Bubblys dagbok

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Assistert-jentene
Da tørr jeg endelig å starte min egen dagbok. Jeg burde kanskje startet før, men det er aldri for seint :)

Litt om oss:
Jeg er 30 år og mannen er 31 år. Vi har vært aktivt prøvere siden januar 2013.

Utredningen viste dårlige svømmere hos mannen, og endometriose og muligens tette eggledere hos meg.
Dermed ble det ICSI på oss.

Det har vært en laaaang ventetid i det offentlige, men nå er vi godt i gang med første forsøk.

1 mai begynte jeg på synarella nesespray, og på kontrollen 13 mai var jeg godkjent for oppstart av sprøyter dagen etter.
På kontrollen 21 mai så de ca 11 egg, og jeg fikk beskjed om å ta el-sprøyten (Ovitrelle) 25 mai.
Uttak 27 mai gav 12 egg!!
De ringte dagen etter og sa at 11 av de 12 var modne og hadde blitt befruktet!! :)

I dag 29. Mai var det innsett av 1 egg. Det ble 5 eskimoer på frys og jeg er storfornøyd med det!
Legen sa da jeg kom inn at de hadde snakket seg imellom om hvor flotte og perfekte egg vi hadde! Det gledet meg enormt! <3

Jeg har hatt vaginisme siden 2007 som gjør at jeg er veldig øm nedentil, så både uttak og innsett var veldig smertefullt for meg. Men nå er jeg gjennom det værste av den fysiske jobben, og vet at nå kommer den psykisk vanskelige ventetiden.

Mamma vet godt hva vi går gjennom, og jeg ringer henne støtt stakkar, hehe. Utrolig glad for at jeg har henne, samt noen gode venninner og bv-forumet!

Nå ligger jeg på sofaen og slapper av og koser meg med tanken på at jeg har ett lite befruktet frø i magen min. Jeg syns denne ventetiden er uutholdelig allerede! :)
 
Forresten drømte jeg i natt at jeg fødte ett lam!!! Sprøtt? Jepp! Men kanskje det var ett tegn :) Lam er søte og gode dyr
 
Gratulerer med både innsett og dagbok! Krysser fingrene for deg!
 
Så bra med dagbok! :) Gratulerer som ruger av ett perfekt egg. ♡
 
Takk jenter!! <3
 
Nå har jeg funnet ut foreløpig termindato dersom jeg blir gravid. Jeg er så redd for å gi meg selv for mange forhåpninger, men jeg klarer ikke tenke på noe annet enn spiren i magen nå. Den skal komme ut som en frisk liten baby 19. Februar 2016.
Og ifølge kinesisk kalender (som jeg ikke tar så veldig høytidelig), blir det en gutt!! :)
ImageUploadedByBV Forum1432922386.300380.jpg
 
Innsettet i går var veldig smertefull for meg og jeg angret bittert på at jeg lot sambo slippe å få være med. Tappen satt veldig høyt opp og legen sa jeg var blandt 1-3% han hadde sett hvor han måtte sette en klype på og dra den ned for å komme til. Jeg lå og gråt og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Det værste var jo over da han var ferdig, men jaggu så har jeg fortsatt mye smerter i underlivet etter i går. Føler også tendenser til menssmerter. Håper det går over snart. Ikke gøy.

MEN det er kjempegøy å tenke på det lille frøet inni der :D
 
Klype på tappen??? Aua! Godt du er ferdig med det og ikke skal rote mer nedi der før fødsel nå. ;) Det hørtes ikke noe godt ut. Fikk du smertestillende først?
 
Klype på tappen??? Aua! Godt du er ferdig med det og ikke skal rote mer nedi der før fødsel nå. ;) Det hørtes ikke noe godt ut. Fikk du smertestillende først?

Nei, ingen smertestillende... Alle sa jo at det ikke gjorde vondt. Da vi var ferdig sa jeg at jeg hadde vaginisme, og legen bare "å? Hvis du hadde sagt det på forhånd skulle du jo fått noe...". Vet ikke hva jeg hadde fått, men tror det hadde vært bra.
Er så godt å bli tatt på alvor med den vaginismen også, men jeg skulle jo ha sagt ifra *facepalm*...

Helt klart, ingen skal rote oppi der på 9 mnd! :D Samme legen var bekymret for fødselen da iforhold til vaginismen. Men jeg har tidligere fått beskjed om at jeg må ha ks uansett pga tarmproblemer.
 
Husker deg så godt fra da jeg meldte meg inn igjen på bv, så det var jo riktig så spennende å komme over dagboka di her inne. ;) Håper virkelig at det blir full klaff med lille frøet som er satt inn nå, og at det blir vel verdt alle smertene. :)
Ønsker deg masse lykke til! :D
 
Huffda. Det hjelper ganske lite å få vite etterpå at du skulle fått noe først (bortsett fra læring til eventuelt neste gang). Godt du har oversikt over egen kropp og hva det vil bety for deg ved graviditet. :) Og greit å være forberedt på KS. Nå er jeg veldig spent på denne spiren din!
 
Husker deg så godt fra da jeg meldte meg inn igjen på bv, så det var jo riktig så spennende å komme over dagboka di her inne. ;) Håper virkelig at det blir full klaff med lille frøet som er satt inn nå, og at det blir vel verdt alle smertene. :)
Ønsker deg masse lykke til! :D
Jeg husker deg godt og Fimle! :) Hvordan går det med deg?! Utifra bildet på profilen din så ser det ut som du er gravid? :D
 
Huffda. Det hjelper ganske lite å få vite etterpå at du skulle fått noe først (bortsett fra læring til eventuelt neste gang). Godt du har oversikt over egen kropp og hva det vil bety for deg ved graviditet. :) Og greit å være forberedt på KS. Nå er jeg veldig spent på denne spiren din!
Haha, ja, nå har jeg lært å si ifra HVER GANG jeg skal inn for noe ;)

Men ååååå så spennende med denne spiren! Stakkars sambo, jeg har startet å snakke om meg selv i flertall og han er så redd jeg skal bli skuffa om 2 uker. Jeg prøver å ikke tenke på den, men magesmertene er en ivrig påminner. Orker ikke gjøre annet enn å ligge på sofan...

Jeg tenker ikke så mye på fødselen foreløpig, den ønsker jeg hjertelig velkommen uansett hvordan den blir :) helst i februar 2016!! :D
 
Jeg husker deg godt og Fimle! :) Hvordan går det med deg?! Utifra bildet på profilen din så ser det ut som du er gravid? :D

Ikke gravid lenger nå, tredjemann er straks 3 måneder gammel. :) Jammen fikk vi det til til slutt. ;)
Håper og tror at du også får oppleve dette snart! ❤
 
Gratulerer med dagbok! Lykke til i rugetiden:)
 
Ikke gravid lenger nå, tredjemann er straks 3 måneder gammel. :) Jammen fikk vi det til til slutt. ;)
Håper og tror at du også får oppleve dette snart! ❤
Wow! Gratulerer!! :D Og så fort tiden går. Veldig glad på deres vegne :)
 
Gratulerer så mye med dagbok, og som ruger:) Leit å høre om vaginismen. Masse lykke til!
 
Back
Topp