Vekt!

-6 fra startvekt, så formen er stigende tror jeg mtp vekta går oppover :)
 
+5kg, uke 15
 
Var med jordmor i dag - opp nesten 9 kg, er 17+5. Må vell vere såpass om eg skal komme opp i dei nesten 30! eg la på meg sist..:D Krysser fingrane for at eg stagnere litt no!
 
Har nok lagt på meg rundt 6 kg tror eg. Trener og prøver å holde matinntaket under kontroll, men vekta fyker på :p Så stor forskjell fra førstemann når man omtrent ikkje la på seg før uke 18.... :p 15+6 idag.
 
Har nok lagt på meg rundt 6 kg tror eg. Trener og prøver å holde matinntaket under kontroll, men vekta fyker på :p Så stor forskjell fra førstemann når man omtrent ikkje la på seg før uke 18.... :p 15+6 idag.

La vel på meg 14 kg totalt sist, men fødte 36+0. Denne gangen blir det nok meir. Redd for sluttresultatet :p
 
Ca 5kg opp, uke 17 i dag. Det eneste som funker på min kvalme er å spise, så den vekta får bare bli som den blir:wacky:
 
Uke 15. Fortsatt 4 kg under startvekta, men det går i riktig retning nå (gått opp 2 kg siste 3 ukene).
Følger ganske likt med fortige svangerskap, så får vi se om det ender med like mye denne gangen.
 
Snart 5 kg opp, 18+3 idag. Føler det tar litt tid å venne seg til at kroppen blir større ... men håper jeg blir komfortabel med det :)
 
Hadde gått opp 5kg til 12 ukers kontrollen. Gikk ned 6 kg (ikke bevist slanket meg!!)
Står nå på stedet hvil på start vekt! Er småspist, men ofte sultent, passer på og spise sunt, røre meg hver dag! Skal begynne å trene litt vekter igjen. Rir litt enda, og er i stallen nesten hver dag.
Skal ha minimal vektøkning pga at jeg har nok å ta av fra før! Dette i samarbeid med jm og lege :)
Er i uke 18:)
 
Hadde gått opp 5kg til 12 ukers kontrollen. Gikk ned 6 kg (ikke bevist slanket meg!!)
Står nå på stedet hvil på start vekt! Er småspist, men ofte sultent, passer på og spise sunt, røre meg hver dag! Skal begynne å trene litt vekter igjen. Rir litt enda, og er i stallen nesten hver dag.
Skal ha minimal vektøkning pga at jeg har nok å ta av fra før! Dette i samarbeid med jm og lege :)
Er i uke 18:)

Din første?

Jeg var i stallen sist hver dag, men rei ikke etter uke ettpar og tjue.

Var i stallen par timer før jeg ble lagt inn for igangsettelse, dagen før termin:)

Denne gangen har jeg en toåring og siste året har jeg hatt lite tid til hest, grunnet kid og jobb.

Rir ennå et par dager i uken. Hestepasser rir resten. Er i uke 18 jeg og. Ser an litt hvor lenge jeg rir denne gangen :)

Men i permisjonen har jeg jo tid igjen, hestepasseren kommer til å bli skuffet[emoji87]
 
Jeg gikk opp ca 10 kg med förstemann, men merker at jeg kommer til å passere det nå. Jeg er 15+2 i dag, men jeg har ikke veid meg. Veide meg ikke da jeg fant ut at jeg var gravid og har ikke tenkt til å gjöre det för jeg må hos jordmor. Jeg har kun värt hos lege en gang og da veide han meg ikke. For meg er det undövendig å vite hvor mye jeg går opp, det viktigste er at jeg legger på meg det jeg skal. Nå liker jeg generelt ikke å vite hvor mye jeg veier, det viktigste for meg er at jeg er fornöyd med det jeg ser i speilet. Siden jeg trente en del för jeg ble gravid vet jeg at jeg veier mer enn hva jeg gjorde för uansett. Har som mål å gå ned igjen det jeg går opp, men siden jeg ikke kommer til å vite hvor mye jeg går opp totalt får jeg bruke speilet ;)
 
Nå uke 19
Hat gått fra 59-62 kg
Håper å ikke bikke 70 :)
Det samme tenkte jeg. Veide 58,5. Ikke veid med på over en uke, men veide allerede da rett i underkant av 64 kg. Spiser stort sett sunt og trener, så må har jeg bare gitt opp å bry meg noe mer om vekt. Det blir det det blir [emoji85][emoji85]
 
Det samme tenkte jeg. Veide 58,5. Ikke veid med på over en uke, men veide allerede da rett i underkant av 64 kg. Spiser stort sett sunt og trener, så må har jeg bare gitt opp å bry meg noe mer om vekt. Det blir det det blir [emoji85][emoji85]

syns egentlig 3 kg. er innafor :)
 
Vektkontroll i dag, og nå ser det ut som at jeg øker litt igjen etter å ha stått stille veldig lenge. Det kom på en del kilo helt i begynnelsen og før jeg ble gravid, så bråstoppa jeg da kvalmen for alvor tok seg opp i uke 8. Nå har jeg gått opp 3kg siden februar. Total vektøkning fra jeg begynte å prøve er 13kg, men de fleste kom med hormoner og usunn livsstil i prøveperioden. Hadde vært greit om jeg ikke gikk opp mer enn 20 totalt, jeg er så lav. Men det får gå som det går, jeg spiser sunt og går turer hver dag, og kroppen får nå gjøre som den mener er riktig. Så lenge man ikke spiser fryktelig usunt tror jeg naturen i stor grad styrer selv hvor mye man legger på seg.

Til sammenligning la tispa mi på seg over 50% av egen kroppsvekt før hun fikk valper, og de var bare 3 :p Det gikk fint det og (hun var rund som en ball, stakkars).
 
En kompis av samboeren min var innom i dag. Han er en nær venn for oss begge og var en av de første som fikk greie på at vi venter barn. :joyful:
Han kommer inn døra og blir stående og kikke på meg. «Du, er det ikke meninga at man skal gå opp i vekt når man er gravid?», (han vet at jeg sliter med hypermesis og har vært en god støtte.) :) Men syns det bare var så komisk at han bare måtte spørre...sånn for sikkerhets skyld (i tilfelle han hadde misforstått) :D
Jeg tar det nesten som et kompliment, vet at når jeg først legger på meg så går det fort oppover. Er på —7kg og i 19.uke :)
 
Med første gikk jeg totalt opp nesten 30 kg. Nå har jeg gått opp og ned mellom 68 og 70kg og er i uke 15. Blir spennende å se framover, men jeg bryr meg ikke så veldig om jeg går opp mye for mye forsvinner når den lille er født :)
 
Back
Topp