Vektnedgangen uten amming

Sam

Forelsket i forumet
Lurer på om man går senere ned i vekt etter fødsel når man ikke ammer? Noen erfaringer?
 
Ammingen har satt en stopper for min vektnedgang:p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Ammingen hjalp meg! Veide 75 kilo da jeg var høygravid. 55 før jeg ble gravid, ett år etter fødsel veide jeg nøyaktig 55. Ammingen fikk det til og gå fort. Ammet i 10 mnd da hun ikke ville mere.
Nå er jeg gravid igjenn i 4 uke, å har allerede fått mage.. lurer på om det vises bedre gang nr 2 enn 1 gang? :oops::p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Ulike erfaringer ser jeg:p ammer ikke denne gang og er derfor nysgjerrig:) regner med de går seg til etterhvert!
 
Det jør det garantert! :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
  • Liker
Reactions: Sam
Ammingen krever ekstra energi, altså så vil du forbrenne mer om du ikke kompenserer og spiser mer i tillegg.
 
Nå er jeg gravid igjenn i 4 uke, å har allerede fått mage.. lurer på om det vises bedre gang nr 2 enn 1 gang? :oops::p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Såpass, kan du se det så fort? Tror muligens det er mer psykisk. Jeg har vært gravid kun en gang og begynte ikke å få mage før i uke 16 eller no.
 
Ammingen hjalp meg! Veide 75 kilo da jeg var høygravid. 55 før jeg ble gravid, ett år etter fødsel veide jeg nøyaktig 55. Ammingen fikk det til og gå fort. Ammet i 10 mnd da hun ikke ville mere.
Nå er jeg gravid igjenn i 4 uke, å har allerede fått mage.. lurer på om det vises bedre gang nr 2 enn 1 gang? :oops::p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Med nr 1: viste ikke før i fjerde/femte mnd, tidligere med nr 2 og det vises tidligere og tidligere for hver gang. Men i uke fire er litt tidlig og du er nok oppblåst i magen på dette tidspunkt:)
 
Jeg fullammer og pumper i tillegg, men er nok ikke slankekyr for meg gitt.. :/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gikk ikke med et gram pga amming. :( ammet en glupsk gutt i 10 mnd, dag og natt.
 
Gikk ikke med et gram pga amming. :( ammet en glupsk gutt i 10 mnd, dag og natt.

Samme problem her :/ har 20 kg ekstra hvorav 15 er babykilo. Fullammer og han er 5 mnd. Hvordan gikk det når du sluttet?

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app
 
Veier nå 5 kg mer enn før graviditeten. Har trent en del, men spist usunt/for mye en stund. Prøver å være føink med maten (mindre karbo/ikke godteri) nå, og merker at det er mye mer effektivt enn trening. (Jeg trener også altså... :). )

Er jo maturligvis mye i hverdagsaktiitet med lillemann, prøver å ta han med på sykkelturer og skogsturer, ting som er gøy for han og der jeg får vært i aktivitet. :)
 
6 uker etter fødsel veidde jeg 8 kg mer enn før-graviditet...
 
6 uker etter fødsel veidde jeg 8 kg mer enn før-graviditet...
Ammer du enda, om ikke, føler du at kiloene endelig går av litt lettere pga ammeslutt??

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app
 
Ammer du enda, om ikke, føler du at kiloene endelig går av litt lettere pga ammeslutt??

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Ammer ikke nei, gutten er snart to nå :) jeg prøvde ikke å kvitte meg med kiloene mens jeg ammet, så vet ikke. Hadde nok med å eksistere påden tiden
 
Jah..jeg står bom stille..og det plager meg noe vanvittig...er så redd for å ikke klare å gå ned når jeg slutter. Gikk ned 40 kg for noen år siden..gjør alt rett denne gangen også, men det ser altså ut som om ammingen setter en stopper :/

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app
 
Back
Topp