Varme opp maten to ganger?

Studenten

Studenten
Er det fy fy eller kan man varme opp maten flere ganger?

Noen ganger spiser hun ikke halvparten av maten jeg har varmet opp engang! Kan det settes i kjøleskapet til kvelds for eksempel?

Varmer i micro
 
Hvilken mat er det snakk om? Mat på glass og type kjøpegrøt (nestle, etc) skal ikke varmes opp flere ganger Iflg produsentene grunnet bakterier. Går jo sikkert bra men jeg har aldri tatt sjansen. Ser jo at konsistensen endrer seg om maten står ute en stund, og det ikke til det bedre.

Hjemmelaget mat har jeg varmet opp igjen, feks havregrøt som ikke ble spist.
 
Jeg har gjort det med melk :( sikkert ikke anbefalt men ingen av ungene her har fått varige men sv den grunn... Går nok helt fint ;)
 
Hvilken mat er det snakk om? Mat på glass og type kjøpegrøt (nestle, etc) skal ikke varmes opp flere ganger Iflg produsentene grunnet bakterier. Går jo sikkert bra men jeg har aldri tatt sjansen. Ser jo at konsistensen endrer seg om maten står ute en stund, og det ikke til det bedre.

Hjemmelaget mat har jeg varmet opp igjen, feks havregrøt som ikke ble spist.
Det er snakk om hjemmelaget mat, hirse og havregrøt som har vært fryst og (som idag) spagetti for eksempel.

Ikke mat på glass :)
 
Bør egentlig ikke gjøres. Husker ikke hvorfor. Er ikke så nøye på det til meg selv, men blir anderledes med baby.

Bare varm opp en liten posjon først og varm mer etter behov
 
Gjør det ikke til ungen. Har lært at rester fra middag og slikt kum skal gjenoppvarmes en gang til
 
Back
Topp