Veien til et nytt liv....del 2

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Gratulerer alle heldige kommende junimammaer 2015!!!! ( og alle små snikere ;) )

I denne tråden vil jeg oppdatere alt jeg ønsker å dele med dere her på babyverden. Her vil jeg lage min dagbok/babybok :D
I dag starter jeg på denne boken og gleder meg til hver side ved den. La veien begynne, og velkommen til fortellingen om et helt nytt og unikt liv :Heartred
 
Tiden fra 13 dpo og frem til i dag 5+4 har gått greit for seg. Ingen store plager. De siste 2 dagene har trøttheten kommet smygende og jeg er i perioder uggen, men kaster ikke opp. Brystene mine er nå svært ømme og jeg kan flere ganger i løpet av dagen merke "menssmerter". Livmoren jobber for å lage plass til det nye livet. I min første graviditet fikk jeg mage ca uke 16. Blir spennende å se når den dukker opp denne gangen. Her er iallefall første magebilde uten antydning til babykul :

image.jpg
 
image.jpg
Ukens bilde! Fortsatt ingen tegn til babykul. Kvalmen kommer oftere i disse dager. Har ikke kastet opp, men dersom det øker på ytterligere nå så tror jeg at det kommer til å skje :(
Ellers er jeg i topp form litt trøtt bare.
 
Hele uke 6 har vært preget av kvalme. Fremdeles ikke oppkast.

Ser nå veldig frem til legetime 29/10, håper vi får høre hjertet banke :)
Deretter skal vi på første jordmortime 5/11.
 
Fra 6+2 til i dag har kvalmen fremdeles vært plagsom, kaster ikke opp. Magen er blitt oppblåst og har blitt veldig vanskelig for å komme på wc. I dag går turen på apoteket for å kjøpe frukt og fiber som noen her inne har anbefalt.
Ukens bilde:
image.jpg
 
Kvalme har vært veldig plagsom frem til nå. I går trappet den betraktelig ned, men merker det fremdeles. Krysser fingrene for at det verste er over mtp kvalme.

Fikk høre hjerteslag på onsdag 9+2 :Heartbigred
Da kom det jaggu noen tårer. Det ble observert en tåre i øyekroken hos sambo også :) nå ble det mer virkelig . Jeg har nettopp begynt å kjenne livmoren over skambenet. Spennende når magen vil vises denne gangen.
 
image.jpg Sånn går det når man må ete 24/7 for å unngå kvalme.. Tviler på at det er bebisen :p føler meg allerede litt tjukk . Hvordan skal dette gå hoho!
 
Last edited:
Haha, litt er nok babyen også :p men større skal du bli ;-)
 
Ja det er ikke noen vei utenom er jeg redd. Men jeg er redd jeg skal gå opp like mye som jeg gjorde med førstemann. 21 kg :eek:
Jeg gikk opp 25 kg med første og 28 kg med nr to..:p og du er endel tynnere enn meg :p du ser flott ut, gleder meg til videre bilder med en kul på :)
 
Jeg gikk opp 25 kg med første og 28 kg med nr to..:p og du er endel tynnere enn meg :p du ser flott ut, gleder meg til videre bilder med en kul på :)
Vil bare informere om jeg kun er 1.60 høy :p så litt mindre å fordele alt på hehehe. Takk , gleder meg til å se en ordentlig babykul jeg også :D
 
image.jpg image.jpg

Kvalmen er lite fremtredende om dagen ! Jippi!!!! Kun 1 uke igjen til 12 ukers grensen :D Ganske sikker på at jeg har begynt å kjenne bittesmå bobler fra livmor <3 gleder meg til de blir sterkere :D
 
Vis vedlegget 88907 Vis vedlegget 88908

Kvalmen er lite fremtredende om dagen ! Jippi!!!! Kun 1 uke igjen til 12 ukers grensen :D Ganske sikker på at jeg har begynt å kjenne bittesmå bobler fra livmor <3 gleder meg til de blir sterkere :D
Jeg kjenner også bobler av og til, mannen mener det er umulig :p men det er ikke han som er gravid for tredje gang :p
 
image.jpg Var hos jordmor i går. Der fikk vi høre hjerte igjen ❤️Nå klarer jeg å slappe av og forberede meg på at vi får et nytt familiemedlem i juni :D kvalmen har omtrent pakket sakene sine denne uken. Litt uggen innimellom, men Gud så deilig å slippe den smerten. Har bestilt privat UL 8 desember . Er da 14 uker påvei. Det gleder vi oss til :) Jeg synes magen har blitt en del større denne uken. Veldig oppblåst på kvelden.

Jordmor tror det kan være motsatt kjønn denne gangen, ettersom svangerskapene er såååå ulike . Blir spennende å se hva det blir. Vil ha en frisk baby jeg, men innerst inne har jeg et håp om jente.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    326,4 KB · Visninger: 40
image.jpg De siste dagene har være tunge. Oppkast/brekninger hver morgen , slapp og sliten.Var hos legen i går som kunne bekrefte lav Hb ( 10,2). Har derfor startet med jerntilskudd. Har tatt meg fri fra jobb i dag og tror jeg må gjøre det i morgen også. Ligger rett ut på sofaen og sover. Null energi :(
 
Last edited:
Back
Topp