Veien mot drømmenurket <3 Tanker og frustrasjoner!

Modningsriene begynne natt til mandag, men tok seg ikke opp før tirsdag morgen. Ringte sykehuset og avtalte å ringe opp igjen når det var regelmessig. Onsdag morgen dro vi på sykehuset på kontroll kl 06 fordi jeg ikke lenger taklet smertene. Modningsriene var da fremdeles uregelmessige. Ble da målt til 2cm og helt avflatet, så ble lagt inn. Fikk litt smertestillende i tablettform og skulle hvile noen timer. Ble sjekket igjen kl 10, hadde da 5cm og jordmor ville vente med å ta vannet grunnet så god fremgang. Fikk ligge i badekar og derretter tensmaskin og taklet nå riene overraskende godt. Kl 13 var jeg blitt 8-9cm og vi begynte å bli gira:) Jeg hadde ikke sett for meg at jeg skulle takle smertene i det hele tatt!
Ved vaktskiftet kl 15 hadde det plutselig ikke vært noe fremgang og motet begynte å svikte. Var nå veldig sliten grunnet lite søvn nettene før og riene satt godt i ryggen. Fikk da beskjed om at dette nok var tidspunktet for epidural. Ønsket virkelig ikke, men innså at jeg ikke kom til å klare meg uten. Var livredd både for mer smerte når vannet ble tatt og livredd for epiduralen. Dette ble første skikkelige panikk øyeblikk. Fikk drypp og epidural og hadde gode rier, men fremdeles ingen fremgang. Selv ikke etter at vannet gikk skjedde det noe. Lille tullet litt i magen og pulsen gikk ned, så lege ble ringt. Han lå veldig høyt og skrudde seg feil vei nedover. Ble tatt ultralyd og klargjort for eventuell KS da de så forlite fremgang. De forsøkte stadig å sette elektroder på hodet hans, men fikk ikke inn signalene på maskinen. Kjente at dette stresset både jm og meg. Enda et vaktskifte og jeg fikk lov til å trykke. Klokken var nå blitt 22. Var på dette stadiet helt tom da jeg hele veien hadde hatt litt vonde rier for å kunne jobbe godt. Jeg kjente ikke noe trykketrang annet enn at det var pyton vondt. Lege, 2 jordmødre, barnepleier og en student var nå inne på stua:p Kl 0013 06.10 trakk jeg selv ut lille. Helt snodig følelse og hente han ut helt selv men i ettertid er jeg veldig glad for det! Han var 3800g, 51 cm og hodeomkrets på 37cm helt perfekt!. Trengte noen sting innvendig, fikk et hematom og mistet ganske mye blod.

Sitter ikke igjen med en god opplevelse fra barsel så vi dro hjem dag 2. Har virkelig funnet roen på en helt annen måte her hjemme. Og vi tørr å stole på våre instinkter, selv som førstegangs foreldre. I morgen skal jeg ha samtale om fødselen jordmor her hjemme og det skal bli godt å gå gjennom litt:)
 
Gratulerer så masse! Kos deg med tiden fremover ❤️❤️❤️
 
06.10.16 kl 00:13 ble vi endelig foreldre til den 3800g og 51cm store gutten vår ❤ Det ble en litt tøff start for både lille og mor, men vi har begynt å bli kjent med hverandre:D Navn har vi ikke klart å bestemme oss for enda.!
Grattis så mkt :D för en söting!!
 
Da har endelig lille fått navn. Olav❤ snart 4 uker alt nå!
 

Vedlegg

  • 1477895497913.jpg
    1477895497913.jpg
    49,3 KB · Visninger: 115
Vakre lille gutten :)
 
Nydelige lille prinsen ❤❤
 
Så fin en tass ❤
 
❤❤❤
 
Herregud, så nydelig liten gutt ❤❤
 
Hei igjen kjære dagbok. Det er lenge siden sist... Livet har endret seg voldsomt på de to siste åra, men wow så morro! Olav har alt blitt over et år. I det siste har tankene mine rettet seg litt mot de 5 som ligger i frysen på riksen. De har jo utløpsdato januar 2019...
Kroppen spiller faktisk litt på lag om dagen. Det vil si jeg har hatt en "normal" syklus på ca 40 dager. Har vært hos gu tidligere og det ser ikke ut som om jeg har noe særlig færre cyster, men jeg drømmer jo litt for det. [emoji6]
Jeg kom på denne dagboka i dag fordi jeg faktisk tok en g.test. og det skal visst ikke mye til før testetrollet var tilbake på plass[emoji85] En skyggestrek på tørket test var alt som skulle til...
Ser ut som om samboeren og jeg må ta en samtale snart å finne ut om vi skal satse litt på de eggene eller ei... Hodet mitt ble hvertfall brått klart[emoji23]
 
Ringte riksen i dag jeg [emoji85]Må til legen for å få henvisning/bekreftelse på at vi fremdeles er samboere og fra det skulle det visst ikke ta så lang tid[emoji16] ringe inn mens etter svarbrev og oppstart neste mens. Nå må vi bare gå over økonomi og snakke litt grundig om vi er klare for nr 2!
 
Ringte riksen i dag jeg [emoji85]Må til legen for å få henvisning/bekreftelse på at vi fremdeles er samboere og fra det skulle det visst ikke ta så lang tid[emoji16] ringe inn mens etter svarbrev og oppstart neste mens. Nå må vi bare gå over økonomi og snakke litt grundig om vi er klare for nr 2!

Så spennende[emoji7] lykke til med søskenforsøk[emoji173]️
 
Back
Topp