Velkommen til nettmøtet med Komplett Apotek torsdag 11 mai

En tråd i 'Spør Komplett Apotek' startet av Komplett Apotek, 24 Mar 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Komplett Apotek Andre møte med forumet

Hei på dere!
    Jeg heter Inger Marie og jobber som apotektekniker for Komplett Apotek

Torsdag 11 mai kl 13-15 skal vi igjen ha ett nettmøte her på forumet. Men du kan allerede nå stille spørsmålene dine her inn hos oss.

Er dere i planleggingsfasen og lurer på noe om fertilitet? Hvilke kosttilskudd bør jeg ta før, under og etter svangerskapet? Har du spørsmål om barnesykdommer?

Vi svarer så godt vi kan på spørsmålene du/dere har både før, i løpet av svangerskapet og i småbarnsårene.

I Komplett Apotek er vi flere farmasøyter og apotekteknikere som har bred erfaring og god kompetanse innen området «foreldre og barn» og kan dermed bistå med råd og veiledning til det du måtte lure på.

Besøk gjerne siden vår komplettapotek.no her :)

Last edited by a moderator: 27 Apr 2017 kl 22:49
    • Liker Liker x 3
  2. maiine Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Jeg har ett spørsmål til dere.
    Har gått gravid i 12 uker, som dessverre endte i MA. Tok da Longo Vital og Folsyre som anbefalt.
    Spiser mye fisk og chiafrø, så tok ikke ekstra Omega 3.

Det jeg fant ut i ettertid er at Longo Vital (multivitamin) inneholder både rosmarin og ryllik, noe som visstnok ikke er bra for gravide.
    Er det noen av dere som vet hvorfor, og om jeg eventuelt må unngå det når vi prøver på nytt igjen?

Har hørt veldig mye forskjellig angående urter også, i forhold til te.
    Da er visst både lakrisrot, camille, ingefær og hibiscus skadelig.

Vet ikke hvor mye dere kan om urter, men er jo mange kosttilskudd ol. som inneholder dette, så kanskje dere vet? :)

3. Bubbly ønsker meg en liten skatt

Kan jeg smøre kortinsonkrem på eksem/utslett i knehasen og albu-hulen når jeg er gravid?
    Det pleier å hjelpe ganske fort, men tørr ikke ta sjanser.