Veien til tobarnsmor

mammaforførstegang0915

Betatt av forumet
Leste igjen de andre dagbøkene, å tenkte kanskje jeg skal ha det denne gangen, så her er jeg. Jeg er 26 år, samboer med det jeg iallefall mener er verdens beste mann på 23 år. Sammen han vi en skikkelig godgutt på 15 mnd. Er nå 5+2 på vei men en liten skatt til. Gleden er stor blant oss begge. Da vi ønsket to tette, å det satt fort denne gangen også. Samtidig er det en bekymring der. Da jeg hadde drømmesvangerskapet fram til uke 30 med junior. Så fikk jeg alvorsvangerskapforgiftning. Var innlagt på sykehuset. Med antydninger til hjelp. Helt til junior møtte ut med katastrofe keisersnitt i uke 30 +5, da hjertelyden ble svak. Dette viste jeg å være pga navlestrengen rundt halsen, han ble gjenopplivet å har siden. Vært en den tøffeste som finnes, frisk og rask.

Dette svangerskapet drømmer jeg om. God oppfølging. Ikke få svangerskapetforgiftning. Å få føde
 
Håper også på noe forandring i dette svangerskapet og fødselen ikke minst, men det viktigste er å få friske barn :happy:
Lykke til!
 
Da var snart helgen over. Hatt en kjempe fin helg. Selvom samboeren har vært bortreist. Var sammen med min nevø som et et halv år eldre enn min sønn og svigerinna mi i går. Måtte jo nesten fortelle nyheten da. Det er ekstra morsomt fordi de fortalte oss forgje uke at de venter nr 2 i juni:) i tillegg var storesøsteren innom å klarte ikke å la være å røpe det. Er ekstra hyggelig. Med lite gull i magen om dagen da min kjære pappa driver med tøff behandling mot kreft. Gleder meg sånn til å fortelle dem, hva kan være bedre motivasjon enn at man skal gå fra 2 til 4 barnebarn når man er verdens beste pappa og bestefar
 
Med meg går det bra. Litt mer kvalm og svimmel i forhold til formen. Men det må man tåle. I helgen inviterte vi svigers og lillebroren til samboeren på middag på lørdagen. Å junior hadde på seg denne genser det det sto: i magen til mamma ligger det en liten skatt, jeg skal bli Storebror. Søndag skulle mamma passer han. Å vi brukte samme genser. De og pappa Ble alle super glade, hyggelig å kunne dele det.
I dag har jeg kontaktet Ahus da jeg forsatt ikke har hørt noe etter år legen henviste meg. De skulle sjekke opp å purre på, fikk beskjed om å ringe igjen i morgen. Kjenner jeg er veldig spent på plan og oppfølging derfra
 
Da har jeg fått snakket med Ahus. Som satt meg opp på fragmin. Noe jeg har frykta og vært redd for. Men må vel bare tenke på at det er for det beste. Selvom det ikke frister med sprøyte hver dag. Fått beskjed om at skal inn på tidlig ultralyd i uke 12,så oul. Så spesialist time med ultralyd uke 24 å så hver fjerde uke. Godt man blir fulgt opp :)
 
Først beklager at jeg ikke har skrivt noe her på Lenge. Alt er bare bra det har vært mye fram og tilbake med fragminen. Så den er ikke påbegynt ennå, men var på Ahus denne uka. Å begynte derfor på albyle altså blodfortynnende tabletter. Å så skal fragminen vurders videre. De hadde vist glemt å tatt en blodprøve av meg etter sist svangerskap. Blodfortynnende skal iallefall forebygge svangersforgiftning:) når jeg var på Ahus, var jeg heldig å fikk ultralyd å alt så foreløpig helt perfekt ut:) så det var betryggende. Så da er vi straks ferdig med første termin. Som vi kan si oss fornøyd med:) denne uken har vi også fortalt alle nære og kjære om hvor flotte nyhet. Håper alt er bra med dere andre ♥
 
Er vel på tide å oppdatere litt igjen. Alt er foreløpig bare bra. Vært på en privat ultralyd det jeg fikk bekrefte at alt så bra ut.har oul 2 februar. Er i uke 15 nå å begynner å kjenne på frykten for svangersforgiftning og prematur denne gangen også. Da vi vet at det skjedde mellom uke 18 og 28 sist. Men denne gangen skal jo alt gå bra!
 
Back
Topp