Bubblys dagbok

For en herlig liten blubb [emoji7]
 
Herlig, neste gang er det hjertelyd også❤️
 
Åå, så fantastisk [emoji173] Hurra for fostersekk og alt fint! Stemmer i med de som mener det er for tidlig med hjertebank. Det er det helt klart! Ikke bekymre deg for det [emoji173] Dette skal gå bra :D
 
Skjønner at du er litt stressa, men litt for tidlig m hjertebank enda[emoji177][emoji177] på neste ul så blir det hjertebank vettu[emoji7][emoji7] Nyt lille knøtt du, og ja juble [emoji177][emoji177] Perfekt lite knøtt på ul det der, og hjertebank kommer[emoji11][emoji11]
Hehe, blir stressa av alt nå jeg vettu[emoji6] Jeg syns den var litt liten også til å være så nærme uke6, men jeg forstår at det er så tidlig at det er vanskelig å se hvor stor den egentlig er. Prøver å nyte og juble [emoji5]

Gratulerer! Det er en perfekt UL i uke 5. [emoji173] Det er tidlig å se hjertebank, ikke sikkert det slår enda, og man må ha godt utstyr for å se i starten. Jeg krysser alt for at du får se hjertebank om to uker. [emoji173][emoji4]
Jeg trodde Riksen hadde super-duper ul-apparat som kunne se ALT [emoji6] Men ja, er jo så lite at det er vanskelig å se. Jeg så knøttet klarere på skjermen enn på utskriften også, så skal prøve å roe ned litt nå. Er bare litt vanskelig for ho mor å ikke bekymre seg [emoji18]

Så herlige nyheter Bubbly [emoji173]️
Hjertet kommer neste gang skal du se :)
Takk!! Håper inderlig på det [emoji5][emoji1374] To lange uker til neste gang

Så herlig! [emoji173] Jeg tror det er for tidlig med hjertebank ja, så det får du se om du uker :)
Ja, dere har nok rett [emoji171][emoji92] Jeg var forberedt på det også, men sjela mi hadde fått veldig mye mer med ro om vi var heldige og så den tidlig... [emoji6]

Så fantastisk Bubbly,[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ dette her skal gå som en drøm skal du se. Du må spare litt babystøv til meg og sende min vei når jeg skal starte med innsett av egg igjen [emoji38]
Tuuuusenntakk! [emoji8] Og det er klart jeg skal sende masse babystøv til deg! [emoji92] Skal sende babystøv til alle dere fantastiske damer her inne jeg [emoji176]

Herlig [emoji173]️[emoji173]️
Takk! [emoji8]

For en herlig liten blubb [emoji7]
Takk! [emoji8]

Herlig! Den lille knøtten! [emoji173]️

Jeg var på ul i uke 5+6, og de så ingenting. Uke 6+5 så vi bønna tydelig med hjerteslag. Skjer utrolig mye på kort tid nå. Spennende i uke 8 :)
Er det sant? Så de ikke plommesekken engang? Du gir meg MYE håp [emoji1374][emoji5] Da ligger jeg ganske bra ann likevel da

Herlig, neste gang er det hjertelyd også[emoji173]️
Håper det! [emoji176] Blir såååå spennende [emoji5]

Åå, så fantastisk [emoji173] Hurra for fostersekk og alt fint! Stemmer i med de som mener det er for tidlig med hjertebank. Det er det helt klart! Ikke bekymre deg for det [emoji173] Dette skal gå bra :D
Takk for trøst. Jeg trenger tydeligvis å få banket inn i hodet at alt er helt normalt [emoji5]
Sitter og nileser alt jeg kommer over nå og man kan blir skremt av mye i det store internettet. Men skal puste dypt inn og tenke at så lenge ingenting fælt skjer, så får vi anta at lille gullet vokser som det skal.
Blir spennende om 2 uker, gleder meg skikkelig! Da skal mannen være med også [emoji5][emoji170]
 
Hos legen i går spurte jeg om jeg skulle begynne å jobbe igjen på mandag, og at jeg jo følte meg mye bedre. Men han var veldig skeptisk og dro skikkelig på det. Vi ble enige om 50% sykemelding. Men sambo mener sjefen min ikke kommer til å ta hensyn slik at jeg ender opp med stressende dager med masse pasienter og at jeg brått kan bli dårlig igjen da. Han vil ikke at jeg skal stresse i det hele tatt. Så nå vurderer jeg å kontakte riksen for 100% sykemelding likevel. Syns det er såååå kjedelig hjemme, men jeg må jo tenke på lille knøttet. Syns det er litt vanskelig....
 
Hos legen i går spurte jeg om jeg skulle begynne å jobbe igjen på mandag, og at jeg jo følte meg mye bedre. Men han var veldig skeptisk og dro skikkelig på det. Vi ble enige om 50% sykemelding. Men sambo mener sjefen min ikke kommer til å ta hensyn slik at jeg ender opp med stressende dager med masse pasienter og at jeg brått kan bli dårlig igjen da. Han vil ikke at jeg skal stresse i det hele tatt. Så nå vurderer jeg å kontakte riksen for 100% sykemelding likevel. Syns det er såååå kjedelig hjemme, men jeg må jo tenke på lille knøttet. Syns det er litt vanskelig....
Som du sa til meg, nå må vi sette oss selv først [emoji4] Du må la kroppen få hvile, og du har jo knøttet å tenke på å[emoji177][emoji177] Hvis du ikke er 100% sikker på at sjefen ikke vil tilrettelegge så syns jeg du skal gå for 100% sykmelding kjære du[emoji11] Jeg fikk beskjed om å legge bort samvittigheten fra legen, å ta vare på oss selv er så viktig nå[emoji4] Kjedelig å være hjemme, men verd det for lille knøtt [emoji177]
 
Og før jeg glemmer det må jeg fortelle om drømmen i natt. Skjedde ganske mye, men husker bare noen få Glimt. Vi stod på en bro med hav under og plutselig så jeg en spekkhogger! Alle rundt løp til gjerdet og lente seg så mye at tre-gjerdet nesten kollapset og falt ned. Jeg ble litt irritert på de andre og sa at hvis alle bare står normalt så får alle se spekkhoggeren. Den forsvant ganske fort. Brått var det en svær svart knølhval(?) på den andre siden som var så nærme at jeg nesten kunne ta på den. Det føltes fantastisk.

På ett annet tidspunkt i drømmen tok jeg den siste cb-digital testen. Med en gang viste den uke 42(!) og hadde strektegning av en baby i seg. Jeg bare... ehhh.... litt igjen til uke 42 kanskje? Men kanskje det betyr at babyen vil bli født i uke 42? Det var skikkelig kult med den testen!

Drømte litt mer, men husker ikke det nå lenger. Det meste forsvinner fra minnet ganske kjapt etter jeg våkner, men disse to tingnene husker jeg godt[emoji5]
 
Og før jeg glemmer det må jeg fortelle om drømmen i natt. Skjedde ganske mye, men husker bare noen få Glimt. Vi stod på en bro med hav under og plutselig så jeg en spekkhogger! Alle rundt løp til gjerdet og lente seg så mye at tre-gjerdet nesten kollapset og falt ned. Jeg ble litt irritert på de andre og sa at hvis alle bare står normalt så får alle se spekkhoggeren. Den forsvant ganske fort. Brått var det en svær svart knølhval(?) på den andre siden som var så nærme at jeg nesten kunne ta på den. Det føltes fantastisk.

På ett annet tidspunkt i drømmen tok jeg den siste cb-digital testen. Med en gang viste den uke 42(!) og hadde strektegning av en baby i seg. Jeg bare... ehhh.... litt igjen til uke 42 kanskje? Men kanskje det betyr at babyen vil bli født i uke 42? Det var skikkelig kult med den testen!

Drømte litt mer, men husker ikke det nå lenger. Det meste forsvinner fra minnet ganske kjapt etter jeg våkner, men disse to tingnene husker jeg godt[emoji5]
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] åh disse drømmene når hormonene herjer er somregel alltid morsomme [emoji6][emoji16]
 
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] åh disse drømmene når hormonene herjer er somregel alltid morsomme [emoji6][emoji16]

Hehe! [emoji23] Så lenge de er morsomme og forunderlige så er det greit for meg [emoji16]

Kan nevnes at jeg ikke sjeldent husker drømmene mine ellers også, ikke så ofte som nå, men ofte nok [emoji5]
 
Fikk svar på hcg prøven i går (27dpo / 5+6) : 25.000 [emoji5]

Sykepleier mente det ikke er vits i å måle hcg lenger siden det jevner seg ut og vil ikke gi samme svar på embryoets utvikling lenger [emoji1360]
 
Man ser ikke den lille streken da, pga måle-strekene til legen. Men det var en liten knøtt der inntill høyre siden [emoji7]

f8f479f7771746cec6e1c2a61cdf9bd6.jpg

Så herlig [emoji4] Gratulerer så mye [emoji171]
 
Fikk svar på hcg prøven i går (27dpo / 5+6) : 25.000 [emoji5]

Sykepleier mente det ikke er vits i å måle hcg lenger siden det jevner seg ut og vil ikke gi samme svar på embryoets utvikling lenger [emoji1360]

Så flott! Og flott ul også[emoji4] Tenk neste gang blir det [emoji173]️-bank!
 
Gratulerer igjen [emoji173]️ Skjønner du er bekymret, og det er vell bare å venne seg til[emoji28] Ville bare si at på UL 5+4 så vi også bare fosterannlegg, og ikke mer enn det. I tillegg blødde jeg leeeenge (fra uke 3+5-uke 8!)! Men tilbake på UL uke 6+4 så vi hjertebank[emoji173]️ Fantastisk følelse[emoji173]️ Gled deg!
 
Hos legen i går spurte jeg om jeg skulle begynne å jobbe igjen på mandag, og at jeg jo følte meg mye bedre. Men han var veldig skeptisk og dro skikkelig på det. Vi ble enige om 50% sykemelding. Men sambo mener sjefen min ikke kommer til å ta hensyn slik at jeg ender opp med stressende dager med masse pasienter og at jeg brått kan bli dårlig igjen da. Han vil ikke at jeg skal stresse i det hele tatt. Så nå vurderer jeg å kontakte riksen for 100% sykemelding likevel. Syns det er såååå kjedelig hjemme, men jeg må jo tenke på lille knøttet. Syns det er litt vanskelig....
Hvor lenge har du vært sykmeldt? Siden du fikk satt inn egg? Ble du dårlig etter dette?
 
Så herlig [emoji4] Gratulerer så mye [emoji171]

Er så glad på dine vegne, Bubbly,- og at det er fortjent er bare forbokstaven [emoji173]️

Så flott! Og flott ul også[emoji4] Tenk neste gang blir det [emoji173]️-bank!

Så fantastisk hcg!! Gratulerer [emoji173]

Takk jenter [emoji8] Det er fortsatt vanskelig å forstå hvor heldige vi er [emoji171][emoji92]
 
Gratulerer igjen [emoji173]️ Skjønner du er bekymret, og det er vell bare å venne seg til[emoji28] Ville bare si at på UL 5+4 så vi også bare fosterannlegg, og ikke mer enn det. I tillegg blødde jeg leeeenge (fra uke 3+5-uke 8!)! Men tilbake på UL uke 6+4 så vi hjertebank[emoji173]️ Fantastisk følelse[emoji173]️ Gled deg!

At du skriver dette hjelper enormt for meg [emoji5] Nå har kanskje hjertet begynt å banke (6+3)? Regner med at vi ser [emoji176] når vi skal inn om to uker. Heldigvis har jeg ikke blødd noe, og det er jeg evig takknemlig for, for jeg tror ikke jeg hadde taklet det... satser på at den vokser som den skal når jeg ikke blør [emoji1374][emoji18]
 
Hvor lenge har du vært sykmeldt? Siden du fikk satt inn egg? Ble du dårlig etter dette?

Ikke siden jeg satt inn egg, for jeg var helt fin etter innsett.

Begynte å kjenne meg oppblåst og andpusten 9dpo, og ble mistenksom 11dpo da jeg ble værre. Da tok jeg også positiv test og var innom legevakta og ble sykemeldt.

Jeg følte meg egentlig dårligst rundt 14/15 dpo, og ble sakte med sikkert bedre igjen iforhold til smerter og oppblåsthet. Men blodprøvene er ikke helt bra fortsatt og jeg blir fort andpusten og er veldig slapp.
Men nå tror jeg graviditetssymptomene også har tatt over. Veldig kvalm og trøtt hver dag. Så nå føles det godt å være sykemeldt selvom det er kjedelig.

Så har vært sykemeldt fra 11dpo til nå, og blir vel sykemeldt litt fremover også.

Har du blitt overstimulert?
 
Back
Topp