Vektøkning

crml

Glad i forumet
Hei.
Når jeg gikk gravid (datteren min er født august 2012) så hadde jeg null matlyst. Ble kvalm bare jeg så eller lukta mat, så jeg gikk kun opp 3kg. Etter fødsel har jeg fått smaken på mat igjen, og gått opp 20kg. Selvtilliten min er helt i bånn, og spør om råd til kosthold.

På forhånd takk :)
 
Hei.
Når jeg gikk gravid (datteren min er født august 2012) så hadde jeg null matlyst. Ble kvalm bare jeg så eller lukta mat, så jeg gikk kun opp 3kg. Etter fødsel har jeg fått smaken på mat igjen, og gått opp 20kg. Selvtilliten min er helt i bånn, og spør om råd til kosthold.

På forhånd takk :)
Hei!
Det at du ikke gikk opp mer enn tre kilo når du var gravid, tyder på at du må ha gått ned en del kilo. Normalt gjør graviditeten at man legger på seg 10-15 kilo. Kanskje har du en annen livsstil etter at du ble mor, og dette kan muligens ha innvirkning på din vektøkning. Det at du nå har et barn på to år, kan være en fin måte å øke egen aktivitet på. Ved å være mye ute med din datter, kan du legge inn gode aktivitetsøkter og økte friluftsaktiviteter. For datters del vil innarbeidelse av regelmessige måltider med sunne gode matvarer være av stor betydning for hennes trivsel og vekst. Det samme gjelder for deg. En god balanse mellom aktivitet og kosthold, vil positiv innvirkning på din egn vekt og kroppsmasseindeks. Jeg vil råde deg til å benytte småbarnstiden på en positiv måte og se på aktivitet som en trivselsfaktor i hverdagen. Lykke til vider! Hilsen Elin
 
Back
Topp