vaske overmadrasstrekk og dyner i maskinen?

proudmummy

Glad i forumet
noen som har gjort det?
har en jensen overmadrass som jeg tenker vaske i maskinen. trekket kan deles i to. har en maskin som tar 7kg, tåler denne vekta av den? hva med sentrifugering?

har også noen termodyner som trenger vask, disse regner jeg med går fint i maskinen, men skal de tromles (med tennisballer?) i etterpå?

hvilket vaskemiddel og evt skyllemiddel funker best til vask av disse tingene tro?

TUSEN TAKK om du hjelper meg med svar[:D]

jeg tok iallefall dundyna i maskina forrige dagen.. maskina mi tar 7 kg og har eget dyneprogram..
Da kjører den på lavere sentrifugehastighet for å skåne seg selv..

Brukte milo jeg da.. innbilte meg at dunene ble bedre bevart [8D]

jeg tok trekket til min seng i maskina, men måtte ta det via to omganger, ble for mye med begge inni på en gang. Gikk bare ikke[8D] vasket den på 30 grader
Har vasket dyner i maskina, men usikker på puter.... burde kanskje legge inni en tennisball ell 2

Jeg vasker alt vi har av dyner i maskinen. Vi har maskin som tar 8 kg tøy. Vi tørker kun dundynene våre i trommel med to tørkeballer. Resten henger vi opp.

Vi vasket også trekket til overmadrassen vår, men nesten gang leverer vi den inn på ett vaskeri her vi bor. Det blir jo veldig tungt for maskinen hvis det er til dobbelseng. Mamma ble i alle fall anbefalt å ikke vaske den selv, men det kommer jo ann på maskinen og størrelsen på madrassen. Hvis du vasker den selv, så ta på trekket mens det er vått.

Om trekket til overmadrassen er todelt, vasker du bare en side av gangen. Det skal gå fint. Når det gjelder dyne så bruker jeg ikke skyllemiddel, bare litt såpe (men jeg har dun, ikke syntetisk). Og i og med den er syntetisk ville jeg brukt tennisball i trommelen, jeg og[:)]

ORIGINAL: Lois Lane

Jeg vasker alt vi har av dyner i maskinen. Vi har maskin som tar 8 kg tøy. Vi tørker kun dundynene våre i trommel med to tørkeballer. Resten henger vi opp.

Vi vasket også trekket til overmadrassen vår, men nesten gang leverer vi den inn på ett vaskeri her vi bor. Det blir jo veldig tungt for maskinen hvis det er til dobbelseng. Mamma ble i alle fall anbefalt å ikke vaske den selv, men det kommer jo ann på maskinen og størrelsen på madrassen. Hvis du vasker den selv, så ta på trekket mens det er vått.

glemte å si at senga vår er 180x200, så uannsett om jeg deler trekket i to og vasker hver halvdel for seg, vil det jo bli rimelig tungt. hva koster det å levere det inn på renseri da tro? altså trekket til overmadrassen[8D]

dynene går jeg for å vaske selv ja[;)]

Men hva sa de der du kjøpte senga da? For ellers kan det jo fort bli dyrt og levere det til rens hver gang.

For å ivareta overmadrassen best mulig er det jo kjekt og kunne vaske den innimellom og.

Selv har vi 180*200 seng og vi har vaskemaskin med 7kg kapasitet, og jeg har ikke hatt noen problemer[:)]

ORIGINAL: Lucmam

Men hva sa de der du kjøpte senga da? For ellers kan det jo fort bli dyrt og levere det til rens hver gang.

For å ivareta overmadrassen best mulig er det jo kjekt og kunne vaske den innimellom og.

Selv har vi 180*200 seng og vi har vaskemaskin med 7kg kapasitet, og jeg har ikke hatt noen problemer[:)]

jeg har ikke spurt der vi kjøpte senga, men vært inne på jensen sine nettsider. der står det at den kan vaskes i maskinen, men finner ingen plasser hvor mange kilo maskinen må tåle for å greie dette her...[8|]
jepp, vil da gjerne (og hååååper) å kunne vaske denne selv. tenker å kjøpe slik beskyttelsestrekk/madrass for å gjøre det lettere neste gang. men anyway, må vaskes nå (og helst i går haha)[;)]

Back
Topp