Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Takk for gode ord [emoji173]️ Hvordan går det med deg?

[emoji8]

Joda - har valgt å ta en pause fra IVF-karusellen for å komme meg til hektene og fokusere på de delene av livet som jeg faktisk kan kontrollere... Det føles faktisk veldig bra [emoji2] En lettelse, vil jeg si [emoji2]
 
Så bra med tidlig oppstart! Denne gangen skal det gå :Heartred
 
Syklusdag 8
Skikkelig lite spennende som skjer nå altså :p Formen er så som så (sitter her nå med verste hodepinen på lenge!), og dagene går egentlig veldig sakte. Eksamen om 13 dager og er null forberedt. Hjelper jo ikke da på at hodet ikke vil fungere.. :arghh:

Ellers cirka 8-9 dager til EL. Ikke fått papirene fra Porsgrunn ennå, men antar jeg begynner på spray om 2 ukers tid. Spent på doser, hvor lenge jeg skal spraye (har kontroll 16.10, så vet vel egentlig at det blir 2 uker) og hva planen i det hele er. Og ikke minst om jeg klarer jobbe mine 97 prosent på jobb uten sykemelding denne runden. Er jo ikke en hemmelighet at synarela og min kropp ikke er direkte perlevenner da 2 av 2 forsøk med lang protokoll har endt i 3-4 ukers sykemelding grunnet den sprayen.. :banghead:
Hvor lenge har du sprayet før sprøytestart før da? Merker du noen endring når du begynner på sprøyter i tillegg eller er det like ille?
 
Hvor lenge har du sprayet før sprøytestart før da? Merker du noen endring når du begynner på sprøyter i tillegg eller er det like ille?

2-3 uker cirka :) Innen jeg begynte på sprøytene var kroppen så sliten at jeg var helt ferdig frem til etter uttak.. Så da er nok kroppen såpass sliten at dagene bare går av seg selv.. Heldigvis har jeg en forståelsesfull jobb, men blir mye mas om jeg skal være sykemeldt i forhold til lærertimer jeg ikke kan etterlate til hvem som helst. SFO-stillingen (51 prosent av 97) er ikke noe problem da heldigvis. Kun barna som blir litt grinete når jeg er borte :p

Har 2 obligatoriske innleveringer som skal leveres 30/10 og 1/11.. De bør jeg kanskje starte med fort som fy etter eksamen den 2/10? :angelic: Vil ikke akkurat skrive midt i verste spray-tåke!
 
Høres ut som det kan være greit å få tatt mest mulig så fort som mulig ja. Slippe måtte fokusere mer enn nødvendig i spray-tåka.
 
Høres ut som det kan være greit å få tatt mest mulig så fort som mulig ja. Slippe måtte fokusere mer enn nødvendig i spray-tåka.

Ja.. Og skal ha prednisolon også, så antar hodet blir sliten raskt :p Får gjøre det i løpet av høstferien og uken etter :)
 
Syklusdag 10

Måtte kjøpe mer Q10 på apoteket idag. Var tom igår og ingen iherb-pakke foreløpig (bestilt 7/9).. Heldigvis var det salg! 349 og holder 10 dager med 600 mg :) Ellers lite som skjer denne perioden.. Cirka 1 uke til EL, ikke begynt med verken EL tester eller temping ennå. Starter nok med begge deler imorgen eller i løpet av helgen. Som oftest kommer nok EL dag 16-18 ;)

Sliter fortsatt litt med etterdønningene av forrige IVF. Eggstokkene er nok ikke minsket noe særlig ennå (vond på morgenen når blæren er full) og kroppen er generelt sliten. Ikke beste utgangspunktet kanskje, men håper det at jeg er sliten skyldes forskjølelse (=hodepine). Blir jo ikke bedre med sprayen dette :p

Og så har jeg kjøpt flere nye oppskrifter idag jeg håper prøve ut! Blant annet disse 3 fra petitknit til meg og kommende sjarmtroll ❤️

IMG_7131.JPG
IMG_7132.JPG
IMG_7134.JPG


Denne fine strømpebuksen fra Knitting for Olive :)

IMG_7135.JPG


Og denne heldressen i hvit fra Garnius (strikkepakke) ❤️ Den har to stolper ved brystet med knapper!

IMG_7136.JPG
 
Last edited:
Er du på sprøytedag 10 allerede?[emoji23] Flink du er til å strikke[emoji1319]
 
Fy søren som jeg misunner deg å være så flink til å strikke <3 Håper snart kroppen er tilbake til normalen og klar for ny oppstart :D
 
Så mye fin strikk!!!
 
Hadde vært noe å vært på sprøytedag 10 da[emoji23]

Åh ja... Hoppet over alle ukene med synarela, eksamen, oppgaveskriving..
 
Overrasket over Helfo! Fikk pengene mine idag etter å ha blitt forespeilet 8 ukers behandlingstid forrige uke. Kom godt med heldigvis ❤️

IMG_7137.PNG
 
Syklusdag 11

Lite spennende. Begynner i hvertfall temping igjen imorgen, får se om jeg skal teste med EL tester eller ei. Ikke kjøpt selv, men har liggende da billige-tester sendte feil.
 
Så mye fint du har som strikkeprosjekter fremover! :D

Første dag med temping i dag da? Lykke til og god helg, Victoria! :Heartred
 
Så mye fint du har som strikkeprosjekter fremover! :D

Første dag med temping i dag da? Lykke til og god helg, Victoria! :Heartred

Glemte idag, så begynner imorgen :)
 
Syklusdag 12

EL test foreløpig ikke positiv (som forventet). Tenker tempe fra imorgen av og ta én EL test daglig. Forventer EL rundt onsdag-torsdag :)

Overraskende positiv denne runden.. Merkelig og skummelt! Håper oktober eller november blir måneden det lykkes for oss ❤️

IMG_7143.JPG
 
Syklusdag 13

Ikke mer spennende på EL test idag (forventet), og tempen lå på fin før-EL-temp. Blir spennende de kommende dagene selv om jeg vet ganske sikkert EL kommer onsdag eller torsdag.

IMG_7144.JPG
 
Back
Topp