Vektoppgang på de små

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Assistert-jentene
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
Lurte bare på mye legge deres baby på seg?
Her har jeg en grisk en som spise mye...legge på seg 400g i uka ;)
Hørt normalt ca 200...
Få gøy å høre om vi er helt på viddan
 
Her ser det ut som mini har klart å gå opp 650g den siste uka :nailbiting: :hilarious: Han er nå 3 uker og ca 5,3kg. Men altså, storesøster var også en stor og glupsk baby og begge mine hadde høy fødselsvekt. Så her "ligger det vel til slekta".
 
Mini her er 8 uker og veier 4 kg nå, hun hadde en nedgang rett etter fødsel der hun var nede i 2600. Veide 3000 gram da hun ble født, tre uker før termin. Men øker fint nå :)
 
3A2488E3-9293-47B3-896F-3869D01E037F.jpeg

Sneik meg til et bilde av denne hos helsesøster jeg.. :p men har forstått det sånn at så lenge de bare får morsmelk er all vektøkning over 150g bra, uansett hvor mye det er :)

Vår veide 3780g ved fødsel og veide 5180g i går.. han er 6 uker i morgen, så han har gjennomsnittlig lagt på seg 233g i uka.. :) han er veldig lang da, var 54cm ved fødsel og ser MYE lenger ut nå, så han er litt i tynneste laget.. Får både morsmelk og mme fra flaske, og så mye han vil! Legen sa det bare var noen som brukte litt tid på å legge seg ut, men så lenge han la på seg over 150g i uka var de fornøyd :)
 
Her er da tydeligvis frøkna akkurat på normalen for vi har hatt økning på 200gr i uka. Og tror hun har vokst i lengden også for føler de minste klærne begynner å bli små.
 
Her har vi ikke hatt en offisiell veiing på en stund, men lillegutt er tre uker i dag og han har gått fra 3335g til ca 4700g (veide meg med og uten ham på armen, så ikke helt nøyaktig), det vil si at han har hatt en ukentlig vektøkning på rundt 450g kun på mm. Verken faren eller jeg er store, så det varer nok ikke evig[emoji51] Deilig å ikke bekymre seg om vektøkning, det gjorde vi med eldste (delvis fremdeles nå fem år etter) og jeg ble litt ødelagt av det.
 
Mi er 5 uker å 4 dager :) varierer hvor mye hun legger på seg, når hun ble født tok hun av 800gr mens vi var på sykehuset så er å veien henne hver uke, forje uke hadde hun lagt på seg 165gr å denne uken 275gr :) hun veien nå 3870
 
Han veide 3855 ved fødsel, og utskrevet til 3591. 1 uke etter fødsel var det 3650, og 3 uker etter fødsel var det 4300. er nå ca 6 uker og baderomsvekta våres sier han veier ca 5000 nå. så får se hva han veier ved seksukerskontrollen til uka:)
 
Hun la på seg (i snitt) 340 gram i uken de første 6 ukene. Og i snitt 480 gram per uke de to siste ukene. Er 8 uker og veier nå 6,77 kg.
 
Jenta vår har lag på seg 300 gram i uka i snitt, kun mm. Fødselsvekta var på 4060 gram og hun veier nå 5880 gram.
 
Litt lite vekt oppgang her, men akkurat nok til å avvente til 6 ukers kontroll.. snuppa sover hele natta, så forsøker å vekke henne litt i 4-5 tiden for å spise litt..

Ho veide 3620 ved fødsel, og hadde gått opp til 3790 2 uker etterpå..
 
Aner ikke. Spennende å se på 6 ukers kontroll [emoji4]
 
Min har lagt på seg 450 gram i uka. En stor rugg. :) Var 55 cm lang og veide 4870 da han ble født. Nå er han fire uker og oppe i str. 62.
 
Da har vi vært på kontroll. Lille var 5 uker igår. Så vaksine måtte vi vente med. Men hun har blitt 4720g og strekt seg til hele 56 cm [emoji15]
 
Min e snart 6 uker gammel. 4100 når han ble født. Gikk ned til 3900gr på sykehuset. ved hjemmebesøket 5 dager etterpå så var 4050gr. Og 5-6 dager etter der igjen så var han 4400(ca). Bruker fortsatt str 56 :) E spent på vekta og høyden hans ved 6ukerskontrollen :)
 
Vi er nok i andre enden av skalaen. Lille var 3670g da han ble født. Etter 4 dager var han 3220, og vi har brukt lang tid på å komme opp i vekt igjen. Han har fått litt mme i tillegg. Så fikk vi beskjed om å stoppe tvert med det siden jeg fikk brystbetennelse. Men da holdt han samme vekt en uke, uten å gå opp, men heller ikke ned. Så vi begynte med mme i tillegg igjen. Nå i dag veide han 3760, så endelig etter 3 uker tatt igjen fødselsvekten sin [emoji1][emoji1319] nå trapper vi også gradvis ned på mme, og i går fikk han bare 60ml totalt mme og resten mm [emoji1320] kurven hans har vært veldig opp og ned, så blir spennende å se hvordan det blir når ting nå faller på plass og han finner «sin» kurve [emoji4]
 
Mini er 4 uker i morgen og var 4640 på kontroll hos HS på torsdag, da hadde han gått opp 510 gram siden uken før[emoji1] . Gøy at HS sier hun er imponert og at vi gjør en god jobb, det hjelper godt på å få høre slik[emoji7]

Han var forresten 3660 da han ble født.
 
5 uker imorgen og er 5055 gram. Var 3815 da han ble født[emoji170] glad i mat. Var 54 cm da han ble født og har strekt seg siden det. Lange bein. Bruker 56 i klær enda, men har 2er bleier nå:)
 
Last edited:
Back
Topp