Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Signerer Avocado her jeg :) Da ville jeg nesten ha satt klokken alltid på 4 hvis du uansett våkner så tidlig, og sover ujevnt etter det. Skal helst ikke være større gap mellom temp-målingene enn +/- 30 min. Vil bli vanskelig å fastlå EL med det grunnlaget. Når pleier du å legge deg?
 
Våkner som regel rundt kl 4 og hver time etter det frem til jeg står opp kl 7-8. Legger meg rundt midnatt. Tempet kl 4 igår (36.27) og kl 7 idag (36.51). Sovner lett mellom hver gang, er egentlig bare våken og ser på klokken før jeg sovner på nytt. Vurderer om jeg da bare må tempe første gang jeg våkner. Eller blir dette dumt? Tar EL tester og slikt i tillegg, temper egentlig mest for tiden etter EL :p

Jeg ville tempet kl 4 da tenker jeg, jeg våkner stort sett alltid i 5-tiden og temper da. Jeg hadde egentlig veldig stabil temp fram til eggløsning egentlig (særlig mtp at jeg også temper oralt). Du kan jo teste det ut og se om du klarer å finne eggløsningen av det. Her var det ikke noe problem, og jeg kan også være litt urolig til tider. Er en gang jeg har måttet forkaste tempen, og det var da vi sov på hotell og det var grusomt varmt og jeg bare kastet rundt på meg hele natta. Jukset litt med tempen i går og i dag siden jeg våknet for tidlig (vil ikke baser meg på det da).
 
Du vil nok få veldig varierende tempkurve med dette grunnlaget dessverre. Det finnes kalkulatorer på nett som omregner temp for deg til et angitt tidspunkt. Med den kan du i alle fall justere alle temper til samme tid og jevne ut de verste toppene/bunnene, men langt fra vanntett metode det heller. Jeg bruker den litt da jeg står opp ekstra tidlig mandag, onsdag og fredag men sover lengre tirsdag & torsdag. Det blir litt bedre ;)
Her er den om du vil prøve: http://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php
Jeg har klokke på klokken seks hver morgen, temper, skriver tempen inn i ff, trykker litt på tlf, og sover igjen [emoji14] min er sånn noenlunde jevn
Signerer Avocado her jeg :) Da ville jeg nesten ha satt klokken alltid på 4 hvis du uansett våkner så tidlig, og sover ujevnt etter det. Skal helst ikke være større gap mellom temp-målingene enn +/- 30 min. Vil bli vanskelig å fastlå EL med det grunnlaget. Når pleier du å legge deg?
Jeg ville tempet kl 4 da tenker jeg, jeg våkner stort sett alltid i 5-tiden og temper da. Jeg hadde egentlig veldig stabil temp fram til eggløsning egentlig (særlig mtp at jeg også temper oralt). Du kan jo teste det ut og se om du klarer å finne eggløsningen av det. Her var det ikke noe problem, og jeg kan også være litt urolig til tider. Er en gang jeg har måttet forkaste tempen, og det var da vi sov på hotell og det var grusomt varmt og jeg bare kastet rundt på meg hele natta. Jukset litt med tempen i går og i dag siden jeg våknet for tidlig (vil ikke baser meg på det da).

Får heller droppe hele tempen.. Blir så utrolig sliten av å våkne midt på natten sånn at jeg vil sove når jeg først får det til. Med over 100 prosent jobb for tiden + fulle studier med innlevering av bacheloroppgave om noen uker har jeg rett og slett ikke energi til så mye :p
 
Får heller droppe hele tempen.. Blir så utrolig sliten av å våkne midt på natten sånn at jeg vil sove når jeg først får det til. Med over 100 prosent jobb for tiden + fulle studier med innlevering av bacheloroppgave om noen uker har jeg rett og slett ikke energi til så mye :p

Høres fornuftig ut :)
 
CD 12

Tempet idag også, og ser jo ut som at målingene er ganske stabile når jeg justerte den fra torsdag (36.27, tatt 3 timer før). Da blir alle mellom 36.51-36.60 :) Får se det an videre..

IMG_5927.JPG


Men fy f***, den grapefruktjuicen smakte yakk!
 
CD 12

Tempet idag også, og ser jo ut som at målingene er ganske stabile når jeg justerte den fra torsdag (36.27, tatt 3 timer før). Da blir alle mellom 36.51-36.60 :) Får se det an videre..

Vis vedlegget 223727

Men fy f***, den grapefruktjuicen smakte yakk!
Hehe ja den juicen smaker ikke godt[emoji85][emoji85][emoji38] Brukte den før ivf jeg også absolutt ikke god på smak[emoji23]

Håper det blir el og ventespire nå hos deg[emoji177]
 
Haha, ja grapefruktjuice er ganske fælt.. Jeg gav det opp etter en på med det [emoji14]
 
CD 13

Justert temp (denne gangen våknet jeg rett og slett ikke av alarmen, trengte vel søvnen vil jeg tro) var på 36.49 :) Ingen andre tegn på eggløsning enn litt murring ved sex på venstre siden igår. Lite slim, bare vannete egentlig.

EL er jo planlagt om 5 dager om den kommer til "avtalt" tidspunkt den 28.04, så enda en god stund til :) Forventer av erfaring å få eggløsningsslim fra og med imorgen eller tirsdag. Onsdag har jeg bursdag så hadde jo vært hyggelig med tidlig eggløsning på den dagen da :p (Og klaff så klart)

IMG_5930.JPG
 
CD 14
Rar temp idag, helt nede på 36.05 mot 36.49 igår.. EL dipp? :nailbiting: Tempet flere ganger bare for å dobbeltsjekke.. Merkelige greier. Ingen/lite slim.

IMG_5932.JPG


Fikk forøvrig denne:

IMG_5933.JPG
 
Last edited:
CD 15

Lite hopp idag, ingen slim.. Vente vente.

IMG_5934.JPG
 
Hvordan går det med tempen i dag?
 
CD 16, BURSDAGEN MIN :D

Blitt en fin dag tross omstendighetene. Farmor på sykehus i Ungarn (av alle steder), jeg skulle unnet meg en ny UL idag ( :( ) og dagen startet med oppkast.. Men men. Alt i alt en grei dag :) Sliten til tusen grunnet jobb, så gleder meg til sengen om ikke så lenge med min kjære ❤️
 
CD 16, BURSDAGEN MIN :D

Blitt en fin dag tross omstendighetene. Farmor på sykehus i Ungarn (av alle steder), jeg skulle unnet meg en ny UL idag ( :( ) og dagen startet med oppkast.. Men men. Alt i alt en grei dag :) Sliten til tusen grunnet jobb, så gleder meg til sengen om ikke så lenge med min kjære [emoji173]️

Gratulerer så mye med dagen, VictoriaH [emoji254] God bedring til deg. Håper det går bra med farmoren din [emoji173]️
 
CD 16, BURSDAGEN MIN :D
Blitt en fin dag tross omstendighetene. Farmor på sykehus i Ungarn (av alle steder), jeg skulle unnet meg en ny UL idag ( :( ) og dagen startet med oppkast.. Men men. Alt i alt en grei dag :) Sliten til tusen grunnet jobb, så gleder meg til sengen om ikke så lenge med min kjære ❤️

Gratulerer med dagen søta ❤️
 
Gratulerer med dagen vennen [emoji171][emoji92]
 
Back
Topp