Vask av regntøy

Spørs på typen, hva står det på lappen? Mine egne regnklær hiver jeg på en henger og skyller i dusjen hvis det bare er enkle flekker :shy:
Stormbergjakkene mine vasker jeg på finprogram 30grader. Evt om du har sportsprogram 30grader.
 
Spyler av i dusjen :p men den ene gangen jeg vasker det, så har vi eget program for yttertøy
 
Spyler av i dusjen [emoji14] men den ene gangen jeg vasker det, så har vi eget program for yttertøy

Vi har et program som heter outdoor+, kan jeg bruke det? Bruker du milo da?
Spørs på typen, hva står det på lappen? Mine egne regnklær hiver jeg på en henger og skyller i dusjen hvis det bare er enkle flekker :shy:
Stormbergjakkene mine vasker jeg på finprogram 30grader. Evt om du har sportsprogram 30grader.
Det står at det kan vaskes på 40 grader. Regntøyet er fra Reflex.
 
Vi har et program som heter outdoor+, kan jeg bruke det? Bruker du milo da?

Det står at det kan vaskes på 40 grader. Regntøyet er fra Reflex.
Det vil jeg tro du kan bruke. Står vel i bruksanvisningen hva slags tøy det er beregnet for.
Jeg bruker enten vanlig vaskepulver, aldri skyllemiddel eller vaskemiddel beregnet for yttertøy (husker ikke hva det heter :p)
 
Tror jeg har det på skylling eller ullprogram. Uten såpe. Det ødelegger vel egenskapene.
 
Vasker vanligvis på hurtigprogram, 30-40 grader og med en liten dæsj av det vaskemiddelet som står nærmest. Aldri vært noe problem og klærne har holdt.
 
Vasker på hurtigprogram, uten tøymykner.
 
Prøver å unngå å vaske det men det må jo til i blant. Kjører Ullprogram.
 
Spyler det som oftest bare, og/eller tørker av med våt klut. Har utendørsprogram på maskinen som jeg bruker på alt av yttertøy når det trenger en skikkelig vask. Det er 30 grader og lav sentrifugering. Bruker milo.
 
"Yttertøy", 30
 
Om det ikke holder med skylling i dusjen blir det oftest kjørt på skylling i maskin.

Teknisk tøy vaskes med såpe for slikt og impregnering innimellom men vanlig regntøy skylles stort sett
 
Kommer litt an på. Noen ganger bare på skylling. Noen ganger på finvask. Og noen ganger på vanlig vask hvis det er veldig møkkete. 30 eller 40 grader
 
Ser enkelte produsenter skriver om reaktivering av impregneringen etterpå, ved hjelp av varme.. Er det nødvendig? Gjør dere det?
 
Back
Topp