Veldig aktiv baby i magen

Eplejus

Forelsket i forumet
Junilykke 2020 ♡
Jeg er 32 uker på vei, og gutten i magen min har vært aktiv hele veien. Kjente første bevegelser veldig tidlig, og han har turnet mye rundt hver dag helt siden bevegelsene begynte å bli tydelige.

De siste dagene har han blitt enda villere, virker som om han nesten ikke sover der inne, maks en halvtimes pause om gangen, og da hikker han gjerne. Størstedelen av døgnet sparker han meg i navlen eller ribbeina, åler seg rundt, og stikker ut rompa i ene eller andre retningen. Nesten så jeg blir bekymra for han med tanke på at det er en navlestreng der inne jeg ikke vil at han skal vikle seg inn i, eller om han får for lite søvn. Flere som har villbasser i magen? Har dere tatt det opp med jordmor eller føden? Og er det noen som har erfaring med om aktive fostre blir like aktive også etter de kommer ut?
 
Akkurat samme her! Var roligere den uka hun lå i sete, men når hun snudde seg tilbake var det full fest igjen!
 
Veldig aktiv unge her også. Ligger i hodeleie nå, men føles ut som han er overalt til tider.
 
Høres helt normalt ut :) du trenger forresten ikke bekymre deg for at navlesnoren er rundt hodet til babyen, de får uansett i seg oksygen pga morkaka :) Husker jeg var bekymra for det sist svangerskap.
 
Kjenner misunnelsen [emoji853] jeg kjenner ikke så mye til prinsessa mi, men på hver ul jeg er på så får jeg se st du danser og spreller rundt som en ordentlig danseløve
 
Min sitter i sete, men er likevel utrolig aktiv gjennom hele dagen, kvelden, og natten.
Det blir nok en brå overgang for meg når det plutselig roer seg veldig ned pga plass mangel på slutten :p
Nå prøver jeg bare, og nyte alle bevegelser. Selv de ekle, og vonde.
I og med at dette er mitt siste svangerskap :)
 
Det var slik da jeg gikk gravid med frøkna, hun var helt vill i magen, og sterk og aktiv etter at hun ble født. Mysteriet i magen nå er langt fra like aktiv, så jeg er spent på hvordan hun/han er på utsiden. :)
 
Min sitter i sete, men er likevel utrolig aktiv gjennom hele dagen, kvelden, og natten.
Det blir nok en brå overgang for meg når det plutselig roer seg veldig ned pga plass mangel på slutten :p
Nå prøver jeg bare, og nyte alle bevegelser. Selv de ekle, og vonde.
I og med at dette er mitt siste svangerskap :)

Min la seg med hodet opp i en dag i uke 29, og det syns jeg var kjempeubehagelig! Stint og trangt med hodet opp under ribbeina. Det syns heldigvis han også var ekkelt, så han snudde seg igjen etter intens ståing på alle fire av meg :D
 
Lillebror i magen er veldig aktiv han også :p
Jeg funderer fælt på om han har tenkt å fortsette i samme tempo når han kommer til verden :)
Første gutten vår var egentlig ganske rolig i magen, og rolig da han kom ut, men om det er noen sammenheng aner jeg ikke :p
 
Lillebror i magen er veldig aktiv han også :p
Jeg funderer fælt på om han har tenkt å fortsette i samme tempo når han kommer til verden :)
Første gutten vår var egentlig ganske rolig i magen, og rolig da han kom ut, men om det er noen sammenheng aner jeg ikke :p

Det blir veldig spennende å se :) Får det travelt om han er like mye våken og aktiv på utsiden...!
 
Min er litt roligere enn forrige mann. Krysser fingrene for at det har noen sammenheng med hvordan de er når de kommer ut. #sovebabyønskes
 
Er MASSE liv her og. Er øm i ribbeina. Og kjenner det blir ømt når han presser mot urinblæra. Er ikke mye hviletid her, og blir nesten beskymret når det er stille. Han har snudd seg i alle stillinger nesten daglig og er i sete nå. Liker ikke at han har hatt sete i 2 dager :p men er fortsatt god tid :)
 
Helt likt her! [emoji38] Måtte høre med jordmor og lege om dette var normalt og de smilte bredt begge to og sa det var veldig fint med masse livstegn. Og hikking bygger opp lungekapasiteten så det var også bare positivt. Jeg har ikke tidligere hatt så aktive barn i magen så kan ikke si noe om hvordan det blir når lille kommer ut. Spennende blir det uansett [emoji3]
 
Veldig aktiv her også! Dundrer på i magen. Førstemann var ikke så aktiv i magen, og er en relativt rolig gutt. Så jeg lurer på om minstemann blir i motsatt skala, og lurer på hva i all verden vi har begitt oss ut på :scared001
 
Her har de fulgt det samme mønsteret i magen og utenfor begge to. En som var aktiv i magen hele dagen/sov om natta når jeg sov. Han sov ikke på dagtid første tre månedene. Han andre sov mer gjennom dagen og det gjorde han også på utsiden. :) nåværende mageboer er våken hele dagen og sover på natta, så tror han blir lik førstemann :p heldigvis er vi mer erfarne og mindre stressa nå, så det skal nok gå fint.
 
Back
Topp