kanskje hun som har noe gående? Hadde bare svart at jeg håpet det går bra med henne og at jeg så fram til å høre fra henne, og sendt en klem.
 
I så fall er det kanskje hun som har noe gående? Hadde bare svart at jeg håpet det går bra med henne og at jeg så fram til å høre fra henne, og sendt en klem.
Hun sto sammen med en gjeng og skravlet og lo, men kunne ikke snakke med meg?
 
Hun sto sammen med en gjeng og skravlet og lo, men kunne ikke snakke med meg?

Kan jo være en grunn da. Hvis du er sikker på at du ikke har gjort noe, så ville jeg hatt litt is i magen og vært vennlig og hatt tillitt til venninna di, til at hun kommer til å ta kontakt når hun er klar. Det høres jo rart ut når man ikke vet, men blir fort verre om man presser.
 
Kan jo være en grunn da. Hvis du er sikker på at du ikke har gjort noe, så ville jeg hatt litt is i magen og vært vennlig og hatt tillitt til venninna di, til at hun kommer til å ta kontakt når hun er klar. Det høres jo rart ut når man ikke vet, men blir fort verre om man presser.
Ja, jeg kommer ikke til å ta kontakt.. hun får ta kontakt når hun er klar for det.. men kjenner det gjør noe med tilliten.
 
Kanskje noen har spredd løgner om deg, slik at du i hennes øyne har gjort noe galt? Jeg ville tatt tak i det
 
Kanskje noen har spredd løgner om deg, slik at du i hennes øyne har gjort noe galt? Jeg ville tatt tak i det
Det er det jeg tenker også, vi har ei felles venninne, hun er ikke noe hyggelig mot meg, driter meg ut foran andre og kommer med små stikk ganske ofte.. min misstanke er at hun prøver å splitte oss.. for da kan hun ha Mari for seg selv..
 
Jeg hadde nok også prøvd å prate med henne så snart som mulig. Jo lenger tid ting tar, jo verre pleier det å bli. Kan jo fort være bare en enkel misforståelse? Er dette en god venninne, så hadde jeg nok kjempet litt for å beholde vennskapet uansett, og det er mye bedre å prate om ting, enn å la det vokse i stillhet.
 
Dette høres ut som ungdomsskolen på nytt igjen. Tror jeg hadde latt henne bli og latt henne tatt kontakt når hun var klar. så hadde jeg heller tatt det opp med henne da, ja det gjør noe med tilliten, noe som dere evt må jobbe med senere. Om den felles venninen din er som du sier, vill jeg ikke ha kaldt henne vennine. uansett om hun står bak, eller ikke. for å bli stikki i hele tiden er ikke verdt å holde kontakt med noen;(

det er lite du kan gjøre når ting er skjult for deg slik. uten at det virker som et desperat forsøk og antagelig vil forsterke det som har blitt sagt

Men jeg kan ta feil også, for et slikt spill med rykter og sjalusi er mer eller mindre avhengig av karakter på venninnen din og vennskap dere hadde før dette. Noen trenger tid å finne ut av at det er tull andre trenger å få det med tskje, ;(

verden er en snodig plass, håper dere finner tilbake ditt dere var en gang!
 
Dette høres ut som ungdomsskolen på nytt igjen. Tror jeg hadde latt henne bli og latt henne tatt kontakt når hun var klar. så hadde jeg heller tatt det opp med henne da, ja det gjør noe med tilliten, noe som dere evt må jobbe med senere. Om den felles venninen din er som du sier, vill jeg ikke ha kaldt henne vennine. uansett om hun står bak, eller ikke. for å bli stikki i hele tiden er ikke verdt å holde kontakt med noen;(

det er lite du kan gjøre når ting er skjult for deg slik. uten at det virker som et desperat forsøk og antagelig vil forsterke det som har blitt sagt

Men jeg kan ta feil også, for et slikt spill med rykter og sjalusi er mer eller mindre avhengig av karakter på venninnen din og vennskap dere hadde før dette. Noen trenger tid å finne ut av at det er tull andre trenger å få det med tskje, ;(

verden er en snodig plass, håper dere finner tilbake ditt dere var en gang!
Har fått snakket med mari i dag, hun ville ikke snakke på tlf så hun tekstet... Stine har sagt til Mari at jeg har snakket stygt om henne.. noe som overhode ikke stemmer. Mari tror på Stine..
I tillegg skriver Mari til meg at hun synes jeg er respektløs.. for 2 år siden døde ei jente fra bygda, hun falt om og fikk hjerneblødning.. alle var oppskaket og i sjokk/ sorg. Det gikk rykter om at hun var død dagen før hun ble erklært død.. hun var da hjernedød og de holdt henne i kunstig koma slik at alle i familien fikk komme og ta fortel med henne, i tillegg skulle de bruke henne som organdonor.
Mari skriver til meg at jeg opptrådte respektløs med å sia t hun var død før hun var død, og at det har hun tenkt lenge på og mislikte meg for..
Det gikk masse rykter om at hun var død.. så jeg hadde jo ikke noen grunn til å tro at hun ikke var død.. men jeg får nå skylden for å ha vært respektløs og si at en person er død før hun var erklært død..
jeg har vært venninne med Mari i årevis og Mari og Stine har kjent hverandre i 1 år knapt.. og hun velger da å tro på det Stine sier om at jeg har snakket stygt om henne..
 
Har skjedd her også. Viste seg at hennes venninne gikk og sa falske ting om meg til vår venninne. Jeg hadde visst sagt så masse drit jeg. Falske venninna hennes livredd for at hu ikke var den eneste vennen hennes plutselig. Det tok jammen tid før hu tok kontakt igjen skikkelig.

Endte med jeg helst sto og ropte til hu at om hu er så forbanna dum og tror jeg gjør sånn, så stoler hu strengt talt ikke på meg og da trenger vi ei heller å være venner. Jeg gidder faktisk ikke barneskoledramaen som hu venninna hennes lager med vilje.

Alt ble veldig mye bedre etter det da :)
 
Ærlig talt syns jeg det der virker bare tullete.

Håper ikke du har brukt de ekte navnene deres da, det er neppe lurt :)
 
Har fått snakket med mari i dag, hun ville ikke snakke på tlf så hun tekstet... Stine har sagt til Mari at jeg har snakket stygt om henne.. noe som overhode ikke stemmer. Mari tror på Stine..
I tillegg skriver Mari til meg at hun synes jeg er respektløs.. for 2 år siden døde ei jente fra bygda, hun falt om og fikk hjerneblødning.. alle var oppskaket og i sjokk/ sorg. Det gikk rykter om at hun var død dagen før hun ble erklært død.. hun var da hjernedød og de holdt henne i kunstig koma slik at alle i familien fikk komme og ta fortel med henne, i tillegg skulle de bruke henne som organdonor.
Mari skriver til meg at jeg opptrådte respektløs med å sia t hun var død før hun var død, og at det har hun tenkt lenge på og mislikte meg for..
Det gikk masse rykter om at hun var død.. så jeg hadde jo ikke noen grunn til å tro at hun ikke var død.. men jeg får nå skylden for å ha vært respektløs og si at en person er død før hun var erklært død..
jeg har vært venninne med Mari i årevis og Mari og Stine har kjent hverandre i 1 år knapt.. og hun velger da å tro på det Stine sier om at jeg har snakket stygt om henne..
Noen er sårer når det kommer til emner som døden. Så der burde man kjenne venner utifra hvordan man utaler seg.

Men viss S har så mye innflytelse på M må du kanskje vurdere om forholde til M er/ var like godt som du trodde.

For meg virker det som om M er lett å påvirke. Noe S utnytter. Jeg hadde dog latt hele greia være. Jeg har gått igjennom mitt når det kommer til jenter og vennskap. Så lenge du ikke har snakka dritt om noen. Kan du la de to være venninner og la det gå sin gang, heller fokusere på andre ting i livet som trenger oppmerksomheten din!

Venninner er ikke der før å lage hodebry..det er bare skoleungdom som tror at vennskap skal gå ut på...
 
Haha dette høres jo bare helt idiotisk ut . Hvilken klasse går venninnegjengen din i egentlig? Den slags tullete konflikter og intriger husker jeg var på topp sånn mellom 4-7 klasse på barneskolen! Hadde absolutt ikke giddet å ofre den typen umoden oppførsel så mye som en tanke. Så fikk de ha hverandre som venninner de som passer så godt sammen utviklingsmessig ville nå jeg tenkt ;-)
 
Noen er sårer når det kommer til emner som døden. Så der burde man kjenne venner utifra hvordan man utaler seg.

Men viss S har så mye innflytelse på M må du kanskje vurdere om forholde til M er/ var like godt som du trodde.

For meg virker det som om M er lett å påvirke. Noe S utnytter. Jeg hadde dog latt hele greia være. Jeg har gått igjennom mitt når det kommer til jenter og vennskap. Så lenge du ikke har snakka dritt om noen. Kan du la de to være venninner og la det gå sin gang, heller fokusere på andre ting i livet som trenger oppmerksomheten din!

Venninner er ikke der før å lage hodebry..det er bare skoleungdom som tror at vennskap skal gå ut på...
Takk for støttende svar.. akkurat det jeg trengte nå. M har aldri snakket om hun som døde, ikke visste jeg at de kjente hverandre heller.. og når en får høre at ei ung dame på vår alder dør så brått er det normalt i mitt hode og si det til ei venninne. Jeg har aldri snakket ned noen av de, så heldigvis kan jeg gå med hevet hode. Jeg kjenner jeg går i fyr og flamme av å bli urettferdig behandlet, ingenting gjør meg mer sint enn nettopp det!
 
Haha dette høres jo bare helt idiotisk ut . Hvilken klasse går venninnegjengen din i egentlig? Den slags tullete konflikter og intriger husker jeg var på topp sånn mellom 4-7 klasse på barneskolen! Hadde absolutt ikke giddet å ofre den typen umoden oppførsel så mye som en tanke. Så fikk de ha hverandre som venninner de som passer så godt sammen utviklingsmessig ville nå jeg tenkt ;-)
Takk for støttende svar!! Utviklingsmessig var rette ordet.. slik fjortis drama var jeg ferdig med på ungdomsskolen. Hun har en sønn som hun mistet omsorgen for for mange år siden, nå har hun han annenhver uke.. hun drev å prøvde å ta livet av seg når ho hadde sønnen, så han måtte bi med pappaen sin.. så det er mange dumme valg hun har tatt oppgjennom åra.. som jeg aldri har dømt henne for.. derfor så utrolig sårende og sjokkerende at hun kan gjøre dette mot meg
 
Hjelp... tilbake til ungdomsskolen?
Du må bare si at det hun sier ikke er sant, at du ikke mente å være respektløs, så får hun bare ta et valg. Å tro deg eller S. Om du har alt på det rene er det M som driter seg ut og taper en god venninne. Vet ikke om det er så mye mer å gjøre når det blir ord mot ord.
Veldig trist for deg å miste en venn på en så latterlig måte... Klem til deg!
 
Hjelp... tilbake til ungdomsskolen?
Du må bare si at det hun sier ikke er sant, at du ikke mente å være respektløs, så får hun bare ta et valg. Å tro deg eller S. Om du har alt på det rene er det M som driter seg ut og taper en god venninne. Vet ikke om det er så mye mer å gjøre når det blir ord mot ord.
Veldig trist for deg å miste en venn på en så latterlig måte... Klem til deg!
Takk Jeg har sagt at jeg beklager at jeg fortalte om hun som var død, før hun virkelig ble erklært død.. at jeg sa det fordi jeg hørte hun var død. Har sagt flere ganger at jeg overhode ikke har sagt noe stygt til s om m.. hun har tydeligvis tatt et valg.. og jeg kan gjøre fint lite med det.. men kjenner jeg har sorg langt inn i hjerterota.. jeg er veldig glad i M og kjenner jeg nester er litt sint på meg selv fordi jeg har vært så snill og naiv, støttet henne, vært der for henne og har blitt så glad i henne.. sår så å bli ditcha av en flåsete beskyldning som ikke er sant...
 
Sender deg ein stor klem! Sjølv om det høyres ut som du har det bedre uten dei, veit eg kor tungt det er å miste venner, og eg har brukt mykje energi på sånt. Saken er at om det er ekte venner, så ordner det seg, viss ikkje, så ordner det seg ikkje, og ein har det etterkvart bedre uten. I starten er det ikkje kjekt, men det går over[emoji10]
 
Back
Topp