Veien mot en familie på 3

Har du forsøkt med en liten t-skje natron oppløst i ett glass vann? Eneste som fungerer for meg. Også holder jeg meg milevis borte fra juice og alt med kullsyre. Føler virkelig med deg, halsbrann og sure oppstøt er forferdelig, har oppkast jeg også når det står på som verst.

Og gratulerer såååååååå mye med ny uke, nydelig mage på deg [emoji7]
Skal teste ut det når jeg kommer hjem etter jobb i kveld[emoji106][emoji106][emoji106] Hadde vært digg om det funker her også[emoji7]

Tusen takk, ny uke er gøy[emoji16]
 
Skal teste ut det når jeg kommer hjem etter jobb i kveld[emoji106][emoji106][emoji106] Hadde vært digg om det funker her også[emoji7]

Tusen takk, ny uke er gøy[emoji16]
Det var svigermor som tipsa meg, og det fungerte faktisk veldig bra [emoji5] Men nå er vi alle forskjellige, så ikke sikkert det virker på alle. Tok meg nettopp en liten sjokolade bit, og holdt på å dø like etterpå [emoji24]
 
Idag har jeg vært hos kiropraktor, jeg har i tillegg til bekkenløsning også låsning i bekkenet på høyre side så er vel kanskje ikke så rart at jeg har hatt en del smerter[emoji31][emoji31] Men nå skal jeg droppe fysio treningen og heller gå til kiropraktor og få behandling sånn at bekkenet samarbeider i januar og etter fødselen[emoji4][emoji106] Merket litt bedring etter timen idag, så har et håp om at dette hjelper litt nå[emoji7]
 
Idag har jeg vært hos kiropraktor, jeg har i tillegg til bekkenløsning også låsning i bekkenet på høyre side så er vel kanskje ikke så rart at jeg har hatt en del smerter[emoji31][emoji31] Men nå skal jeg droppe fysio treningen og heller gå til kiropraktor og få behandling sånn at bekkenet samarbeider i januar og etter fødselen[emoji4][emoji106] Merket litt bedring etter timen idag, så har et håp om at dette hjelper litt nå[emoji7]

Håper du får orden på bekkenet vennen ❤️
 
Håper du får orden på bekkenet vennen [emoji173]️
Takk snupp[emoji173] Kiropraktor var positiv og kjenner litt bedring allerede så det går seg nok til[emoji173] Så lenge jeg slipper keisersnitt pga låst bekken skal jeg tåle litt bekkenvondt fram mot termin[emoji4]
 
Har strikka litt til frøkna[emoji7][emoji7]Bekkenet protesterer ganske heftig når jeg sitter lenge så det tar litt tid å strikke plagg, men har fått ferdig en nøstebarndress[emoji171][emoji173]
6666555ac478493932c04a2b9de15864.jpg

Nydelig dress[emoji173]️ og så gøy å kunne lage noe til lille selv[emoji4]
 
Ny uke og jordmortime idag[emoji4] ukeoppdatering kommer senere... Hadde litt forhøyet blodtrykk og utslag på proteiner i urinen idag så nå blir det full sykmelding framover.. kjedelig m begynnende svangerskapsforgiftning så nå er det bare å roe ned[emoji4][emoji173]
 
Uke: 32+0

Termin: 19.01.18

Kjønn: Jente[emoji175][emoji177]

Trimester: Tredje[emoji4]

Neste jordmorkontroll: Lege i morgen og jordmor igjen om 2 uker.. blir vel oppfølging 1 gang per uke hos lege/jordmor nå framover for å følge opp blodtrykk og mengde protein i urin..

Bevegelser: Aktiv frøken i magen, som ligger med hodet godt ned og sparker jevnt dagen gjennom og er hyperaktiv på natta[emoji23] Er fortsatt veldig lydhør for stemmen til pappsen og flytter seg mot stemmen hans[emoji7][emoji7] Er så herlig å se og kjenne at hun reagerer sånn hver gang han prater/synger til henne[emoji175][emoji175]

Babyens størrelse: 1800 g og 38 cm ifølge bv appen[emoji173]

Navn: Hemmelig foreløpig men vi har bestemt oss for et navn[emoji175]

Vann i kroppen: Jepp har fått masse vann, og blir vel mere nå med svangerskapsforgiftningen[emoji31]

Vektøkning: 12 kg

Utålmodig: Ikke egentlig, mer sliten pga
Strekkmerker: Kommet noen langt nede på magen[emoji4]

Kynnere: Ja har en del[emoji31]

Melk i brystene: Ikke enda, men det lekker litt blank væske og de har blitt veldig ømme igjen

Plager: Mye vann i kroppen, sure oppstøt og begynnende svangerskapsforgiftning fikk jeg beskjed om idag[emoji53] Så her er det bare å roe ned sånn at frøkna får bli i magen til januar[emoji175] Ellers har jeg bekkenløsning og bekkenlåsning[emoji13]

Humør: Litt sliten, men ikke blitt helt utålmodig enda[emoji6]

Cravings: Søtsug [emoji23] Men ellers ingen spesielle cravinger

Tanker om fødsel: Vil ha epidural tidlig[emoji4]
677f4eecffee62cf7d5a388f5579736e.jpg
7c07ff703dced2b453ecb9438c882d8b.jpg
 
Gratulerer med ny uke :)

Skummelt med begynnende svangerskapsforgiftning da :nailbiting: Håper virkelig du kan holde det i sjakk slik at hun kan være i magen lengst mulig!
 
Gratulerer med ny uke :)

Skummelt med begynnende svangerskapsforgiftning da :nailbiting: Håper virkelig du kan holde det i sjakk slik at hun kan være i magen lengst mulig!
Takk snupp, ja denne svangerskapsforgiftningen liker jeg ikke altså.. Men heldigvis er det mildt enda, og jeg skal bli temmelig mye dårligere før hun må ut:Heartpink Så nå håper jeg masse hvile hjelper:) Spent på urinprøve og BT hos legen i morgen nå, så lenge BT holder seg sånn relativt litt forhøyet bare skal det nok gå fint :) Hun kan godt komme 1 januar, men kan holde seg på innsia til da:joyful:
 
Takk snupp, ja denne svangerskapsforgiftningen liker jeg ikke altså.. Men heldigvis er det mildt enda, og jeg skal bli temmelig mye dårligere før hun må ut:Heartpink Så nå håper jeg masse hvile hjelper:) Spent på urinprøve og BT hos legen i morgen nå, så lenge BT holder seg sånn relativt litt forhøyet bare skal det nok gå fint :) Hun kan godt komme 1 januar, men kan holde seg på innsia til da:joyful:

Ingen behov for BT-medisin?
 
Ingen behov for BT-medisin?
Ikke foreløpig[emoji106][emoji106] Bt var 130/86.. men går det over 140 i overtrykk så blir det nok medisin[emoji4] Så nå håper jeg det holder seg under 140, og at mengden protein også ikke øker.. ifølge jordmor kommer nok kvalmen og oppkast av forgiftningen[emoji85][emoji85] tenkte ikke at det kunne være pga det jeg, trodde svangerskapskvalmen var tilbake bare jeg[emoji23]
 
Uff skjønner at det ikke er gøy å få den beskjeden, men bra du får hvile og oppfølging så går det nok bra :) Krysser det vi kan for at frøkna blir inne en god stund til:Heartred
 
Ikke foreløpig[emoji106][emoji106] Bt var 130/86.. men går det over 140 i overtrykk så blir det nok medisin[emoji4] Så nå håper jeg det holder seg under 140, og at mengden protein også ikke øker.. ifølge jordmor kommer nok kvalmen og oppkast av forgiftningen[emoji85][emoji85] tenkte ikke at det kunne være pga det jeg, trodde svangerskapskvalmen var tilbake bare jeg[emoji23]

Krysser fingrene for mange gode uker med BT som holdes i sjakk ❤️
 
Uff skjønner at det ikke er gøy å få den beskjeden, men bra du får hvile og oppfølging så går det nok bra :) Krysser det vi kan for at frøkna blir inne en god stund til[emoji813]red
Generelt lite bekymret heldigvis, er mere pes med ofte kontroller osv[emoji23][emoji23] Frøkna er heldigvis såpass sterk at om hun må ut nå vil hun nok bare ha behov for oksygen eller cpap og sonde for mating[emoji175] Jeg jobber jo med dette så vet at det uansett vil gå bra med stor sannsynlighet[emoji106][emoji177] Men hun kan gjerne bli i magen til januar[emoji4]

Her ordnet mannen middag idag, og jeg har fått en puff sånn at jeg kan ha føttene hevet og ekstra puter til føttene i senga[emoji106][emoji106] Så dette skal gå bra[emoji7]
 
Krysser fingrene for mange gode uker med BT som holdes i sjakk [emoji173]️
Jeg også[emoji7] Vet heldigvis hva jeg skal være obs på og har blodtrykksapparat hjemme også[emoji108][emoji108]
 
Generelt lite bekymret heldigvis, er mere pes med ofte kontroller osv[emoji23][emoji23] Frøkna er heldigvis såpass sterk at om hun må ut nå vil hun nok bare ha behov for oksygen eller cpap og sonde for mating[emoji175] Jeg jobber jo med dette så vet at det uansett vil gå bra med stor sannsynlighet[emoji106][emoji177] Men hun kan gjerne bli i magen til januar[emoji4]

Her ordnet mannen middag idag, og jeg har fått en puff sånn at jeg kan ha føttene hevet og ekstra puter til føttene i senga[emoji106][emoji106] Så dette skal gå bra[emoji7]
Så bra :) og godt med mann som passer på :)
 
Så bra :) og godt med mann som passer på :)
Ja han er flink sånn[emoji175][emoji175] Han er litt mer nervøs enn meg, men dette skal da gå bra[emoji4] Jeg skål tåle å bli relativt dårlig så lenge frøkna har det bra[emoji4]
 
Back
Topp