Vektøkning i svangerskapet

Astra87

Forelsket i forumet
Veiledende oversikt for vektøkning i svangerskapet:
Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Syntes dette var litt greit å lese, for jeg har gått opp 2 kg allerede!
 
2,3 kg i uke 5? Tror ikke jeg har gått opp mer enn maks et par hundre gram jeg... Måtte jo veie meg og vekta sa 900 gram, men pleier å veie meg om morgenen. Pluss at jeg hadde klær på. Må veie meg i morgen kjenner jeg. Fascinerende! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Må veie meg igjen i morgen tidlig tror jeg.. Var i kveld med klær at jeg hadde gått opp 1,8. Men godt mulig den viser mindre i morgen tidlig. Kjenner at puppene har vokst! ;-)
 
Jeg legger denne til i våre viktigste tråder :) Kan være greit å ha seinere når vi (hvertfall jeg) tror vi har blitt til en oppblåst elefant. haha
 
Sist la jeg bare på meg ca 6 kg. Disse forsvant til dagen etter fødsel, men i barseltiden kom de tilbake så jeg veier nå det samme som ved fødsel sist :oops:
Jeg håper jeg slipper å gå opp så mye.
 
Jeg veier meg forøvrig hver mandag morgen og vekten ila en måned varierer normalt med ca 3 kg for meg.
Akkurat når har jeg ikke lagt på meg noe. 5+1 eller 4+5
Selv om apetitten har vært økende
 
Jeg bare tulla i går, ble letta da vekta i morges viste at jeg har gått opp 300 gram. Men jeg har ikke spist noe annerlendes enn vanlig.. :confused: Kan være medisinene jeg har tatt iforhold til at dette er ivf som gjør det også da..
 
Jeg bare tulla i går, ble letta da vekta i morges viste at jeg har gått opp 300 gram. Men jeg har ikke spist noe annerlendes enn vanlig.. :confused: Kan være medisinene jeg har tatt iforhold til at dette er ivf som gjør det også da..
Fult mulig. Hos meg varierer jo vekta på opp ned nesten 3kg på en måned alt ettersom hvor jeg er i syklusen. :)
 
Har faktisk gått ned nesten en kilo de siste to ukene. Men prøver å spise ganske mye nå, som er litt vanskelig siden jeg er engstelig for å spise endel mat jeg liker godt, som sushi (ja, veit at sushi er tillatt, men ikke godt å vite hvordan restaurantene oppbevarer det, og jeg er kanskje litt pysete)
 
Takk og lov for statistikker;) ser at jeg er helt i rute ang vektøkning:p Godt å ha noe å skylde på:D
 
Sikkert gått ned 3-4 jeg da.. men det kommer nok på igjen etterhvert. Over 8 uker og null tegn til mage


Sent from my iPhone using BV Forum
 
synd at jeg aldri holder meg innenfor den statestikken:p Sist svangerskap gikk jeg opp 32 kg :O spiste godt kan du si ! ;) hehe! Er på god vei til å følge samme trenden denne gangen også merker jeg, for en middag til dagen er ikke nok lengre , må ha to ;) har bytta ut saft,brus og juice med vann denne gangen da, håper det kan gjøre litt forskjell!
 
Jeg skal passe på hva jeg spiser (til en viss grad, litt må man kunne kose seg når matlysten melder avbud) og røre mye på meg, fint at 1. Trimester er på vårparten med bar bakke osv.

Ellers kommer jeg ikke til å bry meg om vekta :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har gått ned et kg så langt og med denne kvalmetrenden går det nok to tre til før det snur tenker jeg.
 
Foreløpig på status Q etter 10 uker.
Forrige gang gikk jeg opp 10 kg, har ett mål om 7-8 denne gangen. Har noen kilo for mye fra før, så jeg bør ikke opp noe mer....
 
Jeg har gått ned ca 5 kg :/ Blir veid hos legen i morgen regner jeg med, men veier meg fast hver torsdag som til nå er ukebyttedagen min
 
Gått ned 2,5 kg på to uker på grunn av endring av kosthold, er lett overvektig så det er ikke grunnet mangel på næring. :)
 
Wow! Jeg ligger visst helt i "rute", lagt på meg 3kg :( er 10+5!


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Back
Topp