Vektoppgang

Fru Vims

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Dere som har hatt flere svangerskap, var det stor variasjon i vektoppgang fra gang til gang?
 
Ja, første gang gikk jeg opp nesten dobbelt så mye som andre gang...
 
10 kg (pluss 4 kg vann som
Kom siste uka) med nr 1

17 kg med nr 2
Og 12 kg med nr 3.

Veide dette ved graviditetstarten..

64
55
53..

Nå er jeg ferdig med svangerskap nr 3 og er 50-51..
 
10 kg (pluss 4 kg vann som
Kom siste uka) med nr 1

17 kg med nr 2
Og 12 kg med nr 3.

Veide dette ved graviditetstarten..

64
55
53..

Nå er jeg ferdig med svangerskap nr 3 og er 50-51..
Jeg har og gått ned. Første gang veide jeg 67, endte opp på 81 som høygravid. Andre gang 67-75. Tredje gang startet jeg på 63 og er fortsatt der (11 uker) så er veldig spent.
 
+ 22 med første
+ 9 med andre
Så langt + 14,5 med tredje (36+4)

Har i alle svangerskapa gått opp i snitt 1 kg i veka frå eg var tilbake til startvekt etter nedgang i begynnelsen. Kasta opp mykje meir med nr 2 enn 1 og 3, så var først tilbake til startvekt etter 30 veker.
 
Jeg har og gått ned. Første gang veide jeg 67, endte opp på 81 som høygravid. Andre gang 67-75. Tredje gang startet jeg på 63 og er fortsatt der (11 uker) så er veldig spent.

Jeg er ikke så veldig høy av meg da så vekta er ikke så lav for meg. BMI rundt 20-21
 
Første svangerskap: ned 2kg til uke 25ca, da gikk vekta oppover og endte på 3kg i pluss fra startvekt.
Andre svangerskap: opp 3kg til uke 29, raste så nedover og endte på 2kg i minus fra startvekt.
 
Med første gikk jeg opp 16 kg totalt...
Nå er jeg 30+3, og har gått opp 2,5 kg... Spent på hvordan resultatet blir ved slutten av sv.skapet:)
 
Nr 1 7 kg
Nr 2 15 kg
Nå er eg gravid uke 36 og jag lagt på meg 7 kg. Har var syk i hela februari Mnd og eg igjen syk nå siden tirsdag
 
Nå er jeg bare halvveis med nr.2. Men til nå har jeg bare gått ned. Men rundt denne tiden med første hadde jeg gått opp 8 kg.
 
+ 16 med første
+ 20 med andre ;)

Startvekt 65 på begge...
 
Med første gikk jeg opp tre kg fra utgangspunktet (gikk ned noen kg første trimester og brukte lang tid på å hente det inn igjen).

Med andre har jeg til nå gått opp fem kg (38+1 i dag).
 
Med nr 1 gikk jeg opp 22kg (+ veide meg ikke siste to ukene). Spiste sundt(ikke noe snop/dessert el), trente lett styrke hver dag og spinning 3-5dager i uka.

Med nr 2 gikk jeg opp 8kg. Spiste normalt med snop, og trente betydelig mye mindre...

Med nr 3 har jeg gått opp 8 kg (er i uke 38). Trener styrke 2-4ganger pr uke, men beveger meg generelt lite pga bekkenløsning. spiser mye snop :-(
 
Med nr 1 gikk jeg opp 22kg (+ veide meg ikke siste to ukene). Spiste sundt(ikke noe snop/dessert el), trente lett styrke hver dag og spinning 3-5dager i uka.

Med nr 2 gikk jeg opp 8kg. Spiste normalt med snop, og trente betydelig mye mindre...

Med nr 3 har jeg gått opp 8 kg (er i uke 38). Trener styrke 2-4ganger pr uke, men beveger meg generelt lite pga bekkenløsning. spiser mye snop :-(
Virker som at første gangen legger man på seg mye mer enn de påfølgende gangene. Rart at ikke livsstilen har påvirket vekta, men betyr kanskje at man ikke skal være altfor opptatt av kostholdet? Selv om det er best å være sunn. Men jeg spiste jo mye mer burgere, pommes frites og annet usunt med nr 2 og endte opp på halvparten av kiloene i forhold til nr 1, dessuten gikk jeg de fort av igjen. Etter nr 1 sleit jeg lenge med lett overvekt.
 
Back
Topp