Varmere strøk med baby

Nicolive

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Noen som har reist til varmere strøk med en liten baby og har noen gode tips og råd ? :)
 
-Ta med bleier fra norge, de i andre land er svin dyre og full av parfyme.
-Greit med et uv telt eller lignende :)
-solhatt
-pass på at de får i seg nok væske :)
-greit med bæresele til flyplassen og lignende. Vi bukte det også når vi reiste med buss osv. Tok på bilbelte først og bæresele over. Følte det var tryggere enn ingenting..
 
Det med bleier støtter jeg 110%. Vi var på maldivene, og det kostet 250kr for en pakke med bleier :p
Vi var aldri i syden med mini som baby, men "alle" gjør det jo, så det er jo sikkert ikke noe problem med det. Bare pakk godt. :)
Ta med mest mulig hjemmefra av bleier, badebleier, salver, solkrem osv. Jeg ville hatt med vogn, solhatt med uv-beskyttelse, uv-drakt, et tynt bomullspledd, solbriller, myggnetting.
Dra på apoteket og helsestasjonen og spør om de har noen tips/nyttige produkter? :)
 
De har også noe som heter skybaby på barnas hus. Det er en liten madrass/seng som festes til ryggen i flysetet foran. :) Har aldri prøvd det selv, men det går jo an å se an ift hvor godt sovehjertet hos babyen er også. :)
 
- Ta med bleier, evt mme og/eller barnemat.
- Vil også tipse om potetmel/talkum for å unngå svett bleie - og skift ofte for å unngå sår.
- Inotyol til sår stump, vi fikk magesjau sist - da brukte jeg zinksalve som ga ham blemmer stakkars.
- Tok også med en liten medisinveske i tilfelle sykdom.
- Myggnetting til vogn
- Bilstol
- Solhatt, badebleier, solkrem for spedbarn, evt solbriller
- Bæresele på flyplass, amme eller flaske ved avgang og landing, be om pute/teppe til flyturen
 
Anbefaler flyebaby til flyturen ;-) Så får du hendene fri! Nesespray var også gull verdt hos oss. Og ta med skift til deg selv også. Det fikk jeg erfare første turen vi var på. Luktet gulp i 7 timer :-/ Vi tok også med hele "apoteket", og en del smoothies og mme da vi ikke visste hva som var tilgjengelig og "innafor" dit vi skulle. Spørs jo hvor gammel baby er når man reiser. Hvis baby er over 6 mnd, og man tenker å kjøpe eget sete i flyet, er også bedbox Supert! Vi bruker den enda til hun på 3 :)
 
Anbefaler flyebaby til flyturen ;-) Så får du hendene fri! Nesespray var også gull verdt hos oss. Og ta med skift til deg selv også. Det fikk jeg erfare første turen vi var på. Luktet gulp i 7 timer :-/ Vi tok også med hele "apoteket", og en del smoothies og mme da vi ikke visste hva som var tilgjengelig og "innafor" dit vi skulle. Spørs jo hvor gammel baby er når man reiser. Hvis baby er over 6 mnd, og man tenker å kjøpe eget sete i flyet, er også bedbox Supert! Vi bruker den enda til hun på 3 :)


Takk for tips :) hun er rundt 2 mnd når vi tenker å ev reise. Skal høre med flyselskapet om de har en slik baby boks, eller så blir det nok en fornuftig investering :)
 
- Ta med bleier, evt mme og/eller barnemat.
- Vil også tipse om potetmel/talkum for å unngå svett bleie - og skift ofte for å unngå sår.
- Inotyol til sår stump, vi fikk magesjau sist - da brukte jeg zinksalve som ga ham blemmer stakkars.
- Tok også med en liten medisinveske i tilfelle sykdom.
- Myggnetting til vogn
- Bilstol
- Solhatt, badebleier, solkrem for spedbarn, evt solbriller
- Bæresele på flyplass, amme eller flaske ved avgang og landing, be om pute/teppe til flyturen


Hva gjorde dere med vogn ? Vi tenker å ev reise når hun er rundt 2 mnd, tar man med vognen på flyet, eller er det andre lure ting å gjøre ?
 
Pakk til alle tenkelige scenarier og kos dere :)

Har selv reist mye med små barn og må si at det er lettest når før de begynner å bevege på seg :p
Det er ikke alle flyselskap som tillater å ta med vogn til gaten, så undersøk dette i forkant. Bæresele/sjal er i grunn det vi har brukt for det meste og det fungerer yppelig det og.
Når det gjelder babycrib, så er det høyst å anbefale, men det er begrenset antall så vær tidlig ute med å booke dette.
Ikke belag dere på å skaffe noen ting der nede, ta med dere alt hjemmefra.
Jeg pleier å undersøke lege/sykehus tilgjengelig og anbefalt i området vi skal til, bare sånn for å være på sikre siden...
Når det gjelder flyebaby, så har vi varierende hell med bruk av denne. Dersom det er god plass mellom setene så kan det fungere, men hvis ikke så blir disse små nesten sittende og ikke liggende.

Det var det jeg kom på i farta :)
 
Hva gjorde dere med vogn ? Vi tenker å ev reise når hun er rundt 2 mnd, tar man med vognen på flyet, eller er det andre lure ting å gjøre ?
Vi sendte reisetrillen og bilstolen i en prampack. Hvis det blir ødelagt får du refundert. Det finnes jo noen vogner man kan ta med på fly, men jeg tror nesten det er mer styrete med vogn enn bæresele.

Hvor langt skal dere? Vi dro til Gran Canaria, og klarte oss fint uten ekstra sete, flyebaby osv. Han var 7 mnd.
 
Vi sendte reisetrillen og bilstolen i en prampack. Hvis det blir ødelagt får du refundert. Det finnes jo noen vogner man kan ta med på fly, men jeg tror nesten det er mer styrete med vogn enn bæresele.

Hvor langt skal dere? Vi dro til Gran Canaria, og klarte oss fint uten ekstra sete, flyebaby osv. Han var 7 mnd.

Vi må iallefall få ordnet oss en lettere/ mindre vogn hun kan ligge flatt i, har en emaljunga vogn og ser ikke for meg at den blir med på flyet :p Vi har ikke bestemt oss for hvor heilt enda, kanariøyene eller øy i middelhavet er vel det vi tenker. Må bare se at det ikke blir altfor varmt der vi skal, det tåler de visst ikke så bra leste jeg så tidlig. Så unngår vi å reise dit det var kopper/ mesling (en av dem) utbrudd. :) Men ellers har vi kontroll :hilarious:
 
Vi må iallefall få ordnet oss en lettere/ mindre vogn hun kan ligge flatt i, har en emaljunga vogn og ser ikke for meg at den blir med på flyet [emoji14] Vi har ikke bestemt oss for hvor heilt enda, kanariøyene eller øy i middelhavet er vel det vi tenker. Må bare se at det ikke blir altfor varmt der vi skal, det tåler de visst ikke så bra leste jeg så tidlig. Så unngår vi å reise dit det var kopper/ mesling (en av dem) utbrudd. :) Men ellers har vi kontroll :hilarious:
Ser ut som dere har tenkt på det meste [emoji4] Jeg ville hatt en liten reisetrille der man kan klikke på bilstolen, superpraktisk hvis man må reise litt med taxi [emoji4]
 
Pakk til alle tenkelige scenarier og kos dere :)

Har selv reist mye med små barn og må si at det er lettest når før de begynner å bevege på seg :p
Det er ikke alle flyselskap som tillater å ta med vogn til gaten, så undersøk dette i forkant. Bæresele/sjal er i grunn det vi har brukt for det meste og det fungerer yppelig det og.
Når det gjelder babycrib, så er det høyst å anbefale, men det er begrenset antall så vær tidlig ute med å booke dette.
Ikke belag dere på å skaffe noen ting der nede, ta med dere alt hjemmefra.
Jeg pleier å undersøke lege/sykehus tilgjengelig og anbefalt i området vi skal til, bare sånn for å være på sikre siden...
Når det gjelder flyebaby, så har vi varierende hell med bruk av denne. Dersom det er god plass mellom setene så kan det fungere, men hvis ikke så blir disse små nesten sittende og ikke liggende.

Det var det jeg kom på i farta :)


Takk for gode råd :) vi tenker og det er lettere å reise nå som hun er så liten og ikke "beveger" seg rundt så mye. Babycrib var det jeg tenkte på, har sett de har hatt dette på fly når vi har vært utenlands tidligere, og de virker helt geniale, håper de har ledig når vi bestiller :) Vet du hvordan man gjør det med pass når de er så små.? :rolleyes:
 
Ser ut som dere har tenkt på det meste [emoji4] Jeg ville hatt en liten reisetrille der man kan klikke på bilstolen, superpraktisk hvis man må reise litt med taxi [emoji4]

Tror du det holder å bare bruke bilstolen, tenker litt på om det blir mye "sittende" stilling isteden for å ligge helt flatt ? Tenkte kjøpe med sånn UV telt jeg fant på nett...lignet litt på vogn bag faktisk...der ligger hun jo rett.Men tenker hvis vi skal rundt å kikke litt :rolleyes:
 
Tror du det holder å bare bruke bilstolen, tenker litt på om det blir mye "sittende" stilling isteden for å ligge helt flatt ? Tenkte kjøpe med sånn UV telt jeg fant på nett...lignet litt på vogn bag faktisk...der ligger hun jo rett.Men tenker hvis vi skal rundt å kikke litt :rolleyes:

Nei jeg tenkte bare akkurat i de tilfellene dere skal ta taxi. For det er litt kjedelig å bære rundt på bilstolen [emoji6] Men du kan jo velge å heller bruke trillen med bag [emoji4] Det går fint å ha de litt i bilstol, men ikke i så lange perioder om gangen når de er så små som 2 mnd.
 
Takk for gode råd :) vi tenker og det er lettere å reise nå som hun er så liten og ikke "beveger" seg rundt så mye. Babycrib var det jeg tenkte på, har sett de har hatt dette på fly når vi har vært utenlands tidligere, og de virker helt geniale, håper de har ledig når vi bestiller :) Vet du hvordan man gjør det med pass når de er så små.? :rolleyes:

Ja, den babycriben er fantastisk! Og selv om du evnt. får et nei når du prøver å booke i forkant, så spør når dere sjekker inn og ikke minst flyvertinnene når dere går ombord i flyet. Opplever at alle er interessert i at småbarnsfamilier skal få det så behagelig som mulig på flytur :) Det har ordnet seg for oss i et par anledninger :)
I forhold til pass så må dere da ha med dere fødselsattesten. Denne kommer i posten etter dere har fylt inn navn på altinn sine sider, mener jeg å huske. Du får uansett en sms mellom 1-2 uker etter fødsel hvor du får forklart hvor du skal logge deg inn, bare følg de instruksjonene. Kort tid etter dette kommer fødselsattesten. I tillegg så er det mulig at dere må ta bilder i forkant, altså at dere ikke kan ta bilde på politistasjonen. Gå inn på lokal siden til den aktuelle politistasjonen for å finne ut av dette. Hvis dere må ha med så er det ganske enkelt å ta det hos en fotobutikk, typ Japanfoto, Fotoknudsen. Grunnen til dette er at det er jo så utrolig strengt med hvordan bildet skal se ut, og de tar ingen hensyn til hvorvidt det er en baby:rolleyes:
Så da gjelder det å booke tid til å få passet, evnt. komme på drop-in, kommer an på politistasjonen dette her og. Enten må dere begge to være tilstede, ellers så må du ha med fullmakt fra mannen din om at det er greit at den lille får pass. De sier vel at det tar 10 dager, men opplever hver gang at det tar kortere tid å få passet i posten. Men da er det også viktig at postkassen er merket med navnet til babyen.... Evnt. kan du si at du vil hente det på politstasjonen.
Ikke bare, bare å reise på tur :p Men veldig deilig når man kommer seg avgårde da :D
 
Nei jeg tenkte bare akkurat i de tilfellene dere skal ta taxi. For det er litt kjedelig å bære rundt på bilstolen [emoji6] Men du kan jo velge å heller bruke trillen med bag [emoji4] Det går fint å ha de litt i bilstol, men ikke i så lange perioder om gangen når de er så små som 2 mnd.

Det jeg og tenker, får tråle internett etter noen geniale triller med bag :)
 
Back
Topp