Vektoppgang

Var hos jordmor i dag. Har lagt på meg 5 kg på de 4 siste ukene [emoji33] hun ble litt bekymret, og jeg må tilbake på vektoppfølging om 14 dager.....over 1 kg i uka er Kansje drastisk mye! Noen av dere som vet va dette kan tyde på?
 
22+6 og er nå tilbake på startvekt. Går virkelig fremover. Holder formen seg som det her så legger jeg ratt på meg litt dette svangerskapet. [emoji122] Gikk ned 10 kilo forrige svangerskap.
 
Var hos jordmor i dag. Har lagt på meg 5 kg på de 4 siste ukene [emoji33] hun ble litt bekymret, og jeg må tilbake på vektoppfølging om 14 dager.....over 1 kg i uka er Kansje drastisk mye! Noen av dere som vet va dette kan tyde på?

De følge opp så det ikke har en sammenheng med svangerskapsforgiftning... men da skal man ha høyt blodtrykket og proteiner i tillegg. Men godt de følger opp :)
 
Var hos jordmor i dag. Har lagt på meg 5 kg på de 4 siste ukene [emoji33] hun ble litt bekymret, og jeg må tilbake på vektoppfølging om 14 dager.....over 1 kg i uka er Kansje drastisk mye! Noen av dere som vet va dette kan tyde på?

Jeg leste senest i dag at 2 kg i uken var grensen for hva som var bekymringsverdig. Rask vektoppgang kan være et symptom på svangerskapsforgiftning. Men det kan jo også være man bare har litt ekstra mye vann i kroppen sånn helt uten grunn. På nhi sine sider regner de med snittet er på litt under en halvkg i uken etter uke 12, bortsett fra uke 20-28, da de regner litt over en halvkg. Men det er normalt at det går i rykk og napp.

Jeg holdt vekten til uke 12, før jeg plutselig la på meg 4 kg på 3 uker, og så har vekten gått opp og ned et kg eller to. Av og til har den gått opp 2 kg på et par-tre dager, grunner forstoppelse og vann i kroppen, men det har jo forsvunnet igjen etter en runde nr 2 eller en dag med svett trening.
 
Har en del ekstra fra før, men gikk ned 2kg i starten. Er nå 23+1 og er fortsatt -2kg får se hvordan det blir fremover
 
25+2 og opp 6-7 kg allerede:cool: var mindre kvalm denne gang enn sist, så mer matglad:p
 
23+0 og gått opp 6,5 kg. Startvekta var 56-57 kg, og nå veier jeg ca 63 kg. Forrige gang la jeg på meg 12 kg til sammen, spent på hvor mye det blir denne gangen.
 
26+3 og plutselig gått opp 7 kg[emoji15] merker jeg har hovne bein og fingre.
 
26+0 og minus 1,3 kg. Går stadig oppover og bare siste uken har jeg gått opp nesten 2 kg :eek:
 
26+3, 0 kg opp
Veier akkurat det samme nå, som jeg gjorde før jeg ble gravid.
 
Last edited:
24+3 7kg opp. Rekner med det er vanlig når man bærer 2! Ser jo besten høy gravid ut så [emoji23]
 
Back
Topp