Vekt

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Er det flere enn meg som ikke har gått opp noe særlig i vekt enda?[emoji47]
Er 18+3 idag og har kun gått opp 0.5 kg. Er ikke det litt lite? Blir jo bekymra for at den lille ikke vokser.
 
Er og 18+3 idag, har gått ned 0,5 kg, men sliter fremdeles med oppkast og kvalme. Både jordmor og lege betrygget meg med at den lille tar det den skal ha med det den får, det var ingen grunn til bekymring. [emoji4]

Har og snakket med flere venninner. De gikk ikke opp noe som helst før uke 20, men så rant kiloene på [emoji4]
 
Sniker fra desember.

Jeg hadde nesten ikke gått opp noe til OUL (19+1), og ikke et gram siden uke 10, så jeg var bekymret. Men alt var bra og jeg begynte å legge på meg rett etterpå :)
 
Har heller ikke gått opp noe. Gikk ned 4 kg første 10 ukene, og etter det har jeg stått på stedet hvil. Gikk opp alt for lite sist (er på grensen mellom normal-/undervektig, gikk bare opp 8 kg), så hadde liksom planer om å legge på meg noen kilo mer denne gangen. Føler jeg spiser mye, så kiloene kommer nok snart.
 
16+1 og er fremdeles en halv kilo under hva jeg var før svangerskapet. Har ikke vært dårlig og spiser alt jeg har lyst på (pluss sunne ting [emoji23]).
Er normalvektig i utgangspunktet (bmi på ca 21).
 
I første svangerskap gikk jeg ikke opp noe før jeg var i uke 20/21. Endte opp på 12 kg til slutt.
Andre svangerskap gikk jeg opp 5 kg før jeg var halvveis og endte på 11 kg til slutt.
Begge gangene fødte jeg to friske, relativt store barn så jeg ville ikke vært nervøs.
Vekta går i rykk og napp, noen legger på seg i starten noen på slutten og noen hele veien. Noen legger på seg mye, noen lite.
Denne gangen er jeg vel på 2 kg pluss (17+0 idag).
 
Jeg har gått ned totalt 6 kg siden jeg ble gravid. Er 17+2 idag. Var også veldig bekymret en periode men har fått flere ul og lille vokser akkurat som den skal :happy: eineste er jeg som ofte er dårlig, slapp og sliten for jeg får i meg for lite. Prøver å passe på at det jeg får i meg iallefall er veldig næringsrikt, men ikke alltid like lett :/ har heller ikke noe gravid mage enda, så man kan absolutt ikke se at jeg er gravid :dead: tror dette med vekt og mage osv er veldig individuelt
 
Jeg har gått opp 4,5 kilo. De kom egentlig nesten med en gang, så jeg har stått pp stedet hvil siden uke 9/10, er 15+0 i dag.
 
Tusen takk for svar damer[emoji3] Hva skulle jeg gjort uten dere[emoji178][emoji119] Da slenger jeg opp føttene og venter på at vekta kommer sigende[emoji23]
 
Tusen takk for svar damer[emoji3] Hva skulle jeg gjort uten dere[emoji178][emoji119] Da slenger jeg opp føttene og venter på at vekta kommer sigende[emoji23]

Jeg tar det som en unnskyldning til å spise det jeg vil om dagen [emoji23][emoji173]️ (kkke alltid da, men akkurat i ferien iallefall!)
 
Jeg tar det som en unnskyldning til å spise det jeg vil om dagen [emoji23][emoji173]️ (kkke alltid da, men akkurat i ferien iallefall!)

Jeg også[emoji23][emoji106]
 
Er og 18+3 idag, har gått ned 0,5 kg, men sliter fremdeles med oppkast og kvalme. Både jordmor og lege betrygget meg med at den lille tar det den skal ha med det den får, det var ingen grunn til bekymring. [emoji4]

Har og snakket med flere venninner. De gikk ikke opp noe som helst før uke 20, men så rant kiloene på [emoji4]
Sukk. Og jeg som trodde jeg kom til å slippe billig unna siden jeg hittil bare har lagt på meg en kilo. Har et håp om å ikke legge på meg mer enn 10 kg men pyttpytt. Det viktigste er at knerta har det bra!
 
Lå akkurat å tenkte på dette i går kveld, så var godt å lese innleggene her nå ;) Er 18 +3 og ikke gått opp noe, så snakket eg ikke med jordmor sist eg var hos henne heller, og heller ikke snakket med legen. Men har fått beskjed om at babyen vokser fint og får den næringen den skal ha, så da gjør eg som noen av dere og slapper helt av! :) Får vi bare vente på at vekta skal komme sigende etter uke 20 :p
 
Sukk. Og jeg som trodde jeg kom til å slippe billig unna siden jeg hittil bare har lagt på meg en kilo. Har et håp om å ikke legge på meg mer enn 10 kg men pyttpytt. Det viktigste er at knerta har det bra!

Alle er forskjellige, så meget mulig dette ikke stemmer for verken deg eller meg [emoji38] vi får vel bare vente og se, og ta det som det kommer [emoji4]
 
Lå akkurat å tenkte på dette i går kveld, så var godt å lese innleggene her nå ;) Er 18 +3 og ikke gått opp noe, så snakket eg ikke med jordmor sist eg var hos henne heller, og heller ikke snakket med legen. Men har fått beskjed om at babyen vokser fint og får den næringen den skal ha, så da gjør eg som noen av dere og slapper helt av! :) Får vi bare vente på at vekta skal komme sigende etter uke 20 :p
Kan få litt vekt av meg om du vil det?? :p

Det kommer nok skal du se ;)
Hvor mye gikk du opp med guttungen?
 
Kan få litt vekt av meg om du vil det?? :p

Det kommer nok skal du se ;)
Hvor mye gikk du opp med guttungen?

Hehehe :happy112Tviler ikke en gang.
Gikk opp 7 kg gjennom hele svangerskapet med Leo. Fødte jo han 2 uker før termin og han var likevel 3600g. Men så tenker eg.. det er jo 9 år siden :smiley-bounce022
 
Hehehe :happy112Tviler ikke en gang.
Gikk opp 7 kg gjennom hele svangerskapet med Leo. Fødte jo han 2 uker før termin og han var likevel 3600g. Men så tenker eg.. det er jo 9 år siden :smiley-bounce022
Oi. 7kg er ikke mye. Du er jo ganske tynn ifra før og du vell?

Var du i mye aktivitet i forrige svangerskap også? Var formen fin da også?
 
Oi. 7kg er ikke mye. Du er jo ganske tynn ifra før og du vell?

Var du i mye aktivitet i forrige svangerskap også? Var formen fin da også?

Har alltid vert mellom 55-60 kg. De gangene jeg har vert litt over 60 har vert pga jeg har vert i god muskelform (tyngre og finere muskelmasse)

Har alltid vert veldig aktiv. Forrige gang var formen bedre igjen, og det var da jeg trente mest;)

Jeg er veldig aktiv generelt, trener 4 ganger i uka + spiller håndball. Men nå har jeg jo ikke kunnet spille håndball og vert kjempe dårlig med å trene styrke :confused:
 
Back
Topp