Vekt

Jeg gikk ned ca 5 kg fra uke 12, og har nå gått opp igjen 1,5 av de. Blir spennende å se hvordan det blir fremover:happy: er nå i uke 23.
 
Jeg skjønner meg ikke helt på denne vekta mer, gikk først ned 0,5 kg i løpet av en uke, så gikk jeg 1 kg opp i løpet av 3 dager, lå stabilt i ett par dager, før jeg gikk rett ned over 1 kg igjen :p Jeg trener jo og er generelt veldig aktiv, jeg spiser godt, så da regner jeg med at vesla får det hun skal ha selvom jeg er en jojo, men jeg er litt fristet til å ta en privat UL bare for å se at hun legger på seg riktig ;)

Flere som er/har vært ustabile på vekten?
Jeg er det også, og det er nok helt normalt. Med så få kilo opp og ned så er det nok bare snakk om vannvekt, når tid på dagen du veier deg, når/hva du spiste sist og når du sist var på do og gjorde nr. 2. Tror ikke det er noe å tenke på ;)
 
Uke 24 og + 6,4 kg. Merker jeg har mer matlyst og søtsug i denne graviditeten. Bekkenløsningen gjør at jeg ikke kan bevege meg no særlig heller.
 
Har hatt bekkenløsning siden starten av svangerskapet, men også vært mye kvalm og kaster fortsatt opp. Er på 5-6 kg minus fra da jeg ble gravid, og legger ikke på meg noe, til tross for at jeg er veldig lite aktiv, og ikke går inn for å spise sunt. (spiser ikke mye usunt heller, spiser kanskje ikke så mye sånn generelt)

Gikk opp 25 kg med førstemann, helt greit at det ikke skjer nå også [emoji28] er 22+2 i dag
 
Er 22+2 og opp litt under 9 kilo. Jeg hadde bmi på 19 før jeg ble gravid, så jeg vil ikke være undervektig i svangerskapet - meeen det er litt ekkel følelse å ha mistet kontrollen fullstendig. Jeg har vært sterkt plaget med kvalme, det eneste som funker er å spise. Så jeg har spist hele tiden!
 
Er 22+2 og opp litt under 9 kilo. Jeg hadde bmi på 19 før jeg ble gravid, så jeg vil ikke være undervektig i svangerskapet - meeen det er litt ekkel følelse å ha mistet kontrollen fullstendig. Jeg har vært sterkt plaget med kvalme, det eneste som funker er å spise. Så jeg har spist hele tiden!
Jeg hadde en bmi på 21 før jeg ble gravid (innen normalen). Hadde lagt på meg ca 6 kg når jeg var på samme tid som deg. Det er også innen normalen når du er gravid. Ser det er flere som ikke legger på seg så mye, men tenker det kan være forskjellig fra hva folk veide før graviditeten osv. Noen har jo flere kilo å ta av når de er morgen kvalm de 3 første mnd. Prøver å ikke tenke på det selv om jeg håper jeg ikke går opp så alt for mange kg totalt.
 
Jeg hadde en bmi på 21 før jeg ble gravid (innen normalen). Hadde lagt på meg ca 6 kg når jeg var på samme tid som deg. Det er også innen normalen når du er gravid. Ser det er flere som ikke legger på seg så mye, men tenker det kan være forskjellig fra hva folk veide før graviditeten osv. Noen har jo flere kilo å ta av når de er morgen kvalm de 3 første mnd. Prøver å ikke tenke på det selv om jeg håper jeg ikke går opp så alt for mange kg totalt.

Ja, selv om jeg synes det er litt rart å gå opp så mye i vekt så tidlig så er jeg frisk og rask (foruten kvalmen) og babyen har det helt supert, så jeg prøver å ikke la det plage meg. Jeg spiser bra mat, ikke godteri og brus, men siden jeg spiser mye og er mye rolig pga kvalmen så får det bare bli sånn!
 
Var på vekten idag. 27+0. Og vekten har faktisk stått stille siden uke 21. Men siden jeg gikk opp flere kg i starten. Går jeg ut ifra at det er innafor normalen.
 
Til nå har jeg gått opp 3kg og fikk beskjed om at det var ingenting å snakke om. Er nå 24+4
 
Veide meg for et par uker siden og fikk litt sjokk da det hadde kommet på endel kg på null komma niks. Men vekta idag viste 2 kg mindre så det går nok litt opp og ned uten at den lille tar skade av det. Vært varmt så hadde nok endel vann i kroppen. 25+1 og 5/6 kg opp.
 
Back
Topp