Vektøking pr uke

RachelN

Betatt av forumet
Noen som veit gjennomsnittlig vektøkning per uke nå for tiden? Altså fra sånn ca. 6-8mnd alder?
 
Det er vel ganske individuelt fra baby til baby :) Fra 5 mnd til 7, gikk min opp totalt ca 700 gram, mens fra 7-8 mnd har han ikke gått opp noe.
Vekten begynner jo å gå saktere opp fra rundt 6 mnd alderen :)
 
Fra 6 til 7 mnd gikk han opp 350g. Har blitt bedre på fast føde siden da, så spent på vekten på 8-mndskontrollen.
 
Mener jeg har lest en plass at gjennomsnittet er ca 100g i uken ? Her har han gått opp mellom 400 og 800 i måneden fra han var fem mnd :) så lenge de følger sin egen kurve har det vel ikke så mye å si :)
 
Ok. Takk! Store variasjoner ser jeg. Her har kurven flatet ut.. så derfor jeg lurer hva jeg bør "forvente". Flatet ut de siste tre målingene, og ca siden 5mnd alder. Men var også da hun begynte å åle seg. Mi er nå 7mnd. Hu spiser GODT. Men hun er svært aktiv, og krabber og reiser seg (gjort i to uker allerede). Så kan jo være det.
 
Min har lagt på seg 300gr fra 5 til 7 mnd. Synes det var lite, men legen sa at det var normalt at vekten gikk litt opp og ned så det var ingen grunn til bekymring enda.
 
Min har lagt på seg 300gr fra 5 til 7 mnd. Synes det var lite, men legen sa at det var normalt at vekten gikk litt opp og ned så det var ingen grunn til bekymring enda.

Ca samme som her. Virker som vekten kan gå litt i rykk og napp for tiden [emoji5][emoji1360]
 
Min har gått ned 140 gram fra 6 mnd kontroll til 8 mnd kontrollen... Syns ikke det e så kult. Spesielt siden han ikke vil ha fast føde. Men han hadde mye å gå på, så helsesøster er ikke bekymret så lenge han e blid og fornøyd. Håper han snart finner ut at fast føde e godt :)
 
Back
Topp