Veien mot nr 4 :)

32+5

Time hos jm i dag :) alt er bra med lille i magen, men hun kommenterte i dag at jeg var blitt smalere i kinna og null fett på magen. Hun kunne se hvordan baby lå bare av at jeg lå på ryggen :eek: sa alt som det var med stresset jeg har hatt psykisk, men at det hår bedre nå :)

Så ville hun at jeg skal få mer og bedre oppfølging av diabetesen :) har kun gått opp 1 kg siden november, og det var visst altfor lite... Jaja, godt at hun tar vare på meg hvertfall, søt og god som hun er [emoji173]
 
33+2

Sikkert ingen grunn til bekymring, men nå har jeg begynt med det likevel... Babyen er inne i en stor vekstfase, og nå telte jeg over hvor lenge vekta mi har stått stille... Har gått opp 1 kg på 12,5 uker... Jeg har riktig nok endel å gå på, men erfaringsmessig så raser jeg fort 15-20kg etter fødsel (på under 1 måned) da vil jeg jo evt være lettere enn på 15 år...

Blodsukkeret er for øvrig helt på bærtur. Spiste 1,5 knekkebrød med kokt skinke og agurk til frokost, og gikk fra 3,9 til 6,3. Altså helt i grenselandet for hva jeg selv tillater meg. Vil ikke være tett opp mot 7 som jeg skal holde meg under. Enda godt det bare er 50 dager igjen til termin :D og noen dager mindre blir det jo pga planlagt ks ;)
 
Jeg tenker at du spiser altfor lite! Du må ikke tenke så mye på at blodsukkeret går opp, for du trenger næring og babyen trenger næring!
Målte du 6,3 to timer seinere?
 
Jeg tenker at du spiser altfor lite! Du må ikke tenke så mye på at blodsukkeret går opp, for du trenger næring og babyen trenger næring!
Målte du 6,3 to timer seinere?
Målte 6,3 2 timer senere ja :( det er helt på bærtur om dagen! Det stiger bare jeg tenker på mat virker det som. Men det er visst ofte sånn på denne tiden av svangerskapet har jeg hørt :) så det stabiliserer seg vel igjen om ett par uker :)
 
Uff...Hadde nettopp telefon fra diasykepleier i krsand, nå er endelig mine morgenmålinger normale! Hun forklarte imidlertid at pga et hormon som heter "kortisol"- som skilles ut om morgenen for å få oss mennesker igang, så stiger blodsukkeret fortere på morgenen! Nå har mitt endelig stabilisert seg- men tar jo hele 12 enheter insulin, morgen og kveld....
Hun sa at jeg med fordel kunne spise mer enn jeg har gjort...Iallefall av sunne ting, og til og med et glass melk til brødmåltid (LYKKE!!!!)
Normalt at det er mer ustabilt mot slutten, når baby vokser blir bukspyttkjertelen lurt og litt stressa, og havner helt på blåbærtur!
 
Uff...Hadde nettopp telefon fra diasykepleier i krsand, nå er endelig mine morgenmålinger normale! Hun forklarte imidlertid at pga et hormon som heter "kortisol"- som skilles ut om morgenen for å få oss mennesker igang, så stiger blodsukkeret fortere på morgenen! Nå har mitt endelig stabilisert seg- men tar jo hele 12 enheter insulin, morgen og kveld....
Hun sa at jeg med fordel kunne spise mer enn jeg har gjort...Iallefall av sunne ting, og til og med et glass melk til brødmåltid (LYKKE!!!!)
Normalt at det er mer ustabilt mot slutten, når baby vokser blir bukspyttkjertelen lurt og litt stressa, og havner helt på blåbærtur!

Så bra at du får ordentlig oppfølging! :) jeg for min del tør bare ikke spise mer. Prøvde meg sist mandag, og endte med blodsukker på 9,8 etter lunsj...

Brødmåltider kan jeg bare glemme, og jeg går over av havregrøt kokt med vann..

Babyen får nok det han trenger da. Han lå 18% over gjennomsnittet på estimering sist uke. Så det er vel bare meg dette går utover, alt i alt. Heldigvis ikke mange ukene igjen!
 
Så bra at du får ordentlig oppfølging! :) jeg for min del tør bare ikke spise mer. Prøvde meg sist mandag, og endte med blodsukker på 9,8 etter lunsj...

Brødmåltider kan jeg bare glemme, og jeg går over av havregrøt kokt med vann..

Babyen får nok det han trenger da. Han lå 18% over gjennomsnittet på estimering sist uke. Så det er vel bare meg dette går utover, alt i alt. Heldigvis ikke mange ukene igjen!
Havregryn fikk mitt blodsukker også opp noe veldig, til over 9- i tillegg til at det holdt seg høyt leeeenge! Leste litt og spurte litt, og fant ut at havregryn har den egenskapen, selv om det er fullkorn, at blodsukkeret går høyt og varer lenge...Derfor mange idrettsutøvere bruker det for å prestere over tid :-(
Anbefaler deg å spise fiberrik knekkebrød, avocado og lage puddinger av 0%yoghurt med chiafrø....
Godt vi snart er i mål, mye stress forbundet med dette..Det sa faktisk sykepleier idag; stress kan kjøre blodsukkeret høyt!!
Lillemor i magen her ligger over med mer enn 20%....Ny kontroll om en uke, det blir spennende!! Da skal vi få dato for fødsel også!!
 
Havregryn fikk mitt blodsukker også opp noe veldig, til over 9- i tillegg til at det holdt seg høyt leeeenge! Leste litt og spurte litt, og fant ut at havregryn har den egenskapen, selv om det er fullkorn, at blodsukkeret går høyt og varer lenge...Derfor mange idrettsutøvere bruker det for å prestere over tid :-(
Anbefaler deg å spise fiberrik knekkebrød, avocado og lage puddinger av 0%yoghurt med chiafrø....
Godt vi snart er i mål, mye stress forbundet med dette..Det sa faktisk sykepleier idag; stress kan kjøre blodsukkeret høyt!!
Lillemor i magen her ligger over med mer enn 20%....Ny kontroll om en uke, det blir spennende!! Da skal vi få dato for fødsel også!!

Rart at de da anbefaler oss å spise havregryn og fullkorn rug
Knekkebrød spises opptil flere ganger om dagen :) pålegg finnes det jo i utallige varianter, og med grønt til blir det ikke så ille. Bare så synd jeg ikke kan spise mer enn max 2 knekkebrød før jeg går tett opp mot grensa :(

Regner med at min gjør en vekstspurt på slutten nå. Var slik sist hvertfall. Lå på +19% i uke 32 og +27% i uke 36 den gang ;)
 
33+4

Jeg er så spent! Burde ha lagt meg for lenge siden, men klarer ikke å la være å glede meg til i morgen formiddag :) skal på forsamtale til ks, og kan endelig få svar på alt jeg lurer på. Satt og noterte ned spørsmål tidligere i dag, og jamen ble det nesten 1 a4 side [emoji23] heldigvis time allerede kl 10, så slipper å vente hele dagen :) og jeg kommer til å spørre om de kan flytte dato litt. Syns det er skummelt å gå så nær termin når jeg vat at jeg skal ha ks og frykter panikkangst om jeg skulle få rier...

Lite nytt å melde ellers om dagen. Kommer kok ny rapport i morgen. Nå måtte jwg bare få tømt meg litt, slik at jeg kanskje kan få sove noen timer [emoji14] (lov til å håpe hvertfall)
 
Lykke til i morgen!! Spent på å høre hvordan det har gått [emoji122] [emoji1]
 
33+5

Så var man ferdig på forsamtalen til ks. Det gikk over all forventning :) fikk til og med lov til å flytte datoen pga svangerskapsdiabetes :D så nå føles det ikke uoverkommelig lenge til! Forrige dato var bare 5 dager før termin, og den føltes i grunnen veldig skummel på mange vis. Men nå er alt i boks, jeg har fått masse info om kost, og vet hvordan jeg skal forholde meg til maten de siste ukene. Timen som skulle vare i 30 minutter ble plutselig nesten 2 timer. Heldigvis ikke noen etter meg som måtte vente pga det!

Mannen var også med på samtalen, og jeg tror han også senker skuldrene nå. Han har vært redd bare ved tanken på ks siden det er helt nytt for ham stakkar. Nå virket han noe mer avslappet, og smilet sitter løst igjen. Godt å se at han er tilbake ved sitt gamle jeg [emoji4]
 
Hipp hurra!! Det var på tide at ting går deres vei nå. Så utrolig godt å høre at de var enige i å fremskynde datoen :) [emoji173]
 
33+5

Så var man ferdig på forsamtalen til ks. Det gikk over all forventning :) fikk til og med lov til å flytte datoen pga svangerskapsdiabetes :D så nå føles det ikke uoverkommelig lenge til! Forrige dato var bare 5 dager før termin, og den føltes i grunnen veldig skummel på mange vis. Men nå er alt i boks, jeg har fått masse info om kost, og vet hvordan jeg skal forholde meg til maten de siste ukene. Timen som skulle vare i 30 minutter ble plutselig nesten 2 timer. Heldigvis ikke noen etter meg som måtte vente pga det!

Mannen var også med på samtalen, og jeg tror han også senker skuldrene nå. Han har vært redd bare ved tanken på ks siden det er helt nytt for ham stakkar. Nå virket han noe mer avslappet, og smilet sitter løst igjen. Godt å se at han er tilbake ved sitt gamle jeg [emoji4]

Så utrolig bra! :D Du virker mye lettere i humøret nå ja, og det skjønner jeg sååå godt. Blir gøy å se når du overrasker oss alle med at baby er kommet! :D
 
Så utrolig bra! :D Du virker mye lettere i humøret nå ja, og det skjønner jeg sååå godt. Blir gøy å se når du overrasker oss alle med at baby er kommet! :D
Hodet ER mye lettere [emoji23] nå vil jeg bare spre gleden min og medgangen min til alle dere andre!!! Håper at formen letter til de som er dårlige, at de som har det tungt får lettere tanker på slutten og at det vanskelige kan gjøres noe med :D
 
34+2

Målet er så nære, men likevel så fjernt. Kjenner at denne graviditeten er mye tyngre enn den forrige. Men det er vel naturlig når jeg må opp mange netter med kommende storebror, og han krever sitt på dagtid ;)

Kjenner innimellom voldsom romstering i magen, men også laaange perioder hvor det ikke er antydning til at han lever inni der [emoji23] håper at han får like godt sove hjerte utenfor magen ;)
 
35+2

Ok, jeg innrømmer det. Jeg er dritt lei! Gleder meg kun til å bli ferdig!! 5 uker til termin i morgen, men gudskjelov så vet jeg jo at ks er litt før den tid... Sier til meg selv at det ikke er lenge igjen, noe det faktisk ikke er, men med kvalmen tilbake (og oppkast), bekken vondt så man knapt får sove, svangerskapsdiabetes og halsbrann så kjenner jeg at det bare er nok nå. [emoji14]

Sånn, det var godt å få sutret litt! [emoji23] hjelper nok på humøret det... Bare å få ut det negative lissom.

Ellers er storebror endelig klar til å flytte inn på eget rom! :D hvilket betyr at mannen og jeg får noen uker for oss selv før nestemann kommer :)
 
35+2

Ok, jeg innrømmer det. Jeg er dritt lei! Gleder meg kun til å bli ferdig!! 5 uker til termin i morgen, men gudskjelov så vet jeg jo at ks er litt før den tid... Sier til meg selv at det ikke er lenge igjen, noe det faktisk ikke er, men med kvalmen tilbake (og oppkast), bekken vondt så man knapt får sove, svangerskapsdiabetes og halsbrann så kjenner jeg at det bare er nok nå. [emoji14]

Sånn, det var godt å få sutret litt! [emoji23] hjelper nok på humøret det... Bare å få ut det negative lissom.

Ellers er storebror endelig klar til å flytte inn på eget rom! :D hvilket betyr at mannen og jeg får noen uker for oss selv før nestemann kommer :)
Kjenner SÅåå godt igjen det du skriver....Har heldigvis sluppet oppkast og veldig kvalme....Men er SÅ lei...Tung i kroppen, halsbrann og nesten ingen førlighet igjen!!
Masse lykke til i tiden du har igjen før lillegull kommer [emoji175]
 
Back
Topp