Veien mot drømmenurket med litt hjelp

CD 5

Fortsatt deilig vær i Spania, vært veldig heldige. Tanta derimot har ikke dratt ennå, det er litt kjipt. Ble derfor igjen på hotellet mens de andre dro til Malaga. Orket ikke shopping :p

IMG_5897.JPG


Ellers er det siste dag med planlagt skeie-ut-kosthold imorgen. Mandag blir det kostholdsplan, regelmessig trening og PCOS-vennlig livsstil igjen. Prøver ha et kosthold med begrenset inntak av karbohydrater (sukker, stivelse etc). Blir spennende gitt, har jo ramlet helt av flere ganger tidligere.. :banghead: Satser på det går bedre denne runden, mannen skulle være streng. Skal også gjøre hjemmeprogram minst 4-5 ganger i uken (supersett med ulike øvelser for mage og bein).

:rolleyes: Positive tanker dere!

Men sånn seriøst.. Kjenner jeg ennå ikke har kommet meg helt etter SA. Det er fortsatt skikkelig tungt at jeg skulle vært over 9 uker, godt på vei til uke 12. Nedtur å vente på eggløsning, dpo-dagene, negative tester.. Hadde det gått denne runden hadde det liksom vært greit, men nå ble bare alt vondt :sorry:
 
CD 8

Første dag på jobb igjen i kalde Norge. Men vært en grei dag, rolig før hektiske 3 dager med masse jobbing. Dog greit å ha noe man kan pusle med ;)

Siste tabletter med letrozol tatt igår. Begynt på dong quai idag (2 tabl daglig), så får vi se når/om EL dukker opp. Kjører fullt på med kjerringråd denne runden, så da blir det dong quai, ananas etter EL og beina høyt etter sex. Forventer eggløsning i løpet av neste uke, trolig fredag-lørdag. Kjører på annenhver dag til uken etter og kjøpt i tillegg EL tester. Men av erfaring begynner jeg ikke teste før rundt CD 16-17 (neste onsdag ish), med mindre jeg plutselig får mye slim. Lagt fra meg tanken om temping.. Men får se de kommende dagene.
 
CD 8

Første dag på jobb igjen i kalde Norge. Men vært en grei dag, rolig før hektiske 3 dager med masse jobbing. Dog greit å ha noe man kan pusle med ;)

Siste tabletter med letrozol tatt igår. Begynt på dong quai idag (2 tabl daglig), så får vi se når/om EL dukker opp. Kjører fullt på med kjerringråd denne runden, så da blir det dong quai, ananas etter EL og beina høyt etter sex. Forventer eggløsning i løpet av neste uke, trolig fredag-lørdag. Kjører på annenhver dag til uken etter og kjøpt i tillegg EL tester. Men av erfaring begynner jeg ikke teste før rundt CD 16-17 (neste onsdag ish), med mindre jeg plutselig får mye slim. Lagt fra meg tanken om temping.. Men får se de kommende dagene.

Fikk du bekreftet forrige mnd via blodprøve at du hadde hatt el? Gjør du evt det hver Letrozol-runde?
 
Fikk du bekreftet forrige mnd via blodprøve at du hadde hatt el? Gjør du evt det hver Letrozol-runde?

Ja, tok blodprøve før påske :) Progesteron på 31, 6 dager etter EL. Ikke gjort det hver gang, men 5-6 ganger cirka.
 
Så bra det funker! Da har liksom ventemånedene noe for seg:)

Ja, veldig deilig :) Tror det har mye med akupunkturen jeg. For det fungerte jo som sagt ikke hele våren 2016, men nå i januar - 6 dager etter første akupunktur - fikk jeg EL med letrozol. Så antar eggløsning kommer ;)
 
Høres ut som en god plan du har på gang! Ingen grunn til at det ikke skal funke, jeg har troa og heier på deg [emoji173]️

Det hørtes så deilig ut å være på ferie i sola i påska [emoji214]
 
Håper det klaffer for deg snart, og at det blir en ventespire. Er jo lovende at du har hatt eggløsning da, da er det jo håp. [emoji5]️
 
Høres ut som en god plan du har på gang! Ingen grunn til at det ikke skal funke, jeg har troa og heier på deg [emoji173]️

Det hørtes så deilig ut å være på ferie i sola i påska [emoji214]

Håper veldig, hadde vært ekstremt deilig å bli ferdig en gang for alle nå i mai :) Veldig deilig på ferie, men kjipt å komme til kulden :p

Håper det klaffer for deg snart, og at det blir en ventespire. Er jo lovende at du har hatt eggløsning da, da er det jo håp. [emoji5]️

Satser på tidlig 2018 for oss begge jeg :D Der det er liv (eller eggløsning) er det håp, men har jo ikke akkurat oddsen på vår side mht tidligere prøvingen da men :p Kanskje det skjer et lite bursdagsmirakel?
 
Bare notat til meg selv (tilskudd og medisiner)

Morgen: 1x metformin, 1x allergitablett, 1x vitamin-d, 1x multivitamin, 1x omega3 (?), 1x dong quai (frem til EL - deretter wild jam)
Kveld: 1x folsyre, 2x metformin, 1x omega3 (?), 1x dong quai (frem til EL - deretter wild jam)

Med andre ord 6 tabletter morgen og 5 tabletter kveld. I tillegg kommer 2 doser nesespray (mot allergi) morgen + kveld, og astmamedisin (ventoline) ved behov.
 
Bare notat til meg selv (tilskudd og medisiner)

Morgen: 1x metformin, 1x allergitablett, 1x vitamin-d, 1x multivitamin, 1x omega3 (?), 1x dong quai (frem til EL - deretter wild jam)
Kveld: 1x folsyre, 2x metformin, 1x omega3 (?), 1x dong quai (frem til EL - deretter wild jam)

Med andre ord 6 tabletter morgen og 5 tabletter kveld. I tillegg kommer 2 doser nesespray (mot allergi) morgen + kveld, og astmamedisin (ventoline) ved behov.
Lag ferdig dosett for en uke i slengen? [emoji6] det vi gjør her hjemme, om ikke er jeg fortapt!
 
CD 9
Intet spennende annet enn at jeg har startet med dong quai igår kveld. Gikk overraskende bra å ta de, men kanskje de som er en av grunnene til at det kjennes ut som jeg har feber? Hm..

Akupunktur senere idag :)

Edit: kjøpt wild yam og planlegger drikke grapefruktjuice før EL, ananas fra cirka 2 dager etter EL.
 
Last edited:
CD 11

Temp 36.27 igår og 36.51 idag. Sliter med at jeg våkner opp flere ganger i løpet av natten.

IMG_5925.JPG
 
Våkner du til samme tider, eller varierer det? Og er du urolig eller sovner du kjapt?

Kan jo være du uansett finner et mønster, men at det kan være litt mer utfordrende.
 
Hvis du får et par timer med god søvn før du temper så skal det uansett gå greit altså, men temper du samme tidspunkt hver dag?
 
Våkner du til samme tider, eller varierer det? Og er du urolig eller sovner du kjapt?

Kan jo være du uansett finner et mønster, men at det kan være litt mer utfordrende.
Hvis du får et par timer med god søvn før du temper så skal det uansett gå greit altså, men temper du samme tidspunkt hver dag?

Våkner som regel rundt kl 4 og hver time etter det frem til jeg står opp kl 7-8. Legger meg rundt midnatt. Tempet kl 4 igår (36.27) og kl 7 idag (36.51). Sovner lett mellom hver gang, er egentlig bare våken og ser på klokken før jeg sovner på nytt. Vurderer om jeg da bare må tempe første gang jeg våkner. Eller blir dette dumt? Tar EL tester og slikt i tillegg, temper egentlig mest for tiden etter EL :p
 
Våkner som regel rundt kl 4 og hver time etter det frem til jeg står opp kl 7-8. Legger meg rundt midnatt. Tempet kl 4 igår (36.27) og kl 7 idag (36.51). Sovner lett mellom hver gang, er egentlig bare våken og ser på klokken før jeg sovner på nytt. Vurderer om jeg da bare må tempe første gang jeg våkner. Eller blir dette dumt? Tar EL tester og slikt i tillegg, temper egentlig mest for tiden etter EL :p

Du vil nok få veldig varierende tempkurve med dette grunnlaget dessverre. Det finnes kalkulatorer på nett som omregner temp for deg til et angitt tidspunkt. Med den kan du i alle fall justere alle temper til samme tid og jevne ut de verste toppene/bunnene, men langt fra vanntett metode det heller. Jeg bruker den litt da jeg står opp ekstra tidlig mandag, onsdag og fredag men sover lengre tirsdag & torsdag. Det blir litt bedre ;)
Her er den om du vil prøve: http://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php
 
Jeg har klokke på klokken seks hver morgen, temper, skriver tempen inn i ff, trykker litt på tlf, og sover igjen [emoji14] min er sånn noenlunde jevn
 
Back
Topp