Veien til nr 4 :)

~allegodetingerfire~

Elsker forumet
Litt om meg.

Dame på 30 år har 3 barn på 11,9 og 4 år. Bor i regnfylte Bergen :)Så nå er vi i gang med prøving på siste mann :) dette ble bestemt etter jeg tok ut spiralen i januar i år pga smerter. Så tenkte vi bare at vi hopper i det. Skjer det nå så skjer det nå ingen hastverk foreløpig :) vi går en veldig spennende tid. Samtidig som jeg syns det er veldig skummelt pga min egen helse. Etter jeg fikk tredjemann har jeg slitt veldig med leddsmerter og er under utredning for leddgikt. Har lest at smertene kan forsvinne under en graviditet. Så håper det er tilfelle. Skulle vært deilig med 9 måneder uten smertene :)
 
Last edited:
2pp med IKM 16.03

alle innlegg i 2pp vil bli oppdatert i dette innlegget :)

07.03.2017
-----------------------------------------------
Kun 5 dpo men klarte ikke å vente med å starte testingen. Denne tatt på morgenurinen i dag :) håper det dukker opp en strek i løpet av de neste dagene

e11c019dcd38f2571c12c51e9a15cbac.jpg


08.03.2017
-----------------------------------------------
6 dpo og fremdeles ingen tegn til strek på testen. Er fult klar over at det er altfor tidlig enda. Har tidligere opplevd å få første skikkelige positive testen når jeg var 9 uker på vei :) til tross for negative prøve og blod prøve hos legen.

c29549827e0e52765e5568160bfbfa55.jpg


09.03.2017
-----------------------------------------------
Da er jeg kommet til 7 dpo :) i natt etter jeg var på do fikk jeg pluteslig så vondt i livmoren at jeg måtte stoppe opp å gå. Varte i 10 sek kanskje. Kjentes ut som noen stakk meg med kniv inni der. Men har en følelse på at mensen nærmer seg også. De typiske tegnene på at mensen kommer om en ukes tid er meldt sin ankomst.
Dagens test ser slik ut. Fremdeles blenda.

39dc3b32884971464d8f7e8974252a14.jpg


10.03.2017
-----------------------------------------------
Da er jeg kommet til 8 dpo. Fremdeles litt tidlig heldigvis. I dag har jeg vært små uggen spesielt når jeg våknet. For da var jeg så sulten. Hjelp heldigvis når jeg fikk spist. Men slik pleier jeg alltid å være etter el. Har økt på med mensensmerter. Livmortappen har trukket seg veldig tilbake. Virker mer flat på en måte.
Dagens test var selvfølgelig blenda. Men mote er her ennå.

5db0fc3342974c6930e70fd507f9f79d.jpg

-----------------------------------------------
Symptomer så langt :
* tisser ofte og på natten
* stikninger i livmoren
* plutselig cravings på stekt sopp
 
Last edited:
Så spennende! Lykke til :)
Jeg har hatt leddgikt i 10 år. Forrige svangerskap var jeg omtrent symptomfri fra leddgikten etter ca to mnd :) var bare veldig trøtt. Gleder meg til å se hvor dette svangerskapet blir. Kjenner leddsmerter nå hver dag, men håper de avtar snart :)
 
Så spennende! Lykke til :)
Jeg har hatt leddgikt i 10 år. Forrige svangerskap var jeg omtrent symptomfri fra leddgikten etter ca to mnd :) var bare veldig trøtt. Gleder meg til å se hvor dette svangerskapet blir. Kjenner leddsmerter nå hver dag, men håper de avtar snart :)

Tok det lang tid før de klarte å påvise leddgikten hos deg? Jeg har fine prøver og bilder. Men legen mener allikevel det kan være leddgikt. Han sa at det kan gå en god del år før det begynner å synes på prøvene. Håper de snart finner ut av noe. Lei av å gå slik som dette. Tok to utdannelser som jeg ikke kan jobbe med allikevel. For sliter litt mer å skrive for fingrene stivner helt og gjør kjempe vondt.
 
Tok det lang tid før de klarte å påvise leddgikten hos deg? Jeg har fine prøver og bilder. Men legen mener allikevel det kan være leddgikt. Han sa at det kan gå en god del år før det begynner å synes på prøvene. Håper de snart finner ut av noe. Lei av å gå slik som dette. Tok to utdannelser som jeg ikke kan jobbe med allikevel. For sliter litt mer å skrive for fingrene stivner helt og gjør kjempe vondt.

Hos meg skjedde det pang, nesten over natten med sterke tester på at dette var alvorlig kraftig leddgikt. Fikk derformerte ledd innen et år. Klarer ikke å skrive på PC, det gjør for vondt.
Men mobil går greit hvis jeg veksler på fingrene :)
 
Hos meg skjedde det pang, nesten over natten med sterke tester på at dette var alvorlig kraftig leddgikt. Fikk derformerte ledd innen et år. Klarer ikke å skrive på PC, det gjør for vondt.
Men mobil går greit hvis jeg veksler på fingrene :)

Uff høres ikke godt ut. Her er leddene mine fine ennå. Jeg går hjemme mest pga kulden tar knekken av knærne mine. Klarer omtrent ikke å gå når det blir veldig kaldt ute. Er et reint hel.... å gå i trapper når det står på sitt verste. Håper de snart finner ut av det. Var til MR hin dagen.
 
Uff høres ikke godt ut. Her er leddene mine fine ennå. Jeg går hjemme mest pga kulden tar knekken av knærne mine. Klarer omtrent ikke å gå når det blir veldig kaldt ute. Er et reint hel.... å gå i trapper når det står på sitt verste. Håper de snart finner ut av det. Var til MR hin dagen.

Ja, kjipt å ikke få diagnose ihvertfall. Ja, jeg er blitt ganske vant med det nå og gå som en pingvin/høygravid [emoji85] men kjenner jeg gleder meg til å gå gravid nå i sommer hvis dette går bra :)
 
Hei!
Det skal bli spennende å følge deg fram mot en ny liten spire :) Krysser fingrene for at du får to streker om ikke så lenge :D
Masse lykke til!
 
Hei!
Det skal bli spennende å følge deg fram mot en ny liten spire :) Krysser fingrene for at du får to streker om ikke så lenge :D
Masse lykke til!

Tusen takk for det :) men tror denne pp gikk dårlig :( litt ekkle detaljer men jeg går ofte på do for å gjøre nr 2 ca en uke før mensen kommer. Og de siste 2-3 dagene har dette begynt. Så ha slått meg til ro at mensen kommer rundt 16 mars. Men 6 dpo er jo tidlig ennå :)
 
Tusen takk for det :) men tror denne pp gikk dårlig :( litt ekkle detaljer men jeg går ofte på do for å gjøre nr 2 ca en uke før mensen kommer. Og de siste 2-3 dagene har dette begynt. Så ha slått meg til ro at mensen kommer rundt 16 mars. Men 6 dpo er jo tidlig ennå :)
Det er fortsatt tidlig ;) Håper det har klaffet da :D
 
Da er dagens oppdate kommet i innlegg to :)

Til dere tappetafsere. Jeg pleier å følge med på tappen. Men aldfi opplevd den slik som den er nå. Den er jo nornalt rund. Men denne gangen var halve nedre delen helt flat. Mens den øverste halvdelen fremdeles stakk ut og var ganske myk utenpå og hard inni. Noen som har opplevd dette før?
 
Last edited:
Da er jeg kommet til dpo 9. Og våknet til denne. Men tror den er ugyldig for streken er så langt i fra kontrollstreken. Så nå skal jeg holde meg i noen timer og kjøpe et annet merke å se :) men det murrer skikkelig godt. Føler mensen kommer hvert øyeblikk.
44bbfac2f3c07c10dde60c180e666df8.jpg
 
TR kom som vanlig presist på dagen. 16.03. Men er greit å vite at kroppen kom fort tilbake til vanlig syklus etter utak av h.spiral. Jeg har heldigvis ikke TR på besøk så lenge. Så allerede 18.03 pakket hun tingene og forsvant igjen.
 
19.03.2017. 3pp
-----------------------------------
Da forsvant TR i går og jeg kan vente på EL. Denne gangen prøver vi noe nytt. Så i går kveld startet jeg på dong quai. Blir spennende å se hvordan disse fungerer.

00e8582db30a36be90bb6c501b8c0067.jpg


Disse skal jeg ta 2 kapsler av morgen og kveld frem til første positive EL test. Leste at EL kan komme litt tidligere når man går på disse. Grunnen til at vi velger å prøve de denne pp er fordi jeg vet at noen måneder produsere jeg for lite østrogen. Og dermed får jeg ikke tykk nok slimhinne til at egget klarer å feste seg.
 
Back
Topp