Vendbar sittedel

Mammapaany

Forelsket i forumet
Hvor viktig er dette? Har dere savnet det eller har det gått fint ?
Førstegangsfødende her, og har gått meg vill i jungelen!

Har en grei Brio vogn som kan brukes på tur her i området, men ønsker ei grei til å ta med oss i bilen(har stasjonsvogn) når vi skal på tur/til familie/handling. Har sett på baby jogger premier og baby jogger city mini gt hvor sistnevnte er liten og nett men ikke kan vendes.
 
Jeg synes absolutt det er en fordel å ha barnet imot meg når vi er ute å går og spesielt når de er små.. Nå er han så stor at det hender han sitter fra meg, fordi han liker det, så vendbar er veldig kjekt synes jeg :) evt en vogn hvor han bare sitter vendt mot meg..
 
Det var et av mine krav til de to vognene vi har kjøpt. Med storebror hadde det ikke vært mulig å ha sittedelen vendt fra meg da han ble veldig lett overstimulert når han var mindre. Lillesøster hadde det gått, men når jeg ser hvor glad hun er i kontakten med meg når vi går på tur hadde jeg ikke klart det. Storebror er nå litt over 2 år. Har en babyjogger stående hos bestefar. Han er glad i å gå tur med den vogna, men han snakker ikke mye når han ikke kan se noen av oss. I motsetning til når han er vendt mot oss. Da snakker han masse og vi kan sammen se på ting og ha en samtale om det.

Så for meg og ungene har den kontakten det vært viktig.
 
For våres del var der veldig viktig. Guttungen ville ikke sitte fremover før han var to år
 
For vår del har det vært viktig til hovedvogna. Men til vogna vi har i bilen for kjappe turer har størrelsen på vogna vært viktigere, og til det er city mini gt super, det er en ordentlig vogn ikke bare en trille.
 
Dattera mi storkoste seg forovervendt i Babyjogger City mini GT fra hun var 5-6 mnd gammel. Vi kikka på hverandre gjennom luka om kalesjen var oppe, var ikke noe savn at ikke sete var vendt mot meg. Hadde Simovogn også med sete mot meg
 
Med tanke på tilknytning og dele barnets fokus, mener jeg det er veldig viktig med en vogn som kan vendes mot en selv.
 
Synes du bør de an barnet og personligheten først om du har mulighet. Med dattera vår var det altså ikke noe problem, og babyjogger city mini GT er en fantastisk vogn vi brukte til hun var nesten tre og et halvt år. Den har mye bedre hjul enn premier virker å ha
 
Var og er fremdeles svært viktig for oss med vendbar vogn på grunn av kontakten. Men altså... Har også prøvd BJ city elite og ungen digget den. Ungen titta bare opp i luka istedenfor[emoji4]
 
Det er flott med vendbar sittedel! Den første tiden vil barnet gjerne se på deg for å føle seg trygg. Når barnet blir litt større og tøffere er de gjerne nysgjerrige og vil se seg rundt :) Har stokke xplory, den er lett å ta med i bil og på shopping og kan vendes begge veier :)
 
Hvor viktig er dette? Har dere savnet det eller har det gått fint ?
Førstegangsfødende her, og har gått meg vill i jungelen!

Har en grei Brio vogn som kan brukes på tur her i området, men ønsker ei grei til å ta med oss i bilen(har stasjonsvogn) når vi skal på tur/til familie/handling. Har sett på baby jogger premier og baby jogger city mini gt hvor sistnevnte er liten og nett men ikke kan vendes.
For tilknytning, barnets trygghet og for at det ikke skal bli overstimulert så er det kjempeviktig at det sitter mot deg til det er 1år.
 
Eg har savna det til min på 15 mnd. Så nå etter sommerferien skal eg kjøpe med vendbar, Venter ny jente i oktober
 
Jeg hadde ikke klart meg uten vendbar sittedel, hadde ikke klart å ha babyen min vendt fra meg i en alder av 5 mnd (var da vi bytta ut bagdelen). Har city premier selv :)
 
nettopp kjøpt premier sjølv, og så langt er eg meget fornøgd! Om hjula ikkje er gode nok så kjøper vi nye (kan bruke samme som på elite-vogna).

For meg er det viktig med vendbar sittedel pga tilknytning, trygge lille og mulighet for å lese barnet når vi er på tur.
 
nettopp kjøpt premier sjølv, og så langt er eg meget fornøgd! Om hjula ikkje er gode nok så kjøper vi nye (kan bruke samme som på elite-vogna).

For meg er det viktig med vendbar sittedel pga tilknytning, trygge lille og mulighet for å lese barnet når vi er på tur.

Takk for svar!!:)
Hvordan er høyden på minstehakket på håndtaket ? Ser at man ikke kan bøye det ned, kun dras opp og ned:)
Håper den ikke er for høy for meg.. jeg er 160, hvor høy er du?:)
 
Takk for svar!!:)
Hvordan er høyden på minstehakket på håndtaket ? Ser at man ikke kan bøye det ned, kun dras opp og ned:)
Håper den ikke er for høy for meg.. jeg er 160, hvor høy er du?:)

Jeg er 168, har vogna på midterste hakket, tror det eller det innerste vil være fint til deg :)
 
nettopp kjøpt premier sjølv, og så langt er eg meget fornøgd! Om hjula ikkje er gode nok så kjøper vi nye (kan bruke samme som på elite-vogna).

For meg er det viktig med vendbar sittedel pga tilknytning, trygge lille og mulighet for å lese barnet når vi er på tur.
Kan alle fire hjulene fra CE brukes også til CP? Det er jo knall!
 
Har Bugaboo Buffalo. Vendbar sittedel er helt konge! Noen ganger vil hun se på alt fremme og sitter og titter og peker, andre ganger er det godt å snu mot meg. Greit å ha muligheten dersom man tenker at man ikke skal ha mange vogner.
 
Back
Topp