vektøkning hos gravide.

girlypai

Elsker forumet
fant det ut selv ;)

jeg legger det ut her igjen for de som lurer ;)

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:
Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Da ligger jeg ganske greit an. Jeg er litt overvektig i utgangspunktet, så bør nok nøye med med 10 kg totalt, ideelt sett. Men tviler på at jeg greier det. Fram til for to uker siden hadde jeg bare lagt på meg et hekto eller tre, men da jeg stilte meg på vekta i dag var jeg 2 kg i pluss. Men har blitt litt mye is og godis i det siste, så bør nok bli litt flinkere til å tenke på hva jeg putter i meg.

Da ser det jo ut til at jeg ligger ganske godt an![:D][:D]
Ble litt bekymret her en stund, fikk inntrykk av at nesten ingen av dere hadde lagt på dere noe særlig...[8|]

Jeg har nok lagt på meg en kilo eller to mer enn jeg skal...[:'(] Jaja, får satse på at det forsvinner etter fødsel...

Kan dette stem?

Jeg har ikke lagt på meg ett gram jeg, og er 19+3 uker:/ Har vært hos jordmor og hun sier ingen ting om at jeg må legge på meg..

Veier 2 kg mindre enn hva jeg veide før jeg ble gravid.

Men har vært veldig plaget med kvalme og oppkast så det e vell hovedsakeli grunn..

Nå er jeg overvektig fra før så er overlykkelig over at jeg ikke har lagt på meg mer, er ca +1 kg til nå og midten av uke 18..håper jeg kan holde det på maks +8 kg denne gangen..vil ikke gå opp[:(]

YES!!! trodde jeg kom til å SLITE dette svangerskapet, men ser ikke slik ut etter det skjema..
La på meg 10 kilo med Tuva og vil IKKE overgå det denne gangen heller!!

MEN her står det Gjennomsnittlig vektøkning.... Det vil jo ikke automatisk si at det er Anbefalt vektøkning...[;)]

ORIGINAL: Julibeibi10

Ble litt bekymret her en stund, fikk inntrykk av at nesten ingen av dere hadde lagt på dere noe særlig...[8|]

ja, samme her. følte bare det var jeg som hadde lagt på meg... har snodd meg unna vekta helt siden jeg ble gravid. men fastlegen min savnet at jeg ikke hadde fylt inn vekta på helsekortet. hehe.. så nå måtte jeg bare face the facts og gå på vekta.. fyfader, hele dagen min ble ødelagt frem til jeg så at det var normalt. hadde gått opp akkuratt det som var vanlig. er i uke 19 og gått opp 6 kg.

Jeg også[;)] 17.3 og lagt på meg ganske nøyaktig 5kg

ORIGINAL: sommerfrø

Lagt på meg 4-5 kg. Er i uke 17[;)]

hmmm lagt på meg 8 kg jeg..hehe Kommer til å rulle før nurket er ute jeg da..hehe

Jeg er i uke 20 og har lagt på meg 7kg. Hos meg kommer det periodisk. Stiger ikke gradvis, men sånn 2 kg pr mnd... så håper det holder seg. Da blir det kanskje ikke så galt til slutt he..he.. Uanz, jeg har forstått at det har litt med hvilket utgangspunkt en har på vekta også... jeg var ganske normalvektig i forkant.. samt at jeg ikke har vært kvalm he..he..
Nurket ligger trygt og godt da iallfall[;)]
ORIGINAL: girlypai

ORIGINAL: Julibeibi10

ja, samme her. følte bare det var jeg som hadde lagt på meg... har snodd meg unna vekta helt siden jeg ble gravid. men fastlegen min savnet at jeg ikke hadde fylt inn vekta på helsekortet. hehe.. så nå måtte jeg bare face the facts og gå på vekta.. fyfader, hele dagen min ble ødelagt frem til jeg så at det var normalt. hadde gått opp akkuratt det som var vanlig. er i uke 19 og gått opp 6 kg.

Back
Topp