Veien til bøllefrø nr 2 :)

LuckyGirl29

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg tenker jeg skulle slenge meg på dette med å skrive en dagbok, som jeg kan se tilbake på :)
Prøve å få skrive litt hver dag :D

Litt historie om meg og mitt :)
Mannen min og jeg har prøvd i mange år før vår første spire satt. Vi har vært både i Porsgrunn og på Rikshospitalet på Fertilitetsklinikkene der.
Fant ut til slutt at jeg hadde PCOS og at vi kunne klare å bli gravide selv, hvis jeg gikk ned i vekt.

I februar 2015 bestemte jeg meg for en stor livsstilsendring, og i mars-15 tok jeg en GBP,
ikke bare pga det å kunne få barn, men også pga andre årsaker.
I juni i fjor fant jeg ut at jeg var gravid med vårt første barn, terminen ble satt til 26 februar og vi ventet en liten gutt :) Det var virkelig ikke planlagt å skulle få barn så tidlig etter en slankeoperasjon.
Svangerskapet var tøft, både fysisk og psykisk.
21 februar kom vår etterlengtede sønn :)

Barseltiden har vært tøff, spennende, utfordrende og innholdsrik :) Jeg ammet i fire mnd, og fikk min første mens i juli, fikk mens igjen 23 august, og etter det så kom signalene rundt 20 september at her kunne det være noe.
Hadde dilla på iskaffe, var irritabel +++. Tok en test søndag 25 september som var negativ, og tenkte ja, det var jo greit :) Hadde fortsatt igjen noen tester så tok en ny test tirsdag 27 september, som viste en SVAK strek, tok en til og den var litt sterkere. Jeg var helt i sjokk!
Ringte mannen, og han trodde ikke helt på det, men jeg kom meg på apoteket (heldigvis ligger den i nærheten av der vi bor!), kjøpte en CB digital. Klokka hadde blitt 10, og fikk tatt den digitale, og den lyste GRAVID 1-2, og da ble jeg enda mer sjokka! Fikk ringt mannen med facetime, og viste han testen! Han ble glad, sjokka og rørt (kom noen tårer).

Så ja, her sitter jeg med en liten gutt på snart 8 mnd, og er i dag 5+4 (litt usikker pga lang første syklus etter fødsel, så er jeg usikker på hvor langt jeg er på vei) :)
 
Jeg tenker jeg skulle slenge meg på dette med å skrive en dagbok, som jeg kan se tilbake på :)
Prøve å få skrive litt hver dag :D

Litt historie om meg og mitt :)
Mannen min og jeg har prøvd i mange år før vår første spire satt. Vi har vært både i Porsgrunn og på Rikshospitalet på Fertilitetsklinikkene der.
Fant ut til slutt at jeg hadde PCOS og at vi kunne klare å bli gravide selv, hvis jeg gikk ned i vekt.

I februar 2015 bestemte jeg meg for en stor livsstilsendring, og i mars-15 tok jeg en GBP,
ikke bare pga det å kunne få barn, men også pga andre årsaker.
I juni i fjor fant jeg ut at jeg var gravid med vårt første barn, terminen ble satt til 26 februar og vi ventet en liten gutt :) Det var virkelig ikke planlagt å skulle få barn så tidlig etter en slankeoperasjon.
Svangerskapet var tøft, både fysisk og psykisk.
21 februar kom vår etterlengtede sønn :)

Barseltiden har vært tøff, spennende, utfordrende og innholdsrik :) Jeg ammet i fire mnd, og fikk min første mens i juli, fikk mens igjen 23 august, og etter det så kom signalene rundt 20 september at her kunne det være noe.
Hadde dilla på iskaffe, var irritabel +++. Tok en test søndag 25 september som var negativ, og tenkte ja, det var jo greit :) Hadde fortsatt igjen noen tester så tok en ny test tirsdag 27 september, som viste en SVAK strek, tok en til og den var litt sterkere. Jeg var helt i sjokk!
Ringte mannen, og han trodde ikke helt på det, men jeg kom meg på apoteket (heldigvis ligger den i nærheten av der vi bor!), kjøpte en CB digital. Klokka hadde blitt 10, og fikk tatt den digitale, og den lyste GRAVID 1-2, og da ble jeg enda mer sjokka! Fikk ringt mannen med facetime, og viste han testen! Han ble glad, sjokka og rørt (kom noen tårer).

Så ja, her sitter jeg med en liten gutt på snart 8 mnd, og er i dag 5+4 (litt usikker pga lang første syklus etter fødsel, så er jeg usikker på hvor langt jeg er på vei) :)
Gratulerer! Ble litt rørt av å lese jeg :) At det skulle klaffe så fort andre gang er jo helt fantastisk!
 
Gratulerer! Ble litt rørt av å lese jeg :) At det skulle klaffe så fort andre gang er jo helt fantastisk!
Åååå tusen takk :)
Ja, det er helt utrolig at det skulle klaffe så fort ja ;)
 
Dagen i dag har vært lang. Mannen har jobbet til kl 18, ikke hjemme før kl 19.
Og lillegutt har skreket en del i kveld, ingenting hjalp, fanget, vippestolen, sleepyheaden eller senga, ingenting hjalp!
Så endte opp med å få på han pysjen og gi han siste flasken med mme, også legge han, alt det skjedde rundt kl 18 ;)

Men på starten av dagen har jeg vasket to vaskemaskiner med klær, ryddet på badet og på kjøkkenet, tatt oppvasken, vært ute å trillet en liten tur, handlet inn til middager i helgen, handlet blomster +++ Så var så fornøyd med starten av dagen :)

Så nå skal det bli godt å finne senga, alt er lagt frem til i morgen, da går turen ut av døra hjemme før kl 09 :p
Da skal jeg, lillegutt og mannen ordne oss, spise frokost, ut med hunden og ja ;) Det går unna av og til ;)

God natt de som leser denne rotete innlegget ;)
 
Nå tror jeg kvalmen kommer for fullt også :rolleyes:
Det passer ikke helt inn med en liten gutt på snart 8 mnd ;) men skal komme meg igjennom denne gangen også :D
Ellers tilbringes lørdagen på sofaen med sjokolade, vann og potetgull :D
 
Var i Sverige i stad, måtte kjøpe test for å se om det hadde vært noen stigning, blitt skikkelig testoman denne gangen :p
Kjøpte den vanlige til CB, og streken kom før kontrollstreken kom ;)

Jeg hadde svake tester for 2 uker siden og positiv digital. Men har ikke klart å slå meg til ro ;)
Men etter denne testen og kvalmen som har kommet (for fullt), så kan jeg slappe av :)

IMG_2524.JPG
 
Gratulerer så mye :) moro at det gikk så fort gang nr 2. Ikke lett å planlegge når disse barna skal komme akkurat :)

Hektisk for deg fremover da med en på 8 mnd + gravid :) hvordan går det?blir du mer sliten?

Masse lykke til videre :)
 
Gratulerer så mye :) moro at det gikk så fort gang nr 2. Ikke lett å planlegge når disse barna skal komme akkurat :)

Hektisk for deg fremover da med en på 8 mnd + gravid :) hvordan går det?blir du mer sliten?

Masse lykke til videre :)
Tusen takk :)
Blir nok hektisk ja, men mannen skal snart være hjemme i permisjon, og ut i jobb igjen ;)
Hvordan det går? ;) hmm... Hva skal jeg si? :p Kvalmen har slått inn for fullt og jeg blir fort sliten, men det må jo bare gå ;)
 
I dag så tenker jeg mye på at lillegutt på 8 mnd ikke har en Mamma som helt med om dagen, det er vel pga kvalmen som har inntruffet, tøft å være hjemme alene da :(
Men det må jo bare gå, ellers så må jeg dra til Mamma og Pappa, slik at han iallfall får litt oppmerksomhet, ikke det at han ikke lider noen nød hjemme, fordi han er jo veldig fornøyd liten gutt :)

I dag så skal jeg også på TUL, skulle egt på fredag, men noe annet kom i veien, så da ble det i dag istedet ;)
Må si at jeg kjenner at jeg gruer meg litt, om alt er bra med knøttet, hvor langt jeg er på vei ++
Så blir en spennende ettermiddag ;)
 
I dag så tenker jeg mye på at lillegutt på 8 mnd ikke har en Mamma som helt med om dagen, det er vel pga kvalmen som har inntruffet, tøft å være hjemme alene da :(
Men det må jo bare gå, ellers så må jeg dra til Mamma og Pappa, slik at han iallfall får litt oppmerksomhet, ikke det at han ikke lider noen nød hjemme, fordi han er jo veldig fornøyd liten gutt :)

I dag så skal jeg også på TUL, skulle egt på fredag, men noe annet kom i veien, så da ble det i dag istedet ;)
Må si at jeg kjenner at jeg gruer meg litt, om alt er bra med knøttet, hvor langt jeg er på vei ++
Så blir en spennende ettermiddag ;)
Lykke til :)
 
Vært til TUL :) De kunne ikke se så mye enn at det var fostersekken og fosteranlegg :) Kunne ikke se eller høre hjertelyd, men det kunne jeg tenke meg ;) Ga forslag på å ta blodprøve for sjekke om HCG stiger, men testene har blitt sterkere, så får se hva legen sier i morgen :) Så nå er det bare å vente :)
 
Første kontroll hos legen i dag :)
Fått tatt blodprøver for å sjekke om vitaminer og jernlageret er som det skal :)
Synes selv jeg hadde litt lav hb, så da blir det spennende å se hva prøvene sier :)

Fått fylt ut nytt "helsekort for gravide", som nå er lilla og man får med en lilla mappe ;)
Har også søkt fødeplass, på Riksen, der "kjenner" de meg fra før av :p

Kvalmen er fortsatt på plass, og det er ett bra tegn, men jeg er utslitt nå ;) For tidlig å finne senga nå? :p
 
I dag så ringte legekontoret til meg, tok blodprøver i går og jernnivået var de ikke noe fornøyde med :rolleyes: Fikk beskjed fra legen å begynne med jerntabletter, men det har jeg tatt i over 2 uker, men opptaket mitt er nok litt dårligere pga slankeoperasjon i fjor. Så har økt til 2 tbl., også skal jeg tilbake for kontroll om 2 uker :rolleyes:

Måtte bli noe kluss i dette svangerskapet også :p
 
Nå har turen gått hjem til Mamma og Pappa, skal være der i 1 uke sammen med lillegutt, da mannen skal jobbe lange dager hele neste uke :rolleyes:
Så blir godt med litt hjelp, da formen er som den er :yuck::hungover:

I dag har kvalmen ikke vært noe god, har hatt det best helt i ro! Ikke lite lett med en liten en på 8 mnd :p

Håper alle har en super lørdag kveld :D
 
Fy søren... Formen er så elendig :hungover::hungover:
Hva skulle jeg ha gjort uten Mamma og Pappa? :sorry:

Husker ikke at jeg var så sliten og kvalm sist svangerskap :oops: Men man glemmer fort ;)

Håper knøttet i magen har det bra, selvom jeg ikke så ett bankende hjerte forrige uke. Men jeg krysser alt jeg har :) Hadde bare ikke UL vært så inni granskauen så dyrt, så skulle jeg ha kostet på meg en TUL til :)
 
Back
Topp