"Veien til et svangerskap"

LitaOgGod

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
I dag så tenkte eg at "No skal eg starte dagboka eg har tenkt på så lenge!", og siden man ikkje skal utsette det man kan i dag til i mårga, så gjer eg det NO. [;)]

Eg er en jente på 22 år (Vel strengt tatt ikkje 22 enda, men bare et par dager igjenn nå!), har vert sammen med min utvalgte i tre år til sommeren. Kan vel kanskje fortelle litt korleis eg møtte han: føler meg litt lussen, men han var faktisk sammen med en jente som eg gikk i klasse med når eg var 17... Halvt år etter at det forholdet tok slutt så møttes meg og denne fantastiske nydelige gutten igjenn (han er vel mann, men...) på butikken av alle ting. Han hilste, eg hilste tilbake, men det blei ikkje meir kontakt enn det før eg søkte opp nummeret og sendte en tekstmelding til han for å høre korleis det gikk med han. En SMS blei til mange, og plutselig hadde vi vår første sammentreff etter et par uker. Vel, sant skal sies at verken eg eller han var ute etter noke nytt... han hadde vert singel et halvt år, og eg ett år, så var vanskelig for begge to å liksom knytte seg. Men eg kjente sommerfuglene i magen når eg såg han, KVER gang. I og med at eg skulle flytte vekk pga skolegang så vart det ikkje meir enn venner det året... eller, vi var vel "friends with benefits" [:-]
Heile greia endte iallefall med at eg flyttet sammen med denna fantastiske guttemannen når eg kom heim frå skulegangen. og nå er vi da samboer på andre året. har kjøpt oss hus og ønsker oss et lite frø som kan vokse seg stor og sterk [:)]

MEN sannheten er: Vi har da hatt sex uten prevansjon siden eg kom igjenn fra skolegangen for ett og et halv (snart to) år siden, noe som har resultert i bare ett utslag som gikk ut med en SA... [:(] Og nå når mine nærmeste venninner (som ikkje en gang har prøvd) får kul på magen, så må en si det blir litt sårt Eg gleder meg veldig på deires vegne, men likevel så gråter eg en del for meg sjøl og! Så håper dere vil ta del i resten av prøvetiden min. Har ikkje oppsøkt lege ang problemet, for har tideligere tatt en abort, så eg veit eg kan bli gravid. Han skal til lege for utredning i nærmeste fremtid, så det kan bli spennende!

Eg har lett for å gå veldig i detalj på mange ting, så om det blir FOR detaljert så må dåke sei i frå på PM eller som kommentar på innlegga mine! Eg skal prøve å skrive litt hver uke, men kanskje ofte fleire ganga for uka, siden eg har blitt heilt avhengig av BabyVerden...

så på samme tid vil eg si lykke til, til resten av folket som prøver! Flagget til topps for de som greier det!

Stooooor god klem frå Åse
 
Kjære dagbok!
Var det ikkje slik oss begynte dagbøkene med før i "gamledager"? [:-]
Er slik eg hugser det iallefall...

I dag tenkte eg å bake kake,
MEN min kjære har enda ikkje kommet hjem med råvarene som eg trenger så da henger eg litt her...
Har en sånn snill mann som handler for meg, så eg slipper å stresse på fridagene mine! DET ER SÅ FANTASTISK DEILIG [:D]
Har dere en slik mann? Eller er eg bare drit heldig? [:-]
Dagen min i dag begynte med "drrrr drrrr drrrr drrrr"... Telefonen låg da på gulvet og ringte i eeeeeevigheter... Men eg orket ikkje å ta den! Tikket inn en melding "RIng så fort du kan!"... Fan! Er det noke eg virkelig hata så er det slike beskjeda! Du veit AAAAAALDRI ke det gjeld og aldri om det er postitivt eller negativt... denne gang negatgivt... DÅRLIG start på dagen så absolutt, så korleis kaka kommer til å bli kan jo ver et kapittel for seg sjøl...

Vel i dag er eg på dag fire etter at tanta gjorde sitt oppmøte lørdagmorgen... MEN i tre dagar før den orntlige tanta kom, så hadde eg blankt slim med blodspor i... Skal eg telle fra den dagen? For om så er, så er eg faktisk på menstruasjonsdag 7... Tanta er begynt å avta nå, og om det er lørdagen eg skal telle fra, så har eg ikkje hatt en så kort periode på mange år... Hadde 4dagersperiode da eg gikk på p-pille, nå er den gjerne oppe i mellom 6og9.... dere kan nå svare om dere vil, eg kommer nok til å oppdatere dagboken min uansett [:D]

Håper alle sammen her inne har og forsatt får en kjempe god dag :)
 
Ja, da er det en stund siden sist eg orket å skrive noe her.
Humøret har sunket til null iløpet av få dager, Alt er så sårbart for tiden.
Barna i barnehagen merker til og med at eg ikkje er heilt i humør, ikkje heilt heldig det :(
Som eg nemnte tidligere, så har da en av mine bestevenninner plutselig blitt gravid, KJEMPE KOSELIG, men klarer ikkje å se gledene i det... Og det er trist! Forge gang en av mine bedre venninner fekk små, så tok det 2 mnd før eg i det heile tatt klarte å se ungen! FRUSTRASJON!
Men eg klarer jo ikkje si noe til venninnen min nå, angående det, må jo bare vere den positive støttende som eg alltid har vert. Og det er TUNGT!

Vel Tanta var jo som sagt på besøk... vanskelig syklus, ikkje helt slik eg er kjent med fra før. Men hu kom, og da var det 6 dager med blødning... men blødningene var jo ikkje skikkelig fra dag 3... bare brunt og gammalt blod (beklager detaljer). Men er vel slikt som eg ikkje har tenkt på skikkelig før.

Vel, så nå er vi i gang igjenn med å få til en liten en... Savnet etter en liten er så stort nå at eg vurderer å bli forsterforeldre... Min samboer er ikkje heeeelt med på den, ikkje enda... men tenk å kunne gjør noe for et barn som sliter med foreldrene sine... Et barn som kanskje har tilbrakt store deler av sin tid med foreldre som har ruset seg både under svangerskap og fra den dagen barnet ble født. Kjenner eg vil gråte på vegne av dem nå... er det noe eg virkelig kunne tenkt meg så er det nettopp det å hjelpe et barn som har slitt slik!

Vel, har ikkje så mye mer vetig å sei, anna enn God natt og sov godt.
Skal jobbe på ambulansen i morgen, så bør vel komme meg i seng nå...

Stor klem til alle prøvere :)
 
vel da har min bedre halvdel bestillt seg en legetime for å få sjekket svømmerene sine. Men siden hans lege (typisk nok) har gått ut i permisjon, så måtte han vente med time til neste fredag da vikaren har kommet inn... [:(] Men da er iallefall timen bestillt! og han er på god vei til å få svarene...

Nå har eg hatt EL smerter i helgen, men dem var ikkje så sterke som dem pleier, og siden vi jobber på tvers av døgnet så er det ikkje så lett å møtes for den lille humpinga vi kunne trengt... [:(]

Vel håper alle har hatt en fin helg, og har begynt på en ny uke, med friskt mot [:)]
Vi har hatt en hærlig vinter iallefall, har tilbrakt mye av tiden ute, FANTASTISK deilig [:D]
 
merkelige greier. El smerter forge helg, og utover uka, lurer på om noke av det kan ha vore luftsmerter siden dem ut i rundt tirsdag onsdag og torsdag var verst.
Så håper da virkelig at EL var nå i uka (slik som elkalkulatoren rekna ut når eg endelig fekk rette talla på plass).
forige helg blei det ikkje så masse humping, men kom igjenn ut i uka, da kom humpingslysta [:-]
er så spent på om det kommer noke resultat snart. Bar en uke igjenn til min bedre halvdel skal til legen nå, så det blir spennende!
Håper ikkje dem finner noke, men da vil det vel si også at feilen ligger hos meg. [:'(]
lurer på å høre om denna pergotimekuren, sjøl om eg ikkje heilt har klart å få med meg ke det egentlig er... Har hørt om noen som har fått uventa bivirkninger og måtte slutta [:(] så håper ikkje eg er en av dei isåfall...

Vel får ønske alle en fin valentinesday/morsdag/fastelavenshelg [:)] har jobbehelg eg, så blir nok ikkje helt det store for min del... [:-]

klemmer til alle prøvere
 
HERREGUD!!!
har gått dem siste tre dagan kvalm og hodeverk, og nå er det hetetokter som slår inn...! Eg tør ikkje å teste enda, for IKM er 23feb.
Men detta skremmer meg, for eg veit kor skuffa eg blir om tanta kommer lell! [:(]
Kan jo vere forkjølelse eller noke og [:(]

Ellers har eg hatt en slitsom dag i barnehagen i dag... Er ikkje heilt inne i rutinene lenger, og detter fort litt ut...
kjenner lunta tenner, av og til tenner den litt for fort...!
Sliten når dem aldri får veta om stillinga mi skal fastsettes, og eg bare går der på måfå liksom!
Vel... håper deke andre har hatt ein perfekt dag i dag... Einaste perfekte med min dag er at Sambo skal vere heime noken daga no! <3 [:D]
 
Litt oppdatering om nokon er interessert... :
Då har min bedre halvdel vore hos legen. Han bleikje so mykje klokare, ettersom legen er vikar og un og ikkje hadde so mykje peiling.
Det han fekk gjort var iallefall å få en tilvisning for oss begge videre til et "høgare nivå".
Vel, så må visst både eg og han ta testar. Eg forsetter å krysse for at det har klaffa denne perioden, sjøl om eg har begynt å få tantemurringar
nederst i mageregionen [:@]
Satser på at da kjeme seg, IKM er på tirsdag, så får krysse alt eg har for at tanta ikkje finne addressen, og sender storken på døra vår i staden [:D]
Håper alle har en fin dag, og får ein forsatt fin dag vidare,
eg får stikke å lufte hunden og hodet mitt... [:D]
 
takk for det, ha en god helg du også [:D]
håpe storken har funne addressa denna gangen istadenfor tanta...
meldte addresseendring til han, ikkje til tanta, men kan ha forveksla breva og sendt feil, sida tanta har vore her 2 gonga etter vi flytta... [8|]
 
Då melde tanta sin ankomst med å sende forvarsel i form av brunlig utflod på papiret... [:(]
Får håpe det blir siste gang på lenge at eg får tanta på besøk! For kjenner eg blir tristere enn noken gang med en gang eg merka ho nærma seg...
Skal faktisk bli godt å få sjekka ut i ting, både hos meg og min kjære... regner me vi får plutselig brev i posten om å møte til samtale...
Men gruar meg med tanke på ka oss finn ut.. Noken som har vore igjennom liknande prosessar som har lyst å fortelle meg litt om det? [8|]
 
ja, da er utredningsprossessen snart i gang.... eller, den er iallefall i gang innan tre mnd... [8|]
Er skummelt å tenke på... [&:] på samme tid så håpar eg ting har skjedd før eg plutselig får oppsatt en time til gu,
at eg får slappa så pass av og fått tankane mine vekk frå prøvinga at det kanskje resulterer i et svangerskap før eg får sukk for meg...

vi er jo i gang med PP nr X... har detti totalt ut av tellinga, men er vel nummer 20 i rekka eller noke sånn...
Har bedrivi happy humping, no dem siste dagane... er på dag nr 9 etter første dag i siste besøk av tanta.
Vi har kanskje ikkje prøvd så lenge, men har prøvd så lenge at vi får hjelp... med tanke på at det er over 4 år sida eg slutta på p-pille,
så føler eg at det er på tide å få oppleve gleden av en graviditet.

Vel, eg håper alle har en fin dag, eventuellt kveld.
eg skal nyte kvelden framfor tvn, med rockering på hofta og egentrening av mage og rygg! [:)]
Det skal bli godt! Må finne sydenformen [:-]
Stor klem frå meg [:D]
 
Håper virkelig dere får oppleve en positiv test, helst så snart så mulig! Men uansett er det jo positivt dere er i gang med utredning [:D]
 
Åj såg ikkje at du hadde svart FruStina [&:] BEKLAGER [:(]
Ja er godt å vere inne i systemet om ikkje anna [:-]
Men beste er jo å klare det sjøl! ABSOLUTT!
Så håpa på ein positiv test LENGE før vi er i gang med utredninga [:-]
Får sjå kor lang tid det tar. Har bestemt at han skal levere prøve når eg har tanta på besøk (sjøl om eg håper ho ikkje kommer)...
For då slepp vi å gå glipp av verdifull prøvetid! [:-]
 
jau då er eg på dag nr 21 etter at tanta meldte sin ankomst forge gang.
har kjent på at puppane mine er sjukt ømme, og en smule kvalm (men trur i grunn det var en chips som gjorde til det)...
Har også litt stikking og MASSE murring i nedre del av magen...

håpa jo at dette er tegn på en graviditet, men har mine tvil, eg har jo hatt det litt sånn av og te (men har ikkje dagfesta det så godt før).
Er begynt å bli spennende nå, men tør ikkje å håpe i det heile tatt... reknar med at utredninga må forekomme før vi får til noko... [8|]

Håpa alle har det bra, her nytast ein kveld heime aleine med jakten på den sjette sans og venter på frå sjel til sjel.
Gledar meg [:D]
 
Fann denna på desember 2010 forumet, og kjente meg litt igjenn her, ikkje så altfor masse men litt... IKM er 24mars ut fra ein 33 dagers syklus.
No husker eg jo ikkje ka daga eg har hatt den og den følelsen, men merker dei punkta som eg har oppdaga hos meg...
Er ikkje sikkert at det er 1dpo eller 10dpo eg har kjent det....
Well here it goes, dem farga er mine....


[color=#000066]1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor
1 dpo: En ny glød
1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse
1 dpo: Kvalme
1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes
1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet
2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.
5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg
6 dpo: Hjertebank
6 dpo: Luft i magen
6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa)
7 dpo: Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig. slik er det enda!
7 dpo: Markerte blodårer på brystene
7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte
7 dpo: Økt utflod, utfloden blir hvitere
7 dpo: Tett nese
7 dpo: Slapp og trøtt
7 dpo: Humørsvingninger
7dpo: Halsbrann
7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen
7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp
7 dpo: Vekslende hard og løs mage kan ha det i forbindelse med tr om hu kommer...
7 dpo:Kviseutbrudd
8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig
8 dpo: Fryser og svetter om hverandre
8 dpo: Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt)
9 dpo: Frysetokter
9 dpo: Flere hadde opplevd å teste positivt så tidlig.
10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det
10 dpo: Drømmene blir mer tydelige
10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig
10 dpo: Svimmelhet
10 dpo: Tørr hud
10 dpo: Generell tretthet
11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker
12 dpo: Neseblod
12 dpo: Uren hud
12 dpo: Mister hår/tynnere hår Drog av meg en STOR hårball seinest i dag...
12 pdo: Metallsmak i munnen
14 dpo: Oppkast
15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det.
6 wpo: Ofte dobesøk


Andre tegn:
Tappetafsere kan merke at tappen forandrer seg, men dette varierer fra person til person
Blødende tannkjøtt
Hetetokter
Tørre lepper
Kramper i leggene
Voksesmerter i kroppen har hat ein del vondt i knær og under føttene (fot sålene)...


Andre udaterte tegn:
Begynnende hemorider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor) Hadde blodspor på papiret fra der bak i på fredag eller lørdag...
Blødende tannkjøtt berre pittelitt!
Endrede matønsker (Yndlingsretten smaker plutselig )
Hetetokter
Kramper i leggene men tror det heng sammen med knærne mine...
Ny glød
Skjelving
Spenn/vondt i tennene
Stikninger i området rundt halebeinet
Svimmelhet (blodtrykk som synker og stiger voldsomt )
Sukkertrang/sitrustrang
Tappetafsere kan merke at tappen forandrer seg, men dette varierer fra person til person
Tørre lepper
Vannansamlinger i kroppen
Voksesmerter i kroppen


Vel ka dåkke sei folkens?
eg testa negativt på lørdag21/3... men er vel fremdeles håp? eller? [&:]
 
tanta meldte sin ankomst med hjelp av sin gode venn Onkel Brun... [:'(]
Så håpet er vel ute igjenn [:(]
 
Ser at det er altfor lenge sida eg har skrivi her nå.

nærmer meg IKM igjenn med stormskritt,
men denna perioden har det vore lite kosing på oss,
så om spiren har festa seg denna gangen vil det komme stor spørsmålstegn over hauda på både meg og sambo!


Har prøvd å ver em indre aktiv på foruma,
for å få et litt roligare forhold til prøvinga.
har vore eit stress og kav uten like føler eg!

Håpa alle har det bra. Og at mange får positive testa framover! [:D]
 
ORIGINAL: FruStina

Hvordan gikk det med IKM ?

Takk som spør! [:D]
IKM er over, og hverken onkel brun eller tante rød har vert her... muligens testig i mårga, KANSKJE [:D]
IKM truuur eg var torsdag, om ikkje på torsdag så iallefall i går... men har overgått begge no...
går på do i hytt å pine, men ingen tegn til at dem kommer hell...
satser på oss har klart det denna gangen, men vil ikkje håpe for masse... [:)]
 
ah, klarte liksom ikkje å teste i dag...
siden denna lille følelsen av at "tanta kommer, du kan berre drite i å teste" stikker i hjernebarken [8|]
og siden eg berre har EN test, og eg ikkje orker til byn å kjøpe test i dag, så venter eg...
merker ingenting på kroppen utenom stikking og murring.
som eg skreiv på FS: Ingen kvalm, puppane mine føles nesten MINDRE enn til vanlig, Kroppen min er normal på ett vis... [8|]
så venter nok til onsdag med å teste, om ikkje tanta kommer da... for på onsdag er jo eg nesten ei veke over IKM, iallefall om IKM var på torsdag...
men har eg rekna feil, så var jo IKM på lørdag, så da blir eg å teste fredag i stdet...
huff blei litt rotete her nå...
men poenget mitt er: Eg trur ikkje eg tør å teste [&:]
 
Back
Topp